Ik zit met een probleem... mijn draadloze verbinding werkt perfect als ik er beetje mee download, wat mee surf en MSN enzo... maar zodra ik met mIrc een tijdjelang constant wil downloaden (met snelheid van 150-200kb/s) valt de verbinding dood en is er geen gang meer in te krijgen. Het enige wat dan nog helpt is adapter loshalen en opnieuw inpluggen (USB Adapter). Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik kan op de search alleen oplossingen vinden voor W-Lans die telkens wegvallen, maar die van mij kan het goed uren doen als ik gewoon MSN ofzo, maar nog geen 10 minuten als ik download via mIrc...
Heb ik ook met Mirc, het enige wat hier dan nog werkt is de stekker van de router er even uithalen, en hem er dan weer in stoppen.boemboem schreef op 30 mei 2004 @ 19:05:
Ik zit met een probleem... mijn draadloze verbinding werkt perfect als ik er beetje mee download, wat mee surf en MSN enzo... maar zodra ik met mIrc een tijdjelang constant wil downloaden (met snelheid van 150-200kb/s) valt de verbinding dood en is er geen gang meer in te krijgen. Het enige wat dan nog helpt is adapter loshalen en opnieuw inpluggen (USB Adapter). Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik kan op de search alleen oplossingen vinden voor W-Lans die telkens wegvallen, maar die van mij kan het goed uren doen als ik gewoon MSN ofzo, maar nog geen 10 minuten als ik download via mIrc...
Als ik echter op mn router de poort van Mirc (geen idee welke) forward, heb ik geen enkel probleem
Probeer het eens zou ik zeggen
Leave only footprints, take only memories
6667 is voor te chatten. Je bent wellicht files aan het overhevelen via DDC?
ja ben bezig met files binnenhalen via DCC... Nu heb ik opgegeven dat DCC de poorten 4000 - 5000 mag gebruiken, heb deze ook geforward op mijn router, maar nog valt de verbinding weg...
merk router is SMC (7104W geloof ik)... maar zal het eens proberen met het forwarden van die poort!
merk router is SMC (7104W geloof ik)... maar zal het eens proberen met het forwarden van die poort!
[ Voor 33% gewijzigd door JM83 op 31-05-2004 10:43 ]
hmmm nu wordt het nog vager... denk zal eens groot bestand downloaden via internet explorer (DTM 2 Single player en Multi Player Demo), en nu valt de verbinding ook weg... het TX lampje blijft uit, het RX blijft zo goed als constant aan... vaagheid! zal eens ff verder zoeken, had eerst probleem niet, na herinstallatie windows volgens mij wel... neem niet aan dat het te maken kan hebben met het feit dat ik geen WEP (en WAP) encryptie gebruik??
ik had zelfde probleem, wlan ging perfect voor msn enzo,
maar ik kon geen 200kb uploaden of verbinding was weg
enkel resetten van router helpte !
Oplossing -> KICK ROUTER -> Buy Wired Version
Het was een SMC, heb dan zeker uur aan telefoon gehangen met
helpdesk daar, maar niets hielp !
Groetjes
maar ik kon geen 200kb uploaden of verbinding was weg
enkel resetten van router helpte !
Oplossing -> KICK ROUTER -> Buy Wired Version
Het was een SMC, heb dan zeker uur aan telefoon gehangen met
helpdesk daar, maar niets hielp !
Groetjes
probleem is dus dat ik dan een kabel door het hele huis heen moet leggen, waar mijn vader alles behalve blij mee zal zijn... maar vind het vreemde dat mijn laptop geen last heeft van wegvallende verbinding...
Pagina: 1