Abit IC7 instabiel i.c.m. Kingston HyperX

Pagina: 1
Acties:

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 12:58
Naar aanleiding van een aantal posts in [rml][ Contest] GoT PiFast Challenge!! V7.0[/rml] open ik toch maar eens een topic over het probleem, aangezien ik er zelf niet uitkom. :/

Ik heb een Abit IC7 moederbord, P4 2.6c en 4x 256Mb Kingston HyperX PC3200 (BH5 chips)..
Opzich werkt het systeem goed, ware het niet dat het zelfs op stock speed na anderhalf uur draaien op 100% load gewoon vastloopt.

Voorheen was het ook altijd zo, dat na een aantal minuten Prime95 hij een fatal hardware error aangaf, maar nadat ik een vdimm mod op mijn moederbord losgelaten heb doet hij dit niet meer. Maar hij loopt op 100% load dus nog steeds vast na een tijdje.

Ik heb een aantal keren memtest86+ gedraait, en op de een of andere manier loopt dit ook vast, alhoewel het +je rechtsbovenin het scherm blijft knipperen, ook staan er geen fouten gemeld...

Volgens Neogames.nl hier [rml]NeoGames.nl in "[ Contest] GoT PiFast Challenge!! V7.0"[/rml] en hier [rml]NeoGames.nl in "[ Contest] GoT PiFast Challenge!! V7.0"[/rml] zou het liggen aan de combinatie van de Abit IC7 met de HyperX modules, omdat hij hier zelf ook problemen mee had, maar ik heb hier verder nog nooit iets over gehoord.
Dus is dit ook meteen de vraag of er misschien andere mensen zijn die eenzelfde combinatie hebben en of ze daar wel of geen problemen mee hebben.. Het lijkt mij eerlijk gezegd nogal onwaarschijnlijk namelijk..

Ik ga iig wel proberen om van een maat van me ff van mem te ruilen, en dan te kijken of hij dezelfde kuren vertoond.

Zal trouwens nog even een kleine opsomming doen van de specs van het systeem:

Abit IC7 (+ vdimm mod)
P4 2.6C
4x 256Mb PC3200 Kingston HyperX (winbond bh5)
Enermax EG365AX-FM 350 Watt

[ Voor 9% gewijzigd door Sartsj op 30-05-2004 14:13 ]

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Wat gebeurt er als je ipv 4 modules er 2 in doet? Want hoe meer modules, des te groter is de kans op instabiliteit.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

je hebt het over een Vdimm mod. Als ik het goed heb een voltage mod voor het geheugen. Dit gaat dus via een weerstandje of iets dergelijks. O-)
Dus kortom, heb je hierbij iets beschadigd dan is het niet meer dan logisch dat je mobo of geheugen zichzelf niet lekker voelt. :r
Als die mod verkeerd is uitgevoerd, wat zo en zo al slecht is om te doen, is het niet meer dan logisch dat er wel iets niet (goed) werkt. :o
Ook valt ook alles gelijk buiten de garantie als je aan je mobotje gaat solderen.(8>

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 13:10

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 19:35:
je hebt het over een Vdimm mod. Als ik het goed heb een voltage mod voor het geheugen. Dit gaat dus via een weerstandje of iets dergelijks. O-)
Dus kortom, heb je hierbij iets beschadigd dan is het niet meer dan logisch dat je mobo of geheugen zichzelf niet lekker voelt. :r
Als die mod verkeerd is uitgevoerd, wat zo en zo al slecht is om te doen, is het niet meer dan logisch dat er wel iets niet (goed) werkt. :o
Ook valt ook alles gelijk buiten de garantie als je aan je mobotje gaat solderen.(8>
offtopic:
jij bent zeker de leukste thuis of niet? :/
bovendien waren de problemen er ook al voordat het bord gemod was

maar ik heb zelf een ic7-max3 met Kingston HyperX geheugen en heb geen last van instabiliteit. Dus ik kan de problemen niet bevestigen.

Wat zijn eigenlijk je temperaturen en voltages tijdens gestressde toestand?

[ Voor 4% gewijzigd door Jack op 30-05-2004 19:56 ]

[Specs]

• Sartsj
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 19:35:
Ik vraag me af of je wel het hele verhaal goed gelezen hebt, er staat namelijk dat het ook al was voordat ik de vdimm mod uitvoerde.. En de reden dat ik die mod uitgevoerd heb zal voor een hoop tweakers overduidelijk zijn, maar blijkbaar heb jij er nog niet al te veel kaas van gegeten :)
Jack schreef op 30 mei 2004 @ 19:54:
[...]
Wat zijn eigenlijk je temperaturen en voltages tijdens gestressde toestand?
Toen ik vanmorgen mn monitor aanzette, en mn pc dus nog steeds vastzat van de cpu burn, stond er op het winbond schermpje een temp. van ong. 55-60 graden, en de temp komt zowiezo nooit boven de 64 graden.. Dus dit kan het probleem niet zijn. Bovendien is het een bekend probleem dat de IC7 een hogere temp aangeeft dan werkelijk het geval is ;)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je gebruikt 4 geheugenbanken. Heb je het probleem ook als je maar 2 banken gebruikt?

