[Front-side USB-poorten] Welke is écht intern?

Pagina: 1
Acties:

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 19:56

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Ik loop al een tijdje met het probleem dat ik USB-poorten tekort kom. Aangezien ik ook alweer aardig wat apparaatjes heb die ik eigenlijk alleen maar tijdelijk aansluit (bijv. MP3-memorystick) wil ik graag een stel USB-poorten aan de voorkant van m'n systeem. Geen externe hub's (het is hier al zo'n puinhoop), maar een 'paneltje' wat ik in een 5,25" bay kan zetten.
Nu ben ik al verschillende van die 'interne' USB-panels tegengekomen, maar eigenlijk heb ik er nog geen één gezien die écht intern is. Ze werken allemaal met een kabeltje wat ik aan de achterkant van m'n kast naar buiten moet trekken en in een USB-poort moet steken. Aangezien er op mijn Epox 8K3A-mobo nog een connector vrij is voor twee nieuwe poorten wilde ik ze dus graag hier op aansluiten. Mijn vraag dus; welke USB-poorten die ik in een 5,25" bay kan hangen kan ik daadwerkelijk op deze connector aansluiten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat op zich ook mogelijk is is dat je 2 USB poorten op die connector prikt maar ze dus niet naar je backplate leid maar je USB bay hierop aansluit.
Ik zag vandaag in de grote IA op inkoopacties.net wel een frontbay die intern aangesloten kon worden, dat was geloof ik 4x USB en audio en firewire. misschien dat dat wat is?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat probleem had ik ook :(

Ik heb 1 van de poorten aan de voorkant van mijn kast (Coolermaster AT220) losgemaakt, en daar dat verlengsnoertje (in mijn kast) aan bevestigd. Er zat bij mij dus wel een kabeltje van mijn mobo (asus p4p800) naar de voorkant van de kast. Deze was bij mijn kast geleverd. Zit nu wel een gat, maar dat zie je toch niet, hij staat op de grond. :P

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:32

rik

Die aansluiting is min of meer mobo afhankelijk, de pinnetjes zitten namelijk nog wel eens anders. Ook komt het wel eens voor dat er ergens anders ets wordt uitgeschakeld bij het ingebruik nemen van die aansluiting.

• tijn.online

tijn.online

Topicstarter
Maar er bestaan toch wel kant en klare panels? Ik heb er volgens mij wel eens eentje gezien, maar kan me niet meer precies herinneren waar en wanner... :{

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
tijn.online schreef op 31 mei 2004 @ 00:25:
Maar er bestaan toch wel kant en klare panels? Ik heb er volgens mij wel eens eentje gezien, maar kan me niet meer precies herinneren waar en wanner... :{
Maar dat is zijn probleem ook niet. ;) Lees de openingspost

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RoamoR schreef op 31 mei 2004 @ 00:38:
[...]

Maar dat is zijn probleem ook niet. ;) Lees de openingspost
Roamer, veeg de slaap eens uit je ogen ;)

dit is de TS namelijk

http://inkoopacties.net/ia/vspfqg0x/1/rycvl4kf deze bedoelde ik uit die inkoopactie.

Verwijderd

edit:

Ik lees het nog eens goed na, en zie dat het je niet om een back plate gaat maar om een 5,25" iets. Dan is idd. die van de IA goed, of je maakt er alsnog zelf een. Als je de back plate van je mobo hebt, kun je daar de aansluitingen afhalen. Beetje zaagwerk later en je hebt je eigen 5,25" front-usb connector :)

Deze aansluitingen zijn inderdaad vaak moederbord-afhankelijk, alhoewel je wel vaak dezelfde pinouts ziet. De pinout van je USB poort kun je terugvinden in je handleiding.

Je hebt verschillende mogelijkheden:

1) neem contact op met Epox over deze back plate. Mogelijkerwijs kun je er eentje bij hun nabestellen.
2) loop de dichtsbijzijnde computerwinkel binnen en vraag ernaar. Over het algemeen worden bij nieuwe computers deze backplates niet gebruikt (ivm. in-case front aansluiting) en hebben ze bergen van die dingen liggen.
3) maak er zelf een. De pinout van je USB poort vind je in de handleiding van je mobo. Koop er eentje met USB stekker er aan, knip die er af en maak er je eigen stekkertjes aan (te krijgen bij de electro-boer).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 00:49 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:38
Wat je vooral zoekt is een "interne" USB bus.
Mogelijke oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/9000_9999/9700/9760/9763/976318_LB_00_FB.EPS.jpg. Hiervan kan je de draadjes misbruiken om het hele ding intern te houden.
Je vindt dit soort spul iha. op zolder/ tussen je Pentium I memorial/in grof vuil PC's of bij de Conrad achtigen (www.conrad.nl, zoek op artikelnummer 976318, kost EUR 7).
Daardoor kan je i.p.v. die ene enkele interne USBhub met header i.p.v. tenminste een hub zoeken die:
-een beetje bij je kast past
-een beetje bij je budget past
-mooier, degelijk etc. is.
Als er dan geen header opzit (plug op MB), dan kan je die er d.m.v. bovengeschetst ding envoudig opzetten.
Let er wel op dan dan inderdaad waarschijnlijk 1 van je huidige USB poorten ermee op houdt (of conflicten genereerd, weet ik niet zeker)

