Ik begin me nu een beetje zorgen te maken over de toestand van me pc ..
de afgelopen maanden gaat me pc telkens stuk .. ik heb geen idee hoe het komt allemaal verschillende onderdelen geven de geest vlak achter elkaar .. telkens als me pc weer gefixd is gaat er wat anders stuk.
Ik begin me af te vragen hoe dat in gods naam kan .. het zijn namelijk niet alleen oudere onderdelen maar nu ook nieuwe ..
wat is er stuk gegaan :
2 x DFI infinity 1x bios dood 1x geheugen bank kapot
1 x 512 mb Bh5 Corsair door moederbord
1x 40 gb 7200 rpm maxtor
1x 160 gb 7200 rpm maxtor
1x 9800 pro sapphire
1x qtec 450 watt voeding
dit in +- 4 maanden tijd de 160 gb was nieuw 1 maand oud de 9800 was nieuw 2 weken oud .. waren de mosfets van doorgebrand .. de maxtor boot soms en soms is het id van de schijf helemaal scrambled bij het opstarten ( normaal iets van **160po oid ( dat maxtor type ) en dan is het helemaal %]1o6Po oid .. helemaal verneukt en dan krijg ik een bericht dat ik op een toets moet drukken om van een ander medium ofzo te booten ( soort bericht als dat je je floppy in je pc laat zitten waar ie niet van kan booten .. maar ik heb niet eens een floppydrive en dat staat dus ook uit in me bios )
Mijn huidig systeem hier onder :
Yeong Yang 0430 zwart Super Cube Server Case
Antec True Control 550W
Dfi Lanparty
xp 2500+ mobile
512 mb CH5 Corsair LLPT
GF2 MX 200
2x 120 GB Maxtor SATA RIAD 0
1x 160 GB Maxtor ATA
Nec 1300 DVD Fikker
Pioneer 106 DVD speler
2 fancontrollers
Gecooled door :
Dangerden RBX 13mm
Dangerden Z blokkie 13mm
Dangerden Maze 4 + Tec ( hangt er los naast ) <- overkill voor koelblokloze mx200
tec niet aangesloten
Airplex EVO 240 met 2x Enermax 120mm
Hydor L30
Temps altijd goed ..
Het enige wat ik me kan bedenken is dat het alles op een enkele stopcontact zit die niet geaard is .. op dat stopcontact zit :
Me pc
Me Versterker onkyo TSX-SR500E ( trekt behoorlijk wat )
19" Nec MultiSync FP950
17" Compaq
MV720
OUD tvtjuh
paar lampjes
op 1 stopcontact met plaats voor 2 stekkers .. ik weet niet hoe het met de groepen in het huis zit maar als boven op zolder het licht aan gedaan wordt ( 6 tl buizen ) dan dimt me licht in mijn kamer voor een ms ..
heeft iemand een idee waarom alles stuk gaat ?? kan toch bijna geen toeval meer zijn
Ik begin me af te vragen hoe dat in gods naam kan .. het zijn namelijk niet alleen oudere onderdelen maar nu ook nieuwe ..
wat is er stuk gegaan :
2 x DFI infinity 1x bios dood 1x geheugen bank kapot
1 x 512 mb Bh5 Corsair door moederbord
1x 40 gb 7200 rpm maxtor
1x 160 gb 7200 rpm maxtor
1x 9800 pro sapphire
1x qtec 450 watt voeding
dit in +- 4 maanden tijd de 160 gb was nieuw 1 maand oud de 9800 was nieuw 2 weken oud .. waren de mosfets van doorgebrand .. de maxtor boot soms en soms is het id van de schijf helemaal scrambled bij het opstarten ( normaal iets van **160po oid ( dat maxtor type ) en dan is het helemaal %]1o6Po oid .. helemaal verneukt en dan krijg ik een bericht dat ik op een toets moet drukken om van een ander medium ofzo te booten ( soort bericht als dat je je floppy in je pc laat zitten waar ie niet van kan booten .. maar ik heb niet eens een floppydrive en dat staat dus ook uit in me bios )
Mijn huidig systeem hier onder :
Yeong Yang 0430 zwart Super Cube Server Case
Antec True Control 550W
Dfi Lanparty
xp 2500+ mobile
512 mb CH5 Corsair LLPT
GF2 MX 200
2x 120 GB Maxtor SATA RIAD 0
1x 160 GB Maxtor ATA
Nec 1300 DVD Fikker
Pioneer 106 DVD speler
2 fancontrollers
Gecooled door :
Dangerden RBX 13mm
Dangerden Z blokkie 13mm
Dangerden Maze 4 + Tec ( hangt er los naast ) <- overkill voor koelblokloze mx200
tec niet aangesloten
Airplex EVO 240 met 2x Enermax 120mm
Hydor L30
Temps altijd goed ..
Het enige wat ik me kan bedenken is dat het alles op een enkele stopcontact zit die niet geaard is .. op dat stopcontact zit :
Me pc
Me Versterker onkyo TSX-SR500E ( trekt behoorlijk wat )
19" Nec MultiSync FP950
17" Compaq
OUD tvtjuh
paar lampjes
op 1 stopcontact met plaats voor 2 stekkers .. ik weet niet hoe het met de groepen in het huis zit maar als boven op zolder het licht aan gedaan wordt ( 6 tl buizen ) dan dimt me licht in mijn kamer voor een ms ..
heeft iemand een idee waarom alles stuk gaat ?? kan toch bijna geen toeval meer zijn