En als je je reepjes kwijt wil.. BH-5 doet het best goed, je kan het vast wel met iemand ruilen voor PC-4000

• Sartsj
met 2 reepjes hetzelfde probleem

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Welke BIOS versie gebruik je?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Sartsj
ik heb er pas 23 opgezet, ik zag vanmiddag op de abit usa forums dat 24 ook al uit is, maar die heb ik er nog niet op staan..

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Er zijn compatibiliteits problemenen tussen de HyperX modules en Abit's IC7 en IS7.

Het kan aan fluctuerende voltages liggen, probeer je geheugen eens op 2.7v+ te zetten. Misschien helpt het spelen met timings nog iets.

Probeer die modules van je vriend ook eens zou ik zeggen. Verder heb ik eigenlijk weinig info :/

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Sartsj
Wat je zegt van die voltages zou misschien kunnen kloppen.. Ik had toen ik alles net gekocht had met deze modules het probleem dat ik ze minimaal op 2.7v moest zetten voordat ze zonder errors draaide.. Maar zoals je in de TS had kunnen lezen, heb ik inmiddels een vdimm mod op mijn mobo losgelaten, dus er staat nu zon 3.2v op de repen..

En over die stabiliteitsproblemen, er zijn op de abit-usa fora ook zoveel mensen met HyperX modules op hun borden, en die hebben nergens last van?

[ Voor 19% gewijzigd door Sartsj op 31-05-2004 00:28 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
heb je al met je timings gespeeld? Ik meen ergens gelezen te hebben dat een 875 chipset icm agressieve cas2 modules wel eens problemen geven.

Wat gebeurd er als je 3-3-3-6 oid probeert?

• Sartsj
ik heb em vannacht een cpuburn laten doen met het geheugen op nog relaxtere timings, nl. 2.5-3-3-6, de cas kon niet op 3 want dan start ie niet eens op :)
Maar hij liep dus weer gewoon vast, dit keer weliswaar na 4 uur ipv na anderhalf uur al :/

[ Voor 3% gewijzigd door Sartsj op 31-05-2004 14:04 ]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
In de nieuwste BIOS is volgens mij dat temp probleem idd opgelost.

En ik heb ook mensen gezien die geen problemen hadden met een Max3... lijkt alsof het alleen van toepassing is op de IC7 en de IC7 G.

En mijnes was ook V-Modded... stond 3.22 volt op anders wou die niet lekker draaien op bijv. 240 Mhz oid. ( al doen mijn HyperX reepjes dat nu al op 3 Volt of zo op mijn Shuttle A64 mobo )

Wel heb ik een keertje geprobeerd single channel te draaien, en toen wou me proc. wel ineens weer op 3.6 GHz benchen, met mem op vrij hoge speeds. 250 Mhz 1:1 op 2-2-2-5 timings deed die ook wel, alleen superstabiel was dit niet op de een of andere manier. Ook kan ik dit nu wel op mijn Shuttle bord, superstabiel alles.

Dus probeer eens Single Channel ;)

En ik weet zeker dat andere modules van een ander merk uitkomst bieden, want mijn GeiL Golden Dragon werkte super in mijn P4 systeem.

Nu is trouwens mijn IC7-G dood, vanwege de V-mod die los was gegaan, en ik wou hem weer standaard maken door weer op de R50 plek een 000 Ohm weerstandje te gooien, omdat ie toch weg moest. Maarja hij doet nu niks meer helaas dus ik kan niks proberen meer verder.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

word er niet ergens een spanningsregelaar veel te heet ofzo ? hoe heb je je elco's enzo gekoeld ( goed neem ik aan,maar toch :P je weet nooit)

http://specs.tweak.to/16495

• Sartsj
NeoGames.nl schreef op 31 mei 2004 @ 14:16:
In de nieuwste BIOS is volgens mij dat temp probleem idd opgelost.

En ik heb ook mensen gezien die geen problemen hadden met een Max3... lijkt alsof het alleen van toepassing is op de IC7 en de IC7 G.

