2500+ @3200+ --> mijn NF7-s doet een sirene na

Pagina: 1
Acties:

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem, meestal kan ik dat zelf wel oplossen maar het lukt me echt niet dit keer.

Ik heb een abit NF7-s met een 2500+ die al een half jaar stabiel liep op 11x200@1.775v op temps onder de 50 graden. Dit met een Aero 7 lite.

Nu heb ik gister mijn Thermalright SP97 koeler ontvangen en ingebouwd, hij loopt stabiel op 2500+, maar zodra ik hem op 3200+ zet en dus mijn vcore verhoog, boot ie soms tot in windows, of niet. Hij valt vaak gewoon uit met een sirene geluid.

Temps zijn rond de 40 graden. Mijn core is niet beschadigd.

Verdere specs: 2x512 transcend pc3200, 2x120 Gb s-ata en een 120 Gb ide en een 9800pro@XT, voeding: tagan 480watt.

ik heb het gevoel dat hij ergens kortsluiting maakt ofzo, maar het zo ook iets anders kunnen zijn.

Alle suggesties zijn welkom.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Bij asus is de sirene een kapotte cpu.
Dus dat hoop ik niet voor je.

• Laurens
  • Niet online
nee, want als ik dan de pc weer aan doe, boot ie weer gewoon als ik hem op 2500+ zet in de bios.

denk niet dat de cpu kapot is dan.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 15:17
Misschien heb je de core zodanig beschadigd bij het wisselen van de koelers, dat hij niet op hogere kloksnelheden wil draaien, ben het al eerder tegen gekomen..

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:38
Maar je hoeft toch niet je VCore te verhogen om je AMD 2500+ te kunnen laten klokken naar een 3200+? Maar ga je direct van 2500 naar 3200 toe, of doe je dat in stapjes?

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Bij doet ie altijd een sirene na als de temps te hoog worden...
Weet je echt heel zeker dat dat het niet is ?

Zonder mijn pomp aan liep de temp ook heel erg snel op :+

[ Voor 25% gewijzigd door GeforceDDQ op 30-05-2004 16:47 ]

301SQN

• Laurens
  • Niet online
ik weet dat hij altijd stabiel op 3200+ heeft gelopen, ik weet dat hij goed gekoeld is. Dan kan hij toch in 1 keer naar de 3200+ neem ik aan, op dat voltage. Het voltage op 1.65 is te weinig, want dan ploept ie eruit in games heb ik gemerkt voordat ik dit probleem heb.

• Laurens
  • Niet online
geforceddq schreef op 30 mei 2004 @ 16:46:
Bij doet ie altijd een sirene na als de temps te hoog worden...
Weet je echt heel zeker dat dat het niet is ?

Zonder mijn pomp aan liep de temp ook heel erg snel op :+
sorry voor dubbelpost, maar het gaat zo snel :)....

de temps zijn echt niet te hoog, heb ze nog niet boven de 45 gezien.

Ik ben nu bezig de hele zooi weer uit elkaar te slopen om weer helemaal goed opnieuw in elkaar te zetten.

• Laurens
  • Niet online
Jongens, bedankt allemaal, maar deze keer heb ik toch echt weer zelf het probleem gevonden :)

Het was een verkeerd ringetje. Anders gezegd: De ringetjes (van de SP97) om het schroefje die door het moederbord gaat moeten natuurlijk plastic zijn. Bij mij waren er ook 3 plastic, maar ik heb toen per ongeluk blijkbaar 1 ringetje van ijzer ertussen gestopt. 8)7

Sorry voor deze tripple post, maar het topic mag dicht :) Bedankt voor jullie reacties.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

LOL, ja dat kan ook :)

Verwijderd

8)7
Pagina: 1