Toon posts:

Modem gevonden, is het nog wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello,
verleden week een oude modem terug gevonden in een ouwe doos. Nu zou ik graag weten als ik daar nog iets mee ben, en als die nog wat waard is.

Het gaat om een TELiNOUS aster 3
Er zitten een hoop lampjes en drukknoppen op, wet niet echt waar ze voor dienen.
Langs de achterkant zitten er 2 RJ 11 aansluitingen, een power connector en een DTE aansluiting.

THX
Smooth

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

'als'?

Maarehm, ja. Heb je ergens een dialup account? Met de goede instellingen in je OS kun je er waarschijnlijk ook nog wel op inbellen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Of ie nog wat waard is, daar is een apart topic voor, namelijk het grote "Wat is dit nog waard" topic of iets in die geest.
Met betrekking tot of het nog wat is, zoek eens via google ofzo of je specs kan vinden van dat ding, misschien kun je dan nog een beetje achterhalen wat voor snelheden etc. het zijn.
Veel waard zal hij echter niet meer zijn, aangezien nieuwe modems ook geen fluit meer kosten.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58
Kijken of ie beetje wil branden...

Serieus ouwe troep echt weg mieteren gewoon.

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:42
Als het een faxmodem is, kun je vanaf nu faxen ontvangen en versturen

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de snelle antwoorden, 'k weet dat er ook zo'n forum is voor prijs te achterhalen, maar ik dacht, ik post het allemaal in 1 post, dan is het forum niet te vol gespamed.
Dat branden is nog een goed ID.
zal wel stinken!!

THX
Smooth

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 19:24:
Thx voor de snelle antwoorden, 'k weet dat er ook zo'n forum is voor prijs te achterhalen, maar ik dacht, ik post het allemaal in 1 post, dan is het forum niet te vol gespamed.
Dat branden is nog een goed ID.
zal wel stinken!!

THX
Smooth
Je bedoelt de Pricewatch :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is geen NT maar OH, move NT > OH dus.

Kijk ook eens in Het grote oude hardware RUILtopic deel 10

[ Voor 49% gewijzigd door Remy op 30-05-2004 19:46 ]

LinkedIn
Instagram

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:36

M-ThijZ

Riding on Rails

Phreaken!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

zal ongeveer 1 euro waard zijn. :)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 10:59
ik weet niet precies hoe het werkt
maar je kan met een modem ook ringtones naar je telefoon sturen.

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: het is dus geen telinous, maar telindous. Was ongeveer niet meer leesbaar. Daarom dat ik niets vond op Google :p

Nu dus wel iets gevonden:
http://www.route66com.com/aster4-1.gif
dit is em , van uitzicht toch.

Bijna niets te vinden over de Aster 3, wel over Aster 4
Waarschijnlijk TE oud.

Verwijderd

De Aster 4 is een extern RS232 managed (local&remote) 33k6 PSTN modem, de Aster 3 is waarschijnlijk de 28K8 of 14k4 voorloper zonder DES. De Aster 5 is de huidige versie die in de markt ligt.

De systeemeissen voor de Aster 4 (geven aardig aan in welke tijd hij op de markt was):
IBM compatible PC
20 Mb free Harddisk space
Serial communication port
Windows 3.x or Windows 95

In dit geval heb jij dus een modem die een voorloper is van een modem uit ~1995, en die waarschijnlijk bedoeld was voor Dos/Windows 3.x - ik schat/gok dat de Aster 3 dan zo'n beetje uit 1990~1992 was.

Als je 100% zekerheid wilt hebben, neem dan contact op met de fabrikant/importeur:

www.telindus.nl
Savannahweg 19
NL-3542 AW Utrecht
TEL +31 30 247 77 11
FAX +31 30 247 77 37

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 19:12 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 18:57:
De Aster 4 is een extern RS232 managed (local&remote) 33k6 PSTN modem, de Aster 3 is waarschijnlijk de 28K8 of 14k4 voorloper zonder DES. De Aster 5 is de huidige versie die in de markt ligt.

De systeemeissen voor de Aster 4 (geven aardig aan in welke tijd hij op de markt was):
IBM compatible PC
20 Mb free Harddisk space
Serial communication port
Windows 3.x or Windows 95

In dit geval heb jij dus een modem die een voorloper is van een modem uit ~1995, en die waarschijnlijk bedoeld was voor Dos/Windows 3.x - ik schat/gok dat de Aster 3 dan zo'n beetje uit 1990~1992 was.

Als je 100% zekerheid wilt hebben, neem dan contact op met de fabrikant/importeur:

www.telindus.nl
Savannahweg 19
NL-3542 AW Utrecht
TEL +31 30 247 77 11
FAX +31 30 247 77 37
Om een lang verhaal kort te maken.
oude rotzooi.

dialup komt al steeds minder voor en dan is het of 56K of ISDN, maar zoiets als dit (14K4) is echt niet meer bruikbaar voor normaal gebruik.

Verwijderd

Kijk eens of er nog oude BBS'en actief zijn :9 Denk dat je er verder weinig mee kunt aanvangen (heb laats nog wat 9600 baud reut weggemieterd)

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:15
Je kunt michien het lcd der uit slopen en die aan je pc hangen :-)
Pagina: 1