Toon posts:

[Linux] screen-output in shell, opvraagbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In een shell op een linux-server heb ik een proces gestart, maar ik ben vergeten '> bestandje' achteraan het commando bij te voegen. Het probleem is dat ik nu niet kan inloggen op die server en kan zien hoe ver het proces eigenlijk zit, omdat alles nu gewoonweg naar het scherm ge-output wordt.

Mijn vraag is er nu: is er een mogelijkheid om dat toch te onderscheppen? Wordt de screen-output van een shell misschien ergens bewaard?

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben, ik vind het moeilijk om uit te leggen :+

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:31

Harrie

NederVlaming

Ik weet niet zeker of het kan, maar kan je geen simlink in /dev maken met de naam van de output terminal naar een file?
dus iets als ln -s /home/user/screenoutput.txt /dev/tty0 ? Maar ik ben eigenlijk bang dat dit niet gaat omdat die terminal al in gebruik is...

of iets als mount --bind /dev/tty0 /home/user/screenoutput geen idee of dit werkt...

Ik heb geen echt idee of een van deze opties werkt, dus w8 nog even tot iemand langskomt die er wat meer verstand van heeft :Y)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

volgens mij is dat niet helemaal een nette oplossing :P

Ik weet niet hoe, maar ik verwacht dat er wel een Kill Signal voor bestaat waarmee je dit kunt doen.

De volgende keer toch maar in screen werken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door dawuss op 30-05-2004 19:09 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op 30 mei 2004 @ 19:07:De volgende keer toch maar in screen werken ;)
Ja, was ik ook van plan toen, maar screen (dat is toch het commando 'screen' hé?) stond niet geïnstalleerd en ik had niet veel tijd om dat nog te installeren :o

evengoed bedankt Harrie

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 19:12 ]

Verwijderd

ttysnoop al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nope dat heb ik nog niet geprobeerd (nog nooit van dat programma gehoord, precies wel handig).

Maar ik zou het het liefst oplossen zonder extra programma's, libs, ... te installeren, omdat het niet mijn server is.

thanks
Pagina: 1