Toon posts:

[Router] DMZ doet vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aan mijn @home verbinding een standaard Edimax router/switch, die het verkeer van mijn netwerkje regelt. In het netwerk zit een wlan accespoint, en drie PC's. Een van de drie draait als server, o.a. om via bittorrent mee te downloaden.

Dat downloaden ging nogal traag, dus heb ik het IP van de server (*.*.0.250) ingesteld als DMZ. Op m'n eigen PC merk ik daar verder niets van, op mn laptop via wlan ook niet. De derde PC, van m'n huisgenoot, merkt het wel: http, fpt, irc verkeer, alles zit vast. Inloggen op msn werkt ook niet. Als ik de DMZ weer uitzet, heeft hij er geen last van.

Ik kan nu dus kiezen: of zelf snel downloaden, of m'n huisgenoot laten internetten :P

In mijn ogen (niet gehinderd door teveel kennis overigens) is dit een raar probleem: als de ene PC last heeft, moet de andere dat ook hebben. Iemand een idee waar ik de oplossing moet zoeken?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

192.168.0.250 toevallig? :P

Probeer eens alleen bepaalde ports (6881-6889 voor bittorrent) te forwarden. 't is idd een vrij raar probleem. HTTP en IRC maken alleen uitgaande verbindingen en hebben dus helemaal niets met een eventueel DMZ te maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Die forwards zal ik es proberen. En ook al ben ik redelijke n00b op dit gebied, ik snap wel dat dubbele ip's niet werken :P