[W2K3] Remote desktop onbereikbaar na VPN

Pagina: 1
Acties:

• Yoran
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 00:26
Ik draai een windows 2003 server achter een zyxel router.
Hierop kan ik inloggen met remote desktop.
Tot zover geen probleem.
Als ik nu een VPN verbinding maak die ingesteld is op de server, dan valt de remote desktop verbinding weg en is deze ook onbereikbaar.
Ik neem aan dat dit komt doordat het IP van de server veranderd.\
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal iets meer informatie moeten geven over je setup - en dan met name, via waar je met remote desktop verbindt.

Is dat over die VPN? Heb je al eens gecontroleerd dat je internet verbinding misschien ook wegvalt als je een VPN verbinding opbouwt? :)

• Yoran
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 00:26
De internet verbinding blijft wel behouden na het verbinden met de VPN, want ik heb met een pc die in het netwerk van de 2k3 server zit getest. Daarmee kom ik dan nog wel op de remote desktop.

Verwijderd

Doe eens (op je client) in een DOS-prompt 'route print'. Maak daarna je VPN verbinding, doe dan nog eens 'route print'.

Als het een windows-VPN verbinding is, zal hij een route toegevoegd hebben, waardoor je remote desktop niet meer werkt.

Althans, dat baseer ik op de ervaringen van andere users in dit topic.

De oplossing is je remote desktop verbinding pas aan te gaan NA opzetten van je VPN (sowieso verstandiger om die achter een VPN te zetten) en dan niet je publieke maar je interne IP gebruiken om te verbinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 00:33 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je bij de vpn verbinding wel "default gateway in het externe netwerk gebruiken" uitgevinkt (ip configuratie - geavanceerd)? Maar inderdaad eerst de vpn opbouwen dan pas de remote desktop is wel de normale manier van werken...

[ Voor 32% gewijzigd door Gianni Rombios op 31-05-2004 00:35 ]