Verwijderd

Hij zoekt zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/product_images/Chieftec/Chieftec_USB_Tray.gif

maar dan in 5,25" formaat.

edit:

onkl, we zijn het eens hoor.. zelf maken is idd een kleine moeite

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 01:03 ]

• onkl
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 00:54:
Hij zoekt zoiets:
[afbeelding]

maar dan in 5,25" formaat.
Da's bekend, plaatje van mij was bedoeld om duidelijk te maken welk stukje zoldertroep te gebruiken om de (externe) USB A plug naar een (interne) header om te zetten.
Je hebt duizende soorten interne USB hubjes, maar de meeste hebben USB A. Zinloos om daarop te selecteren als dit probleem zo makkelijk te verhelpen is lijkt me.

BTW, TS, als je heel veel gadget verzamelt is het misschien een idee om een wat uitgebreidere set poorten aan je voorkant te verzamelen. Google FrontX eens. Kan je ook firewire, geluid, game etc. naar voren trekken. I.p.v. usb-hub usb kaart, frontxpaneeltje eraan vastzetten en daar zijn je extra poorten ;)

[ Voor 27% gewijzigd door onkl op 31-05-2004 01:06 . Reden: aanvullinkje ]

• tijn.online

tijn.online

Topicstarter
Oke, ik ben niet zo'n doe-het-zelver (heb niet genoeg tijd en handigheid), dus het liefst zoek ik een kant en klaar gevalletje. Iemand misschien ideeën?

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 18:31
wat onkl bedoelt :

neem die pci-bracket, en schroef de usb-connectoren los (dus het hele metalen stuk weghalen). Nu gebruik je deze USB-connectoren gewoon intern!, dus niet meer naar buiten voeren. Op die manier kan je het 5.25" kastje intern aansluiten op je zojuist zelf gemaakte kabeltjes.

het is dus alleen zaak zo'n backplate te zoeken,maar die zul je wel eenvoudig kunnen vinden, in 90% van de gevallen zitten de USB-connectoren er gewoon opgeschroeft, dus je hoeft niets te 'modden'.

[ Voor 3% gewijzigd door WVL_KsZeN op 01-06-2004 03:08 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Als je een USB I/O insteekkaart (PCI) koopt zitten daar vaak 4 externe en ook 1 interne aansluiting op. Nu kun je dus gewoon zo'n kant en klaar USB front panel daarop aansluiten en is het volledig intern. Maar dat is eigenlijk alleen praktisch als je toevallig nog zo'n USB kaartje hebt liggen, anders zijn de iets meer doe-het-zelf oplossingen zoals in de post hierboven waarschijnlijk netter en voordeliger.

[edit] plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.sunsway.com.hk/photo/pci-usb-nec-4.jpg

Hier kun je de interne USB aansluiting ook zien zitten.

(Toevallig heb ik precies hetzelfde kaartje :))

[ Voor 21% gewijzigd door wacko op 01-06-2004 03:32 ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

onkl schreef op 31 mei 2004 @ 00:52:
Wat je vooral zoekt is een "interne" USB bus.
Mogelijke oplossing:
[afbeelding]. Hiervan kan je de draadjes misbruiken om het hele ding intern te houden.
Je vindt dit soort spul iha. op zolder/ tussen je Pentium I memorial/in grof vuil PC's of bij de Conrad achtigen (www.conrad.nl, zoek op artikelnummer 976318, kost EUR 7).
Daardoor kan je i.p.v. die ene enkele interne USBhub met header i.p.v. tenminste een hub zoeken die:
-een beetje bij je kast past
-een beetje bij je budget past
-mooier, degelijk etc. is.
Als er dan geen header opzit (plug op MB), dan kan je die er d.m.v. bovengeschetst ding envoudig opzetten.
Let er wel op dan dan inderdaad waarschijnlijk 1 van je huidige USB poorten ermee op houdt (of conflicten genereerd, weet ik niet zeker)
Bij de Media Markt hebben ze die ook voor een prikkie, heb hem 2 jaar geleden gehaald .

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Pagina: 1