Real-time logootje bij afspelen video

Pagina: 1
Acties:

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Ik wil graag dat er bij het afspelen van video (divx etc.) real-time een logootje in de video-overlay geplaatst wordt (zoals bijv. het logo van de omroepen op tv).

Ik heb al wat rond gezocht, er bestaan plug-ins voor VirtualDub, maar dat is dus niet real-time.

Weet iemand of er een dergelijk filter bestaat? :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Zoiets bestaat wel watn bij sommige divx codecs staat er ook zon logotje in beeld bij elke divx die je afspeeld. Maar ik kan je er verder ook niet mee helpen.

• yohan
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 18:10:
Zoiets bestaat wel watn bij sommige divx codecs staat er ook zon logotje in beeld bij elke divx die je afspeeld. Maar ik kan je er verder ook niet mee helpen.
Exact! Bij de divx-codec bijv. komt er de eerste seconden ook een logootje in beeld. Dus het moet goed mogelijk zijn :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Virtual-dub gebruiken.
Bij filters "Logo" kiezen ;)
Zit er volgens mij standaard bij :)

Specs Computer

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dat DivX logo verschijnt alleen omdat het zo is ingesteld op je systeem, niet omdat diegene die het filmpje heeft geëncodeerd dat heeft gedaan. Is overigens uit te zetten met de DivX Decoder Configuration Utility onder Quality Settings (C:\Program Files\DivX\DivX Codec\config.exe). :)

Maar ik denk dat je niet veel keus hebt en het er gewoon 'hard' bij mee moet encoden, het avi-formaat ondersteund dit soort grapjes niet.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Elroy schreef op 30 mei 2004 @ 20:18:
Virtual-dub gebruiken.
Bij filters "Logo" kiezen ;)
Zit er volgens mij standaard bij :)
Yohan schreef op 30 mei 2004 @ 18:04:
...

Ik heb al wat rond gezocht, er bestaan plug-ins voor VirtualDub, maar dat is dus niet real-time.

...
Wil je het alleen op je eigen machine kunnen gebruiken of meesturen in je .avi :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 14:57
Ik weet niet met wat voor doel het is, maar je zou t desnoods gewoon via een analoog videomengtafeltje kunnen doen, als t tenminste op een TV weergegeven wordt.

• yohan
eghie schreef op 30 mei 2004 @ 20:37:
Wil je het alleen op je eigen machine kunnen gebruiken of meesturen in je .avi :?
Alleen lokaal. De avi hoeft dus niet ge-edit te worden ofzo :)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Yohan schreef op 30 mei 2004 @ 20:48:
[...]

Alleen lokaal. De avi hoeft dus niet ge-edit te worden ofzo :)
Media speler onafhankelijk :?
Want mischien zijn er wel spelers die er een plug-in voor hebben.

• yohan
eghie schreef op 31 mei 2004 @ 19:11:
[...]

Media speler onafhankelijk :?
Want mischien zijn er wel spelers die er een plug-in voor hebben.
Dat zou het mooiste zijn natuurlijk. In programma's als BSPlayer kun je bepaalde filters/codecs aan of uit zetten en opties daarvoor wijzigen. Ideaal zou zijn om het gewoon als een soort filter te kunnen installeren.

Maar als er een los programmaatje mee moet draaien dat naar de overlay schrijft; of misschien via een bepaald soort mediaspeler, dan is dat ook prima :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Kun je niets doen met overlay? Dat vieze rose >:)

Het is dan helaas niet transparant of geantialiased... daarvoor moet je toch wat 'echte' filters gebruiken.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• yohan
Skinkie schreef op 31 mei 2004 @ 23:51:
Kun je niets doen met overlay? Dat vieze rose >:)
Als ik wist hoe dat moet :)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

Ah dat roze, ja dat heb ik ook wel eens gedaan, met PowerPoint een roze achtergrond, die de overlay gebruikt, en dan een ONDERTITELING DIE IK ZELF GEMAAKT HAD laten syncen! En dan het videobeeld erover heen, en dan afspelen op de TV en recorden met de VCR :P Werkte geweldig! Én ik had ondertiteling :P

De kleur roze die je nodig hebt kun je in Paint vinden, rechts onder als ik het goed heb, links van de oranje :P

• yohan
proller schreef op 02 juni 2004 @ 14:23:
Ah dat roze, ja dat heb ik ook wel eens gedaan, met PowerPoint een roze achtergrond, die de overlay gebruikt, en dan een ONDERTITELING DIE IK ZELF GEMAAKT HAD laten syncen! En dan het videobeeld erover heen, en dan afspelen op de TV en recorden met de VCR :P Werkte geweldig! Én ik had ondertiteling :P

De kleur roze die je nodig hebt kun je in Paint vinden, rechts onder als ik het goed heb, links van de oranje :P
Ga dat ff proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door yohan op 10-07-2004 15:52 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 22:01
de player Videolan ondersteunt het geloof ik ook, in de prefs bij videofilter kijken
Pagina: 1