[FX5200] Problemen met veel games

Pagina: 1
Acties:

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 15:34
Ik heb net een Geforece FX5200 in m'n PC gedrukt, daarna de nwste drivers geinstalleerd. Nu kreeg ik bij bepaalde spellen alleen zwart beeld, het spel loopt wel (je hoort de menugeluiden e.d.) Nou dan ook maar even DirectX gedaan, geen soelaas helaas. Daarna de drivers naar een oude versie gedowngrade. En dat helpt ook niet.
Het ligt niet aan het scherm, dat werkt gewoon goed op die resoluties.
Wat kan het zijn :?

Verwijderd

Heb je de drivers van je oude videokaart wel goed verwijderd?

• Solosmots
Jep :)

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Welke videokaart had je eerst? Ik geloof dat er games zijn die zich bij installatie aanpassen aan je videokaart, het zou kunnen dat je dus het spel opnieuw moet installeren. Het is maar een gokje...

public void ik()

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
ALs de spellen met een andere kaart wel werken.

En je hebt al meerdere drivers geprobeerd, oa die van de bijgeleverde cd.

Kaart is niet overclock?

Dan lijkt het op een hardware probleem.

Probeer de kaart eens in een andere computer.

[ Voor 7% gewijzigd door Dirtyharry op 30-05-2004 14:01 ]

• Solosmots
Daantjuh schreef op 30 mei 2004 @ 13:55:
Welke videokaart had je eerst? Ik geloof dat er games zijn die zich bij installatie aanpassen aan je videokaart, het zou kunnen dat je dus het spel opnieuw moet installeren. Het is maar een gokje...
Herinstallatie heb ik ook geprobeerd, hielp niet :(
Heb hiervoor een Matrox G400 erin gehad, en die wisselde ik regelmatig af met een GF2MX400, ook steeds drivers deinstalleren, en dat werkte altijd probleemloos. De kaart zelf is goed, komt werkend uit een ander systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Solosmots op 30-05-2004 14:50 ]

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
Solosmots schreef op 30 mei 2004 @ 14:49:
[...]

Herinstallatie heb ik ook geprobeerd, hielp niet :(
Heb hiervoor een Matrox G400 erin gehad, en die wisselde ik regelmatig af met een GF2MX400, ook steeds drivers deinstalleren, en dat werkte altijd probleemloos. De kaart zelf is goed, komt werkend uit een ander systeem.
Misschien kan je voeding het niet trekken.

(ik roep maar wat!)

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
AGP Aperture Size veranderen wil ook nog wel eens helpen. En check idd even de waardes van je voeding. Desnoods post je ze even..

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Solosmots
Heb het ding uit de PC geflikkerd, GARE beeldkwaliteit in 2d en kreeg em niet aan de gang. Voeding.. zou kunnen.
PC is een PIV4 1700mhz 512mb 1HDD stuk of 4 PCI kaartjes, met 300w PSU. Zou moeten lukken lijkt mij. Of zuipt zo'n ding ECHT veel stroom :?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Het hoeft niet zo te zijn dat je PC veel stroom slurpt, maar dat je voeding gewoon niet zo geweldig is ;)

The devil is in the details.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 17:53

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Solosmots schreef op 01 juni 2004 @ 20:29:
Heb het ding uit de PC geflikkerd, GARE beeldkwaliteit in 2d en kreeg em niet aan de gang. Voeding.. zou kunnen.
PC is een PIV4 1700mhz 512mb 1HDD stuk of 4 PCI kaartjes, met 300w PSU. Zou moeten lukken lijkt mij. Of zuipt zo'n ding ECHT veel stroom :?
Ik zou de schuld dan wijzen op die PCI-kaartjes, die gooien qua IRQ's nog wel eens roet in het eten hoewel ik dan eerder blauwe schermen verwacht... Maargoed.

Ik zou es wat van die andere kaarten eruit gooien en het met een kaal systeem proberen. :)
300W is tegenwoordig overigens toch echt minimum, hoewel een FX5200 toch niet echt veel stroom zou moeten zuipen :?

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Solosmots
Achja ik heb het al gehad met dat ding hoor :) Krijg je gewoon koppijn van in windows zelf...
Maar gauw m'n ouwe G400 erin gedrukt, koop wel eens een kaart die EN snel is EN strak beeld geeft in 2D :)
Thx voor alle tips anyway
Pagina: 1