Waarom een CIP? |
Ik was mijn vorige case een beetje zat aan het worden, dat was een plexicube. Het was op zich een leuk ding, maar als zoiets eenmaal klaar is, dan ga je je vervelen en dus ga je kijken voor iets nieuws. Maar tegenwoordig begint iedereen maar een cube te maken of een lianli achtige kast. Dus ik wil weer eens wat nieuws laten zien. Maar als ik hem dalijk klaar heeft, dan zal vast iemand anders ook zoiets hebben, dus maak ik een C.I.P, zodat het idee bij mij ligt WE WANT UPDATES!!!111 ![]() Ik hoop dat jullie hem leuk vinden. Graag alle soorten commentaar. Als je hem niet mooi vindt, mag je dat ook zeggen |
Specs |
De Specificaties • Gigabyte K8NNXP LE (modded) • AMD Athlon 64 3200+ @ 2600 MHz • 2x 512mb Mushkin PC3200 BH-6 geheugen • Sapphire 9800 Pro @ Club3d 9800XT • 2x 120gb Western Digital 7200 RPm 8 mb cache Raid 0 • Aopen 48/12/50 brandertje • Aopen 16 speed dvd speler • Fancontrol • 420 watt Thermal Take voeding De Koeling: • Koperen Cpu, waterkoelings blokjes van the mafkees • 600 liter vijverpomp • Radiator van Opel Astra Koper (40 x 30 cm • Home made reservoir • Tygon slang (2meter) • slangklemmen van de doe het zelf zaak • 3x 120mm Enermax fan waarschijnlijk binnenkort nog wat erbij kopen • 2x 80 mm fan boven in de kast voor warme lucht af te voeren. • UV Dye Lite Green foto's van de spullen ![]() Zo ziet het er nu uit in me kamer De rest van de spullen die post ik binnenkort. |
Ontwerp |
Het ontwerp Mijn broer heeft samen met mij een ontwerp gemaakt met 3d studiomax op schaal. Hier zie je dat het nog met luchtkoeling is, maar nu komt er dan waterkoeling in. ![]() |
De eerste foto’s |
Ik zal bij enkele foto’s wat toelichting geven om het wat duidelijker te maken. ![]() Hier ben ik de “rondingen” aan het maken waar de plexiglazen kap omheen moet. Dit is plexiglas van 5 mm, wat ik overhad van mijn vorige case. ![]() Zo gaat het moederboard bevestigd worden, dmv houten pilaartjes van een kinderbed Ik heb dit even getest met een oude A7V8x-x ![]() Hier krijg je al een idee hoe het moederboard bevestigd wordt. ![]() Hier heb ik de kast in elkaar gezet, om te kijken of het past. Ik heb het plexiglas nog niet gebogen, daardoor zie je die bobbel in de zijkant vanwege de spanning die er op staat. ![]() ![]() Over het ophangingsysteem van de cd-rom spelers ben ik nog niet tevreden, dus daar komt wat anders voor in de plaats. ![]() Nog een macro foto, hoe het moederboard nou eigenlijk bevestigd zit. ![]() Zoals je ziet, heeft de radiator een mooi kleurtje gekregen. Dit is de eerste laag, binnenkort spuit ik hem nog een keer, omdat ik nog niet helemaal tevreden ben. Je ziet ook op de plaats waar je slangen moet aansluiten dat daar van die doppen opzitten, met slangaansluitingen. Daar ben ik nu mee bezig om die goed te maken, zodat ik me slangen daar op kan aansluiten. UPDATE 31-5-2004 Ik heb vandaag weer wat gedaan, dus hierbij weer wat foto's Ik heb vandaag alles in elkaar gezet om te kijken of het past en dat doet het. Helaas is de plexikap die ik eerst had van 2 mm gebroken Zo ziet het er dus nu uit: ![]() Nog niet met waterkoeling omdat dat nog helemaal passend gemaakt moest worden. ![]() Hier foto met monitor Ik weet het ik moet me kabels opruimen, maar dit is allemaal