Mysql database herstellen met webmin

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 20:25
Ik heb met webmin een backup gemaakt van een database. Deze heb ik overgebracht naar een andere computer. NU heb ik mn server een herinstall gegeven en wil ik de database herstellen. Het is een database van coppermine photo gallery. Maar ik zie nergens in webmin een restore functie.

Hoe herstel ik mn database

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In welk formaat is de backup? Als het gewoon SQL queries zijn (export functie) kun je die gewoon uitvoeren.

Verwijderd

Het is een mysql dump?
En ik neem aan dat je shelltoegang hebt?
Ik quote effe uit "man mysqldump":
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
The  most  normal use of mysqldump is probably for making a backup of whole databases. 
See Mysql Manual section 21.2 Database Back-ups.

mysqldump  --opt database > backup-file.sql

You can read this back into MySQL with:

mysql  database < backup-file.sql

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 18:32 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Maar ik zie nergens in webmin een restore functie.

Hoe herstel ik mn database
Zoek de optie 'Execute SQL'. Je backup is niets anders dan een hele hoop inserts.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, ik vind toch dat je dit soort dingen zou moeten kunnen vinden via google etc. Ten eerste is webmain niet zalig maken, daarnaast is je mydqldump gewoon een set met query's die je dus gewoon uit kan voeren op je DB.

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.