Toon posts:

INFO Routers en Bittorrent Nederlandse uitleg

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vertaling door: WORLDLINGO.

NATIONAAL: is kort voor de Vertaling van het Adres van het Netwerk. Dit betekent dat het

Netwerk, (dat uit om het even welk en al hardware bestaat u omhoog samen hebt verbonden,

zoals uw router en uw computer) het IP adres van uw router (die het is eigen IP adres) moet

vertalen aan en van het IP adres van uw computer heeft (die ook het is heeft, verschillend

Ip adres). In eenvoudigere termen, is het ongeveer zoals post het door:sturen. De router

moet daar helpen u tegen wat beschermen het denkt ongewenst verkeer is, is het ongeveer

zoals het Postkantoor. Binnen de router, is de haven die instructies door:sturen als het

vertellen de brievenbesteller om uw post aan een verschillend adres opnieuw te richten. Zo

is het originele adres van de buiten BLEKE wereld (, of het Netwerk van het Bredere Gebied)

het IP adres van uw router, dat wat de brievenbesteller op de etiketten van pakketten en

brieven ziet. Dan richt de brievenbesteller uw post volgens de instructies opnieuw u, aan uw

DAADWERKELIJK adres, dat het echte lokale IP adres van uw computer is, in LAN (het Netwerk

van het Lokale Gebied) gaf. Zie verder voor hoe te om te weten te komen wat daadwerkelijke

IP van uw computer op MAC
Droevig als dit verwarrend is! Ik doe best ik kan, is het een netelig onderwerp. Hopelijk

zal het diagram hieronder aantonen waarom haven het door:sturen nodig is en hoe het werkt..

:-) WhatIsNat ook zou kunnen helpen.

KLIK HIER .> http://azureus.sourceforge.net/wiki/index.php/PortForwarding

Haven die door:sturen: Door:sturen van de haven is wanneer uw firewall of router inkomend

goedkeuren of uitgaande informatie via de havens, leiden en deze informatie aan en van uw

computer door:sturen. Zo is het zeer belangrijk wanneer het gebruiken van Internet aan

door:sturen de havens u zult gebruiken, zodat u de informatie verzenden en kunt ontvangen u

wilt. En als u zowel een firewall ALS een router hebt, is het noodzakelijk om de havens in

ALLEBEI door:sturen.
Firewalls: Jammer genoeg, zijn elke computer/OS (Werkend Systeem) verschillend, en ik ben

geen deskundige, maar ik kan u vertellen hoe te om de havens op gebouwd in firewall van de

computers van MAC te openen gebruikend OS X.
De gebruikers van vensters XP, kijken hier:

HTTP://www.microsoft.com/security/protect/ports.asp
De gebruikers van vensters XP, ook gelieve van nota te nemen: Gelieve te herinneren dat,

zelfs als u u gehandicapt/gevormd deze firewall denkt, de venstersxp firewall een gewoonte

die van Re heeft toelaat wanneer u niet kijkt. Te controleren zo gelieve nog het, enkel

ervoor te zorgen om.
Het allereerste ding u moet doen is onbruikbaar maakt/desactiveert om het even welke

firewallsoftware u het lopen hebt, of anders zal gebouwd in firewall van MAC OS X u toestaan

om geen montages te veranderen.
O.k., nu -

1) De open "Voorkeur van het Systeem", van de daling van de Vinder onderaan menu in de

toolbar bij de bovenkant van het scherm.

2) Selecteer "tonen allen"

3) Selecteer "het Delen", onder Internet & Netwerk - u zult drie lusjes, de Diensten,

Firewall, en Internet zien.

4) Selecteer "Firewall" U kunt om het even welke dozen daar tikken dat u van mening bent dat

u nodig hebt, maar het is nauwelijks een uitvoerige lijst, zodat zult u een vrij uitgebreid

onderzoek moeten doen te weten te komen dat de havens uw cliënt IRC, uw ICQ cliënt, enz.

gebruikt. Maar voor het Bergstroom, (en Azureus) van het Beetje, zult u havens 6881-6999

nodig hebben. (hoewel Azureus slechts haven 6881 vergt, kunt u wensen om andere cliënten te

proberen die de andere havens gebruiken, tho ik waarom niet kan denken!)

5) Klik op "Nieuw..."knoop, noem uw regel (bijvoorbeeld, het Bergstroom van het Beetje)

specificeren de haven of de havenwaaier (bijvoorbeeld 6881-6999)

6) Klik "sparen"

7) Herhaal voor een andere regels kunt u wensen toe te voegen.

Ik vraag u om uw handboeken en hulppagina's instrucions op alstublieft te controleren hoe te

om dit met om het even welke softwarefirewalls te doen u kunt hebben, cos. ik geen

aanwijzing over droevig die heb. :-(

Routers: O.k., is elke router verschillend, maar de algemene regels zijn:
1) Zoek een optie zoals, "Virtuele Server", "Server", "NAPT" Haven die, of gelijkaardig

"door:sturen" "door:sturen".

2) Maak een naam voor uw nieuwe regel, als het Bergstroom van het Beetje of gelijkaardig.

3) Specificeer de havenwaaier, voor het Bergstroom van het Beetje is dit gamma 6881-6999

4) Waar het om een IP adres vraagt, zij het voor haven het door:sturen, server, NAPT (de

Vertaling van de Haven van het Adres van het Netwerk) of wat, schijnt het vereiste om altijd

te zijn voor u aan ga DAADWERKELIJKE IP van uw DAADWERKELIJKE computer in Voor MAC, kan dit

worden gevonden door op de appel bij de bovenkant te klikken verlaten van het uw scherm, dat

op Meer Info klikt, dan klikkend op Netwerk, daar zal het persoonlijke IP van uw MAC adres,

op de bodem van dat lusje worden gevestigd.

5) Klik "sparen", "ben", of wat van toepassing, en u wordt gedaan, tenzij u meer regels hebt

toe te voegen, waarbij u hen kunt alles in één keer toevoegen alvorens te klikken van

toepassing is, of u kunt hen doen één voor één, uw keus. :-)

Ik hoop dit aan u nuttig was, wens ik u zeer het beste van geluk, kunnen die NATIONAAL

Fouten zijn sooooooooooo het irriteren! :-(

een Glimlach, van wim.

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

NEOTEK

Neotek

Droevig als dit verwarrend is! Ik doe best ik kan, is het een netelig onderwerp. :?

Kubuntu

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Topic report filed.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 17:53:
5) Klik "sparen", "ben", of wat van toepassing, en u wordt gedaan
offtopic:
waar zit die sparen knop :? :+

Verwijderd

Is dit Vlaams? Vlaamse uitleg?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 17:53:
Vertaling door: WORLDLINGO.
waarom dacht ik het al? pfffff wat ene letter brij en wat ene hoop fouten. ik kan dr geen soep van koken... helaas, leuk geprobeert, maar in mijn ogen nutteloos omdat eeninfo file normaal gesproken gedeeltelijk zijn winst in duidelijk heid uit de lay-out haalt die hier helaas ver te zoeken is.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Valt geen soep van te koken en hoort niet in NT, oftewel dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.