Toon posts:

hoe audio te syncen in virtualdubmod?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ogm files over aan het zetten naar avi voor m'n standalone player

hiervoor gebruik ik virtualdubmod om de boel uit elkaar te trekken en vervolgens zet ik het audio spoor om naar een wav en laat deze daarna weer converteren naar mp3 zodat ie in de .avi past, allemaal intern met vdm

bij een file liep de audio wel sync, bij de tweede echter niet, ik probeer 'm wat te delayen, maar ja, dat is aardig wat gepriechel

is er een manier om er achter te komen wat de audio delay moet zijn, of is er een andere manier om deze sync te laten lopen met de video?

alvast bedankt!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Welke codec gebruik je? LAME? Hier heeft LAME icm VDubMod nl. nog nooit goed gewerkt. Met VBR kan-ie toch niet zo goed omgaan. Probeer Radium eens. In CBR mode heeft die nog nooit problemen gegeven. (Altans, bij mij.)

In dat geval hoef je volgens mij ook niet "de hele boel uit elkaar te trekken". Selecteer daarvoor onder Video Direct Stream Copy. In Streams>Stream List Disable je alles behalve het audio spoor. Deze zet je in Full processing mode en onder compression selecteer je de gewenst mp3 bitrate (voor Radium). Chapters ed haal je ook weg en je kan het geheel opslaan als avi.

Veel sneller, geen gepriechel...

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 30-05-2004 17:35 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
ja, lame idd

maar hoe krijg ik radium geimporteerd in vdubmod zodat ik de wav file daarmee kan converteren?

of kan ik 'm met radium direct overzetten van ogg naar mp3?

• DeeD2k2
1. Open *.omg je bestand
2. Streams > Stream list
3. Rechter muisknop op Audio stream
4. Full processing mode
5. Nogmaals rechter muisknop, Compression
Je krijgts dan zo'n soort scherm (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://automovie.50free.org/dump/vdm-streams.gif

6. selecteer nu de MPEG Layer-3 waarin 44.100Hz voorkomt
7. Kies de bitrate
8. 2 maal OK
9. [F7]
10. Zorg dat achter Opslaan als *.avi staat. Opslaan

Je kan dus direct van ogg naar mp3. Radium is overigens een Codec, geen programma. Je "importeerd" het dus niet en het "kan" ook niks; je gebruikt het...

[ Voor 5% gewijzigd door DeeD2k2 op 30-05-2004 19:19 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg 't niet voor elkaar, hij ript geen audio mee, alleen de video, ik moet 'm toch converteren denk ik...

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 19:59 ]

• DeeD2k2
Domme opmerking misschien, maar weet je zeker dat je de Radium codec geïstalleerd hebt? Misschien wil een reboot ook wel helpen.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
kan je nie anders LAME CBR 128Kbps gebruiken? want dat gebruik ik zelf steeds en dat werkt perfect :)...

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1