Toon posts:

Slijtage CRT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier thuis een 17" CRT monitor staan. Het ding is nu 4 jaar oud ofzo. Als mijn vriendin bij mij thuis komt zegt ze telkens dat mijn beeldscherm enorm flikkert en beweegt. (Zij heeft een Dell 17" die een jaar jonger is dan de mijne) De bovenkant van het scherm lijkt idd te bewegen (ook net na degauss) Er staan medion pc-speakers naast, dus die zouden normaal afgeschermd moeten zijn (het is niet zo makkelijk om ze even weg te zetten...)
resolutie staat nu op 1152 * 864 en refreshrate is 75 Hz volgens windows en 60 volgens beeld scherm.

Is het mogelijk dat mijn monitor versleten is? Of is er een andere oorzaak?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Brakke hoogspanningsunit waarschijnlijk. Dan kan het beeld idd gaan bewegen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je refreshrate staat dus op 60 Hz, als je dat goed instelt op 75 Hz dan scheelt dat al een heel stuk. Loop de instellingen eens na en kijk waarom hij niet op de ingestelde 75 Hz draait :)

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Na 4 jaar zou een beeldscherm het nog niet mogen begeven.
Wat voor een besturingssysteem draai je?
Zet hem anders eens op 1024x768 en dan op 85Hz. Maar voordat je dat doet, wat voor een merk merk en type scherm is die 17" van jou?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tatsu schreef op 30 mei 2004 @ 15:52:
Na 4 jaar zou een beeldscherm het nog niet mogen begeven.
Wat voor een besturingssysteem draai je?
Zet hem anders eens op 1024x768 en dan op 85Hz. Maar voordat je dat doet, wat voor een merk merk en type scherm is die 17" van jou?
Laatst was er een topic over een 4 jaar oude ADI 19" waar de TS'er 1400 ballen voor had betaald, ook het loodje gelegd.

Het kan dus wel, maar dit lijkt me dus gewoon een refresh rate probleem. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Prutz0r schreef op 30 mei 2004 @ 15:54:
[...]

Laatst was er een topic over een 4 jaar oude ADI 19" waar de TS'er 1400 ballen voor had betaald, ook het loodje gelegd.

Het kan dus wel, maar dit lijkt me dus gewoon een refresh rate probleem. :)
Zo lijkt het in eerste instantie, maar dit is gewoon om het een en ander uit te sluiten. De topicstarter geeft tevens aan dat het bovenin zijn beeld lijkt te bewegen, dit hoeft niet te duiden op een refresh probleem.
Een CRT zou het na 4 jaar nog niet mogen begeven, maar dat kan natuurlijk altijd. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het gebeurt vaker wel dan niet dat ze het begeven.... Niet goed natuurlijk, maarja, het slijt.
Je kan anders altijd even bij een electro reparatiezaak langsgaan met info over je monitor en vragen of jouw probleem bekend is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich enkel voor boven de 1024*768... Daar staat hij nu op en het beeld lijkt stabieler...
Maar nu zit ik dus met een klein beeld :( is niet meer zo mooi nu :(
In het boekje staat enkel 1280*1024 vermeld boven de 1024*768. Dus de monitor moet dit wel aankunnen.

Het is een medion monitor.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

probeer het volgende: ga naar je beeldscherm instellingen, vervolgens naar settings, dan advanced kiezen. Ga naar Displays, klik op het knopje boven je monitor en zet vervolgens "Use DDC information" uit. Vul nu een maximum resolutie en refresh rate in (als je het niet weet dan gok je). Vervolgens sluit je alle vensters en ga je terug naar display->settings->advanced. Verander nu eenmaal je refreshrate naar een willekeurige lagere refreshrate en vervolgens zet je hem weer terug op 75.

Dit werkt in ieder geval hier wel. Ik heb een iiyama monitor staan en die is niet in staat om goed met windows te communiceren. Als gevolg kan ik als ik default instellingen gebruik niet eens meer 100Hz of hoger gebruiken. Kiezen lukt wel, maar de monitor schakelt vervolgens niet over omdat windows denkt dat je monitor anders kapot gaat. Door de dcc information niet te gebruiken gaat windows het in ieder geval wel proberen.

MechWarrior || Monsters Game

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat probleem heb ik inderdaad ook GambitRS.
Mijn Windows hoort de monitor op 100Hz te zetten maar de monitor gaat op 120, waardoor het beeld dus onleesbaar is etc.

Ik heb met Powerstrip een eigen monitor .inf bestand gemaakt en daar de specificaties in gezet die wél kloppen.
Het gaat hier om een Iiyama Vision Master Pro 410

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:30
probeer anders eens een andere VGA kabel. Ik heb al een paar keer gezien dat dat het probleem oplostte.. gewoon even een andere kabel lenen bij een vriend (of die van je vriendin gappen ;) )

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er is helemaal niks mis met die monitor. Dat ding is simpelweg ontworpen voor 1024x768@85Hz. Daarboven kun je nog wel instellen, maar dat wordt door de meeste mensen als onprettig ervaren omdat de refreshrate dan te laag wordt. Op zo'n (relatief) groot scherm moet je niet op 60 of 75Hz gaan werken. Nu staat ie blijkbaar op 60Hz (menuutje in monitor is betrouwbaarder dan wat windows aangeeft) en dat knippert idd ook als een gek :o Maar ook al krijg je hem doro dnieuwe drivers oid toch op 75Hz, dat is nog steeds te laag.

Kortom, instellen op 1024x768 85Hz of een nieuwe monitor (tft) kopen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Palomar op 30-05-2004 17:08 ]

Pagina: 1