En mijnes was ook V-Modded... stond 3.22 volt op anders wou die niet lekker draaien op bijv. 240 Mhz oid. ( al doen mijn HyperX reepjes dat nu al op 3 Volt of zo op mijn Shuttle A64 mobo )

Wel heb ik een keertje geprobeerd single channel te draaien, en toen wou me proc. wel ineens weer op 3.6 GHz benchen, met mem op vrij hoge speeds. 250 Mhz 1:1 op 2-2-2-5 timings deed die ook wel, alleen superstabiel was dit niet op de een of andere manier. Ook kan ik dit nu wel op mijn Shuttle bord, superstabiel alles.

Dus probeer eens Single Channel ;)

En ik weet zeker dat andere modules van een ander merk uitkomst bieden, want mijn GeiL Golden Dragon werkte super in mijn P4 systeem.

Nu is trouwens mijn IC7-G dood, vanwege de V-mod die los was gegaan, en ik wou hem weer standaard maken door weer op de R50 plek een 000 Ohm weerstandje te gooien, omdat ie toch weg moest. Maarja hij doet nu niks meer helaas dus ik kan niks proberen meer verder.
Mja jij snapt ook wel dat ik dit geheugen niet meer graag kwijt wil :p :)
En ik zat wel te denken om een MAX3 te halen, alleen heb ik dan geen legacy poorten meer, en ik heb nog een parellelle en seriele poort nodig :) Dus dan zou ik daar weer een apart kaartje voor moeten halen..
Als er iemand een voltmodded IC7 wil kopen? zeg et maar! :D

• NLuna
ThaSarge schreef op 31 mei 2004 @ 14:30:
[...]

Mja jij snapt ook wel dat ik dit geheugen niet meer graag kwijt wil :p :)
En ik zat wel te denken om een MAX3 te halen, alleen heb ik dan geen legacy poorten meer, en ik heb nog een parellelle en seriele poort nodig :) Dus dan zou ik daar weer een apart kaartje voor moeten halen..
Als er iemand een voltmodded IC7 wil kopen? zeg et maar! :D
Ik zou dat mem ook idd niet kwijt willen, omdat er BH5 op zit, en dat vind je bijna nergens meer ;)

jij ook BH5 erop trouwens?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Sartsj
NeoGames.nl schreef op 31 mei 2004 @ 17:28:
[...]

Ik zou dat mem ook idd niet kwijt willen, omdat er BH5 op zit, en dat vind je bijna nergens meer ;)

jij ook BH5 erop trouwens?
ja :) staat in de TS he :p en wrom zou ik er anders 3.2v op willen zetten :D

• NLuna
Lol ja :P

• Sartsj
Ik heb het vannacht met ander geheugen van een maat geprobeerd, nl. 2x 256Mb DDR400 van Dane Elec, en toen ik zojuist wakker werd, draaide hij nog steeds, na 8 en een half uur cpu burn en prime95 erbij zonder errors...

Nu zit ik dus te denken om een IC7-Max3 te bestellen, of heeft er iemand een nog beter idee? :)
En wie wil er een IC7 met vdimm mod kopen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sartsj op 04-06-2004 12:21 ]

• NLuna
Zie je ik wist het... kortom voor wie nog twijfelt en het nog niet weet - Kingston HyperX BH5 gaat niet samen met Abit IC7/G - al weet ik niet of het ook met non BH5 is. Maarja time will tell ;)

Enne nee, geen intresse in een Max3, al zijn dat wel uber bordjes :D. Maarja met mijn A64 nu beuk ik mijn vorige P4 setup ( 51 PiFast @ 2.4 Ghz, tegenover 57 Max. met mijn P4 2.4 @ 3.6 Ghz :P )

offtopic:
enne ik was NeoGames.nl ja ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NLuna op 04-06-2004 13:21 ]

• Sartsj
ik vraag ook niet of je interesse hebt in een Max3, ik vraag of er iemand interesse heeft in een gewone IC7.. Zelf heb ik zojuist al een MAX3 besteld die ik waarschijnlijk morgen al kan afhalen :P
Alleen moet ik dan nog ergens een pci kaartje zien te scoren met een lpt en com poort :)

• NLuna
Lol wist niet eens dat de Max3 dat niet had.. maar zal wel weg zijn gelaten door dat OTES systeem. Laat even weten of het HyperX mem. wel lekker werkt op dat mobo.

• Sartsj
Ik heb inmiddels mn IC7-Max3 binnen, gisteren ingebouwd, windows maar meteen vers geinstalleerd, en vannacht weer een cpuburn gedraait, en toen ik wakker werd (na 9 uur) liep ie nog, dit alles op stock speeds :)

Dit is dus al een heel stuk beter.. Ik heb alleen wel al 2x gehad dat explorer.exe crashte, maar ik moet nog een hoop windows updates installeren :)

• NLuna
0wnage :)

Max3 ruled dus wel met HyperX BH5.... nee ok weten we dat ook weer.

Pagina: 1