Toon posts:

OpenGL problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje. Ik heb een Hercules 9800 Pro op een Asus P4P800. Om een of andere vreemde reden doet alles wat op OenGL draait ineens erg vreemd. Het lijkt wel een soort van distortie van het beeld, strepen erdoorheen .... niet constant, maar meer flikkerend als een lampje wat aan en uit gaat zal ik maar zeggen. Ik heb intussen al dirverse installs geprobeerd, Catalyst drivers maakt ook niet uit, nu een fresh install, het blijft.

Zou dat iets kunnen zijn op de kaart zelf wat kapot is? Is er misschien iets anders wat ik kan proberen? Een of andere OpenGL driver? Ik heb nooit problemen gehad ermee, kaart is ook nog geen half jaar oud (net als het systeem) .... en Call of Duty vindt dit niet zo leuk :).

Het is moeilijk een screenshot te maken, aangezien het kennelijk alleen goed in bewegend beeld is te zien. Hier is een screen uit het menu, dat flikkert als een gek. Dit is een van de momentopnamen, je ziet, sommige lekkers zijn weg, sommige hebben een andere kleur .... daarnaast irritante strepen door het scherm heen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~adria430/cod.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 17:00 ]

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 15:00:
Het is moeilijk een screenshot te maken, aangezien het kennelijk alleen goed in bewegend beeld is te zien. Hier is een screen uit het menu, dat flikkert als een gek. Dit is een van de momentopnamen, je ziet, sommige lekkers zijn weg, sommige hebben een andere kleur .... daarnaast irritante strepen door het scherm heen.
Maak een animated gif dan :9

Neej, goed... ff serieus...

Probeer GLSetup eens te draaien, de Quake3 engine gaf bij mij ook aardig wat problemen, maar op een gegeven moment waren ze ineens weg. _/-\o_

Als GLSetup niets oplevert, ga eens Omegadrive's drivers proberen (dus niet de catalysts), of zet 'popup trayicons' uit, zoals Messenger die heeft. Verschillende gamengines gaan helemaal over hun nek als Messenger weer een popup in de framebuffer frot.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is, ik heb hiervoor nooit problemen gehad, ik draait Call of Duty al een tijdje. Dus er is niets veranderd. www.glsetup.com, is die uit de lucht of zo? Geen idee of die de laatste nieuwe kaarten support. En ik zie op dit forum en op internet ook niet veel over glsetup met de laatste ATI kaarten (en op dit forum al helemaal niet). Dus om nu zomaar een of andere outdated versie van glsetup te installeren? Heeft iemand de laatste versie en support 'ie ook de laatste generatie kaarten?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 17:06
Je zou ook eens op andere sites Kunnen zoeken. Het is namelijk een Tool.

offtopic:
Er zouden ook nieuwere versies moeten zijn. GLSetup is namelijk gisteren plat gegaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Cardinal op 01-06-2004 12:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al dacht .... Win95 en 98 :). Dat zal wel betekenen dat het geen nieuwe kaarten ondersteunt, niet dat ik dacht dat dit het zou zijn. Kan er iets verrot zijn op de kaart waardoor D3D het wel zou doen en OpenGL niet?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 17:06
Lijkt me stug, ik denk meer dat het ligt aan de OpenGL Drivers. Ten tweede als ie "stuk" was, dan had je ook niets gezien in het spel, denk je niet?

Verwijderd

Topicstarter
Je zou zeggen van wel ja, maar hoe verklaar je dan dat 'ie dit ineens doet terwijl ik niets heb veranderd? Ook latere complete reinstalls verandert de zaak niet. De software is niet anders dan ervoor.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn COnnect 3d Radeon 9800 Pro. en dan onder meer in RTCW, om vervolgens na een reboot nog steeds dezelfde problemen te hebben. Problemen verschenen vrij snel na begin van het spel....deed zich echter alleen voor bij OpenGL spellen en niet bij D3D spellen Uiteindelijk met de hele PC (was net een week oud, dus had zoiets van ga niet alleen met die videokaart terug) naar de winkel terug gegaan. Daar uiteindelijk mbv 3dmark vastgesteld dat idd het OpenGL gedeelte stuk was...in de D3D testen was er niks aan de hand maar zodra OpenGL aangesproken werd ging het mis. Nieuwe Radeo gekregen, probleem opgelost.
Conclusie: Jouw verhaal, icm met het mijne, doet me vermoeden dat er een serie Radeons 9800 Pro is met een (half) defect OpenGL deel. Denk dat als je het met een andere 9800 Pro probeert, je van je problemen af bent.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1