Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fan] meerdere fans op 1 uitgang met transitor

Pagina: 1
Acties:

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Gents, Ik heb een musketeer. Dit is een regelbare fan controller, maar voor 1 fan. Als ik dit wil uitbreiden, en meerdere fans op dat ding aansluit, ben ik bang dat ik hem opblaas, nu heb ik ooit eens met electronica gespeeld, en dacht ik daar een oplossing voor te hebben, maar voordat ik dit uitvoer, graag uw mening, aangezien mijn kennis op electronica gebied erg oud is. btw de tor, wordt niet zo klein geval, maar zo grote metalen ronde.

[img]http://members.chello.nl\a.leeuw4\fanmate.bmp[/img]

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 14:46 ]

"Is your mother proud of you ?"

• bke
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

bke

spider schreef op 30 mei 2004 @ 18:29:
Gents, Ik heb een musketeer. Dit is een regelbare fan controller, maar voor 1 fan. Als ik dit wil uitbreiden, en meerdere fans op dat ding aansluit, ben ik bang dat ik hem opblaas, nu heb ik ooit eens met electronica gespeeld, en dacht ik daar een oplossing voor te hebben, maar voordat ik dit uitvoer, graag uw mening, aangezien mijn kennis op electronica gebied erg oud is. btw de tor, wordt niet zo klein geval, maar zo grote metalen ronde.

[afbeelding]
Volgens mij kun je wel 2 fans parrarrel aansluiten op dat ding. Gebruik om te testen eens fans die niet veel energie verstoken :)

Jeey, 100 posts _/-\o_ :D

[ Voor 3% gewijzigd door bke op 30-05-2004 18:40 ]

<a href="http://specs.tweak.to/9161">Game PC</a> <a href="http://specs.tweak.to/9160">Werk PC</a>

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11 19:42
als het een lm317 is kun je geloof ik 1 ampere trekken ...

[ Voor 39% gewijzigd door technocow op 30-05-2004 19:35 ]

• linde002
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2021
op mijn musketeer heb ik zonder problemen 3 fans aangesloten, werkt toppie ;)

Verwijderd

Mijn musketeer draait moeiteloos 4 fans.. k heb gewoon meerdere fandraden aan het pcb erin gesoldeerd....

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
spider schreef op 30 mei 2004 @ 18:29:

[afbeelding]
De 2n2222 is een beetje krap, maar met een tor met wat meer power moet dit makkelijk kunnen

Repareren doe je zo.

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32
Een fan trekt lang geen 1 ampere, dus je kunt er best nog een fan aan hangen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

1. je moet ff je start post aanpassen. In de URL van je plaatjes staat een \ op een plek waar een / moet staan

2. Je kan een aan de 2n2222 best wel een extra fan hangen, maar hou hem ff in de gaten wat temperatuur betreft. Ventilatoren hebben de nare neiging om grote piek stromen heel kort af te nemen (bij het wisselen van de spoelen), gevolgt door een relatief lange periode van nauwelijk stroom afname. Dit geeft een lage gemiddelde belasting, maar kan toch je tor opblazen. Je kan voor de zekerheid ook een Condensator van 470µF of meer (meer is beter) over de voedingslijnen van je Fans zetten. Zo wordt de stroom afname constanter, en is het minder belastend voor de tor.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1