Ik zal maar beginnen uit welke onderdelen mijn systeem bestaat:
ASUS A7N8X Deluxe rev2.0 BIOS 1007
AMD Athlon XP 3200+ @ stock (11x200Mhz, 400FSB) (met Coolermaster Aero 7+)
2x Kingston HyperX 512MB PC3200 CL2 (Dual Channel)
Club3D Radeon 9800 Pro 128mb @ stock (met Artic VGA Cooler)
2x WesternDigital 36GB Raptor 10.000RPM (in RAID-0)
Zalman ZM300B-APS 300W powersupply
1x Samsung Diskettestation, 1x Samsung Combo CDRW/DVD 52x42x52x16
Vragen met betrekking op mijn Processor (AMD3200+):
Op moment van schrijven heb ik mijn AMD op stock draaien. Ik kan de multiplyer wel op 12x zetten, maar dan moet ik wel de Corevolt op 1,85 zetten(1,80 gaat niet en hoger dan 1,85 gaat het moederbord niet) en dit maakt me processor een stuk warmer (tegen de 60graden ipv 35 en dan moet mijn koeler ook harder gaan draaien
). Dan heb ik de instellingen 12x200 met als resultaat 2400Mhz. Maar het rare dan is dat ik eigenlijk geen prestatie winst heb in 3DMark03 (slechts 30 punten meer).
Hoe komt dit? Maakt de multiplyer niet veel uit?
Kan ik beter de FSB verhogen? Geeft dit een betere prestatie winst?
Bij verhogen van FSB gaat het geheugen dan ook mee met deze snelheid? En moet ik dan het geheugen meer voltage geven? Of het delay verhoger?
Vragen met betrekking op mijn videokaart (ATI9800Pro):
Met de koeling die ik nu heb kan ik hem overclocken naar de snelheid van een XT (412/365). Maar ik wil liever mijn eigen BIOS houden en geen XT biosen flashen. Als ik nou mijn bios ophaal met winflash kan ik hem editten met RADedit. Als ik dan de snelheid aanpas en dan weer upload naar mijn videokaart (flashen) kan ik dan nog steeds de orginele drivers van ATI gebruiken?
Je kan met RADedit ook de standaard frequentie output geven bij verschillende resoluties. Als ik die allemaal naar 85Hz zet. Zal ik dan problemen krijgen? (als mijn scherm de freq wel gewoon aankan) Heeft iemand hier ervaring mee?
Zal ik dan bij spellen (waarbij ik de freq niet kan instellen) geen problemen meer hebben dat ze op 60hz draaien? Dit vind ik namelijk er storend.
Ik wil graag mijn BIOS updaten met de juiste snelheid en juiste frequentie instellingen zodat ik dat niet meer hoef te doen met aparte/gare programmatjes (die ook werkgeheugen innemen) na herinstal van windows.
Vragen met betrekking op mijn voeding (Zalman300W):
Nee het is niet veel vermogen, maar is het eigenlijk wel genoeg (voor overclocken)? Maar hij is zo lekker stil.
En natuurlijk leuke tips die ik kan gebruiken zijn HEEL erg welkom!
ASUS A7N8X Deluxe rev2.0 BIOS 1007
AMD Athlon XP 3200+ @ stock (11x200Mhz, 400FSB) (met Coolermaster Aero 7+)
2x Kingston HyperX 512MB PC3200 CL2 (Dual Channel)
Club3D Radeon 9800 Pro 128mb @ stock (met Artic VGA Cooler)
2x WesternDigital 36GB Raptor 10.000RPM (in RAID-0)
Zalman ZM300B-APS 300W powersupply
1x Samsung Diskettestation, 1x Samsung Combo CDRW/DVD 52x42x52x16
Vragen met betrekking op mijn Processor (AMD3200+):
Op moment van schrijven heb ik mijn AMD op stock draaien. Ik kan de multiplyer wel op 12x zetten, maar dan moet ik wel de Corevolt op 1,85 zetten(1,80 gaat niet en hoger dan 1,85 gaat het moederbord niet) en dit maakt me processor een stuk warmer (tegen de 60graden ipv 35 en dan moet mijn koeler ook harder gaan draaien
Hoe komt dit? Maakt de multiplyer niet veel uit?
Kan ik beter de FSB verhogen? Geeft dit een betere prestatie winst?
Bij verhogen van FSB gaat het geheugen dan ook mee met deze snelheid? En moet ik dan het geheugen meer voltage geven? Of het delay verhoger?
Vragen met betrekking op mijn videokaart (ATI9800Pro):
Met de koeling die ik nu heb kan ik hem overclocken naar de snelheid van een XT (412/365). Maar ik wil liever mijn eigen BIOS houden en geen XT biosen flashen. Als ik nou mijn bios ophaal met winflash kan ik hem editten met RADedit. Als ik dan de snelheid aanpas en dan weer upload naar mijn videokaart (flashen) kan ik dan nog steeds de orginele drivers van ATI gebruiken?
Je kan met RADedit ook de standaard frequentie output geven bij verschillende resoluties. Als ik die allemaal naar 85Hz zet. Zal ik dan problemen krijgen? (als mijn scherm de freq wel gewoon aankan) Heeft iemand hier ervaring mee?
Zal ik dan bij spellen (waarbij ik de freq niet kan instellen) geen problemen meer hebben dat ze op 60hz draaien? Dit vind ik namelijk er storend.
Ik wil graag mijn BIOS updaten met de juiste snelheid en juiste frequentie instellingen zodat ik dat niet meer hoef te doen met aparte/gare programmatjes (die ook werkgeheugen innemen) na herinstal van windows.
Vragen met betrekking op mijn voeding (Zalman300W):
Nee het is niet veel vermogen, maar is het eigenlijk wel genoeg (voor overclocken)? Maar hij is zo lekker stil.
En natuurlijk leuke tips die ik kan gebruiken zijn HEEL erg welkom!