Toon posts:

DVD film werkt niet in speler waarmee hij geschreven is...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst 100 lege dvd+r (datatrack) schijfjes gkocht voor 54 euro. Lekker goedkoop, ik dacht dat de reden hiervoor was dat de maximale schrijf snelheid 2,4x is.

Als dat het enige zou zijn zou me dat niks uitmaken, maar de schijfjes die ik brand werken niet meer in de computer. Ze werken wel in stand alone dvd spelers.

Maar in zowel mijn pioneer dvd speler in de pc, als de aopen dvd recorder in de pc kunnen deze schijfjes niet lezen. Ik krijg een "no disc" bericht.

Inlezen met DVD shrink, dvd decryptor, power dvd, nero... ze geven allemaal aan dat er geen schijf aanwezig is. Wel probeerd de computer de schijf te lezen, soms zelfs voor enkele minuten, de computer wordt dan zeer traaaaag....

Ik baal ervan want ik moet dvd video verder bewerken maar ik krijg dus niks meer naar m'n harde schijf.

Hebben jullie nog eventuele tips waardoor ik het misschien toch naar de HDD kan zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even naar disc info gegaan in nero en daar zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~twerd001/nero.jpg

Beetje vreemd want de dvd is ongeveer 4 GB en niet 1 MB :S

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah.. lijkt me dat je schijfjes gewoon niet goed zijn? Maar het is idd vreemd dat ze niet leesbaar zijn in de DVD brander die die dingen heeft geschreven...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Probeer eens een firmware update van je dvd + dvd recorder te downloaden en dvdeo gaan gebruiken om de video bestanden naar je compu te brengen.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
Misschien een beetje meer info: waarmee is hij geschreven? wat staat er precies op? Met welke brander?

Al eens geprobeert book type te veranderen naar dvd-rom?

Verwijderd

Topicstarter
Al eens geprobeert book type te veranderen naar dvd-rom?
Dat zegt me niks, wat bedoel je daar precies mee?
Misschien een beetje meer info: waarmee is hij geschreven? wat staat er precies op? Met welke brander?
- Beschreven met Nero 6.3.1.10
- het is niet een schijfje maar alle schijfjes van datatrack. zowel home video filmpjes als backup films. geript met dvd shrink
- Ik brand met een Aopen DVD+R brander (DRW4410)

Voor zover ik weet heb ik de de laatste firmware versie van zowel de dvd speler als recorder maar ik ga even op zoek...

Ook ga ik denk ik even een simpele data dvd branden, kijken of de computer die wel dan lezen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 17:10 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 10:59

TheBorg

Resistance is futile.

Welke versie van Nero gebruik je? Je kan op de site gratis updates downloaden. Oude versies schijnen niet geweldig te zijn met DVD video. Probeer anders eens een ISO te branden met DVDDecryptor. Als ISO rippen, daarna ISO branden niet werkt dan gooi ik het toch op brakke schijfjes.

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op 30 mei 2004 @ 16:49:
Welke versie van Nero gebruik je? Je kan op de site gratis updates downloaden. Oude versies schijnen niet geweldig te zijn met DVD video. Probeer anders eens een ISO te branden met DVDDecryptor. Als ISO rippen, daarna ISO branden niet werkt dan gooi ik het toch op brakke schijfjes.
Ik heb via nero al DVD ISO bestanden gebrand, zelfde probleem :(

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 16:53:
[...]

Ik heb via nero al DVD ISO bestanden gebrand, zelfde probleem :(
met welke versie van nero?

Verwijderd

hier kan je hem weghalen ; ftp://ftp4.nero.com/nero6316.exe

Download direct ff deze mee, dit is Nero Vision Express 2 , hiermee kan je heel makkelijk dvd films fikken.

Nero Vision Express 2 - ftp://ftp.us.nero.com/nve2129.exe

Ga jij je mail maar eens even controleren :/

[ Voor 24% gewijzigd door Spider.007 op 30-05-2004 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, maar ik zou wel dat c*a*k aanbod weghalen anders kan je in de problemen raken...

Er is trouwens geen firmware update voor me dvd speler maar wel voor me brander :D hopelijk haalt het iets uit 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe Firmware in de brander haalt niks uit :(

er stond ook bij de info over de firmware update, improved recording performance. Dus ik ga nu even een simpel data dvdtje branden en kijken of de pc deze wel kan lezen.

edit:

Ik heb intussen een 700 mb divx bestand gebrand en de computer kan het gelukkig lezen in de pc. Ik ga vanavond even een DVD video branden en kijken of die nu ook werken. Pray with me!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
goed nieuws :D

Na de firmware update te hebben gedaan en opnieuw een dvd video te hebben gebrand, kan de computer de dvd ook eindelijk lezen! :D

Bedankt voor jullie hulp heren!
Pagina: 1