Toon posts:

[XP] TV out zwart wit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdens het opstarten een prachtige kleurenshow op mijn tv. Zodra windows echter is opgestart verandert het naar zwart wit (dus het is niet iets in mijn kabels of dat soort dingen die je in de search vindt). Ik heb geen idee waar ik dit kan instellen. Kan iemand me helpen!!!

Ik heb een gforce fx 5200 en de nieuwste nvidia driver geinstalleerd!!!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Misschien niet met de search, maar in de grote De grote tv-out FAQ uit VB staat een specifiek stuk over zwart wit dat verder gaat dan alleen kabels. De grote tv-out FAQ Misschien dat je met één van die punten toch nog een klein stuk vooruit kan.

[ Voor 3% gewijzigd door KeX op 30-05-2004 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat het is, hij heeft het gedaan, bij het opstarten doet ie het goed. Maar zodra alle drivrs en programma's zijn geladen doet ie het niet, dat wordt in de FAQ niet behandeld, logisch want het is maar een vreemd probleem !!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stel in dat je PAL gebruikt ivm NCTM (oid), dat veroorzaakt grijs beeld.
Deze instelling vind je in je driver opties.

🌞🍃

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 17:56:
Weet je wat het is, hij heeft het gedaan, bij het opstarten doet ie het goed. Maar zodra alle drivrs en programma's zijn geladen doet ie het niet, dat wordt in de FAQ niet behandeld, logisch want het is maar een vreemd probleem !!
Niet echt vreemd, want pas in Windows wordt er misschien een "verkeerde" instelling voor jou TV geladen.
Vertel eens welk soort kabel je gebruikt, composiet of S-Video, check of je je drivers op PAL hebt staan. En als dat allemaal wel ok staat kan het ook zijn dat de frequentie van de signalen niet helemaal klopt, waardoor je TV niet kan syncen met het signaal waardoor je misschien nog wel beeld hebt maar kleurinformatie verliest.
Als je geen S-Video gebruikt gebruik je waarschijnlijk composiet, en moet je ff aanvinken dat je een gecombineerd signaal wilt gebruiken, bij s-video zijn deze, Y/C signalen, namelijk gescheiden en bij composiet dus gecombineerd.
Ook kan je TV op composiet staan terwijl je s-video aanvoert, of andersom, dan houdt je ook Z/W beeld over.

[ Voor 31% gewijzigd door _XipHiaS_ op 30-05-2004 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n tulp aansluiting. Het probleem is dat ie het vorige week nog gewoon deed en nu ineens weer zwart wit is. Ik kan de instelling voor pal verder nergens terug vinden in mijn instellingen???

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:31
Download TvTool en forceer die op composite.

tvw

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 11:16

DipStick

HHmmm, nice ;)

Ik heb dat ook, zodra ik mijn secondaire beeldscherm (in dit geval dus inderdaad de TV) aanzet en dan de pc aanzet, dan wordt het beeld binnen XP op de TV zwart wit.

Als ik echter de TV pas aanzet nadat XP helemaal is opgestart, blijftie in kleur.

En soms als ik dus vergeet de tv pas na het opstarten aan te zetten, dan gaat ik gewoon ff naar de instellingen van het bureaublad, stel even 1 beeldscherm in, en zet daarna de beeldscherm opties weer op kloon, dan doettie het ook gewoon weer in kleur :P

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, die optie is niet instelbaar!!! Die hele tab is grijs!!!

Verwijderd

Topicstarter
Net alle drivers uninstalled, loopt als een zonnetje alleen omdat ik geen beeldschermadapter heb is mijn beeld lelijk, maar wel kleur :D!!!! Helemaal vers opnieuw geïnstalleerd en het beeld is weer grijs. Weeeeeeeeeeeeh, wat nu???

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TVTool heb ik aan de kant gezet... wat een dominant programmaatje :/

Ik heb dit probleem ook gehad. Ik heb het kabeltype moeten aanpassen, want ik had een SVHS videokabel gekocht. Daarna perfect beeld.. Probleem is dat ik op dit moment niet dat specifieke venstertje kan vinden waar je het aan kan passen..

Ik heb een Asus nVidea FX5900.. Dus waarschijnlijk kun jij die optie ook instellen. Ik zoek nog eventjes door..

Edit:
Inmiddels heb ik het..

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserv.nl/sander/got/nview.jpg

Stappenplannetje:
-Beeldschermeigenschappen openen
-GeForce tabje aanklikken
-nView links in het witte vlak aanklikken
-TV aanzetten
-Met rechtermuisknop op scherm 2 klikken (wat je TV voorstelt)
Selecteer TV Formaat..

En zo kom je er.. Hoop dat het werkt

[ Voor 40% gewijzigd door SanderTje! op 31-05-2004 00:29 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Zeer waarschijnlijk staan de drivers van je videokaart ingesteld op NTSC voor TV-Out. Zet dit eens op PAL.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Tijdens t opstarten is t in kleur, maar daarna niet meer. Ik weet zeker dat ik alles in de faq precies heb opgevolgd, en de instellingen goed staan. Iemand al een oplossing gevonden?
Pagina: 1