tijdelijk dus waarom extra moeite doen. Nog een vraag Ik heb een tijdje geleden een psone schermpje gekocht, om iets mee te gaan doen. Het lijkt me wel leuk om hem in deze kast te plaatsen, maar waar:? Dus ideeën hier over zou leuk wezen. Schermpje in questie: ![]() UPDATE 8-6-2004 Zo de afgelopen dagen weer wat gedaan Het gedeelte bij de cd-rom spelers is nog niet afgewerkt, dus dat zien jullie nog wel afgewerkt worden. Ik heb daar ook een nieuw idee over dus dat gaat waarschijnlijk helemaal opnieuw. Ik wil namelijk het zo verwerken dat het lcd scherm daarvoor gaat. Dus dat je helemaal niks meer ziet van cd-rom spelers. En dat je dan met een soort deurtje het lcd weghaalt en dan bij de cd-rom spelers terecht kan. Maar daar moet ik nog eens rustig over denken En nu pics ![]() Hier heb ik dus de cd-rom drives gesteahlted. Bij de bovenste schoot ik uit met de dremel ![]() Hier zie je een foto in het geheel. Je ziet dat er best wat is gebeurd. Het zilverfolie zit er nu op met daarop een ubergeile Amd 64 sticker. Er zit daar ook een tijdelijke hdd, want ik moet het ophangingsysteem nog maken voor de hdd's. Ik heb even een ander mobo gepakt om te kijken of het wel allemaal past. Ook draai ik hier nog steeds met luchtkoeling, omdat ik het waterkoelingsgedeelte gewoon nog moet maken. Heb een tijdje geleden ook een mooie sticker bij www.tweakstore.nl besteld en die ziet er nu ook op ![]() De komende paar weken even geen update meer, omdat: Ik tentamens heb nu en aan het profiel werkstuk binnenkort moet werken (4 Havo). Maar in de zomervakantie maak ik hem af. Ben ook nog met me server bezig aan het modden en met me 2e pc. En met me counter strike server. Dus in de zomer nog wat meer projecten van mij UPDATE 25-8-2004 Excusses dat jullie een tijd niks van mij gehoord hebben, maar ik zat vrij druk met school, want ik moest behoorlijk wat doen, om het jaar te kunnen halen, maar dat is dus gelukt Hieronder wat foto's met de nodige uitleg ![]() Ik heb maar een nieuwe cd-rom ophanging gemaakt, want over die vorige was ik niet tevreden. Over deze wel. Alles past heel mooi strak. En er zit nu een deurtje aan de voorkant. Als ik me lcd nog aan de praat krijg dan komt het lcd op de voorkant van het deurtje. Maar van de week kwam er wel een verdachte brandgeur uit ![]() ![]() Hier zie je een detail van hoe het systeem van de ophanging van de cd-romspelers gemaakt is. ![]() Nog een overview van de kast, met de cd-rom ophanging er in. Je ziet dat de verf er wat afgeblakerd is daar, dus dat moet ik nog opnieuw spuiten. ![]() Zo worden de cd-rom spelers aan de kast bevestigd. ![]() ![]() De hdd's komen dus onder de cd-rom spelers te hangen. En daaronder komt het reservoir, zodat het een geheel wordt. het reservoir is nog in de maak. ![]() Zo ziet de bovenkant er uit ![]() ![]() Kast nog een keer in het geheel, met het afgeblakerde opnieuw gespoten. |
Opmerkingen |
Ik zoek nog een leuke naam voor deze casemod, dus ideeën zijn altijd welkom Foto’s zijn hoofdzakelijk gemaakt met een HP photosmart 850. 31-5-2004: Startpost updated 25-8-2004 Startpost updated en nog meer ideeën zijn altijd welkom. Update Heb toestemming van Euss en M-M voor mijn CIP, bedankt |
[ Voor 60% gewijzigd door Mister I op 25-08-2004 21:28 ]