[MySQL]Table is read only

Pagina: 1
Acties:

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Bij een ALTER TABLE opdracht, die ik net onder Unix uitvoerde, kreeg ik een error "Table is read only".

Met de search had ik gevonden, dat ik waarschijnlijk helemaal geen rechten zou hebben op de database of op de tabel. Dit was niet het geval, want ik kan wel gewoon nieuwe tabellen aanmaken of andere tabellen wijzigen.

Nu heb ik zelf het vermoeden dat het komt, omdat ik de <tabelnaam>.MYD, <tabelnaam>.MYI & <tabelnaam>.frm heb gekopieerd vanaf een Windows systeem. Exporteren en importeren was misschien netter, maar deze methode heeft wel eens vaker gewerkt.

Als test heb ik root een grant all op die database gegeven, wat niet mocht baten. Verder heb ik op de rechten op 777 gezet op alle bestanden in de databasedirectory die beginnen met <tabelnaam>.

Toch krijg ik nog steeds een read-only error.

Wat kan het nog meer zijn?

Dividend for Starters

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou alles toch opnieuw aanmaken via export.

Als je trouwens geen rechten zou hebben binnen MySQL krijg je deze error:
#1142 - alter command denied to user: 'username@localhost' for table 'table'

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Heb je MySQL na je wijzigingen herstart?

[ Voor 3% gewijzigd door Alex op 30-05-2004 18:49 ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Alex de Groot schreef op 30 mei 2004 @ 18:49:
Heb je MySQL na je wijzigingen herstart?
Nee.. dacht dat niet hoefde. Helemaal niet bij stil gestaan. Dat zou het moeten oplossen? Als dat zo is, dan zal ik even met de beheerder overleggen...

Dividend for Starters

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 16:57

igmar

ISO20022

PromWarMachine schreef op 30 mei 2004 @ 17:39:
Als test heb ik root een grant all op die database gegeven, wat niet mocht baten. Verder heb ik op de rechten op 777 gezet op alle bestanden in de databasedirectory die beginnen met <tabelnaam>.

Toch krijg ik nog steeds een read-only error.

Wat kan het nog meer zijn?
Mag de mysql user wel bestanden aanmaken in de databasedirectories ? Dat is nodig ivm temp tabellen ed.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Voor zover ik zie, heeft dit probleem alleen maar te maken met MySQL en problemen met instellen. Er komt geen regel programmeren bij kijken vooralsnog, alleen configuratie.

Zie: P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen

Oftewel: >> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1