Toon posts:

Hotmail & Virussen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hotmail is een webbased email systeem, nu vroeg ik me af, wordt hierdoor de kans op virussen die zich op mijn computer nesten kleiner?

Ik krijg namelijk zeer vaak een returned mail van een of andere instantie die zegt dat het mailtje niet kon worden afgeleverd, de inhoud van zo'n mail bevat vaak een virus. Betekend dat er een virus op de servers bij hotmail staat, of lokaal bij mij; terwijl ik hotmail alleen via mijn webbrowser bekijk en rare atachments nooit open; en volgens mij ook goed afgeschermd is door hotmail..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 13:30 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het staat bij Hotmail, tenzij jij het geinfecteerde attachment downloadt/opent.

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Volgensmij scant Hotmail zelf ook op virussen, als een attachment een virus bevat, is het onmogelijk zo'n bestand te downloaden.

Dacht ik

[ Voor 7% gewijzigd door R_W op 30-05-2004 13:38 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
R_W schreef op 30 mei 2004 @ 13:37:
Volgensmij scant Hotmail zelf ook op virussen, als een attachment een virus bevat, is het onmogelijk zo'n bestand te downloaden.

Dacht ik
Dan krijg je een melding "dit bestand is mogelijk een virus". Maar dan kun je hem nog wel openen.

Maar je krijgt via hotmail toch virussen als je op internet je mail adres zo neerzet? :X jouw@mailadres.com

[ Voor 7% gewijzigd door LifeTecH op 30-05-2004 13:41 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 11:35

Korakal

Up up up!

I&T > BV :Y)

Verwijderd

Je hoeft je geen zorgen te maken. Als je die bijlagen niet opent, staat het gewoon op de Hotmail server. Hotmail heeft ook een virusscanner. maar die is niet echt up-to-date heb ik net geleerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 15:36 ]

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:49
Hmm mijn vriendin heeft precies hetzelfde, ook een paar meldingen van onafgeleverde mailtjes in haar mailbox, terwijl op zowel haar als mijn computer geen virus staat. Wij maken beiden gebruik van webbased hotmail maar in mijn hotmail heb ik geen last van dit soort berichten.

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Verwijderd

bakbakbak schreef op 30 mei 2004 @ 14:01:
Hmm mijn vriendin heeft precies hetzelfde, ook een paar meldingen van onafgeleverde mailtjes in haar mailbox, terwijl op zowel haar als mijn computer geen virus staat. Wij maken beiden gebruik van webbased hotmail maar in mijn hotmail heb ik geen last van dit soort berichten.
zou idd aan webbased idee kunnen liggen, maar veel waarschijnlijker is gewoon dat iemand het afzenderadres van een mailtje gespoofed heeft met het mail adres van je vriendin :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 14:00:
Je hoeft je geen zorgen te maken. Als je die bijlagen niet opent, staat het gewoon op de Hotmail server. Hotmail heeft ook een up to date virusscanner.
(Bepaalde) Exploits doen het ook bij webbased mail, wat je zegt is dus niet correct.

Daarnaast gebruikt Hotmail ook geen uptodate virusscanner.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 14:38 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hotmail heeft weet ik uit eigen ervaring geen up to date virusscanner, zeker niet op momenten dat er veel nieuwe versies van virussen uitkmen zoals vorige maand met netsky. Heb diverse keren netsky binnengehad op mn hotmail en voor de gein een keer gedownload, mcafee van hotmail gaf aan dat het virusvrij was, norton begon bij mij meteen te piepen en gooide de bijlage weg...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hotmail loopt meestal één of twee DAT-versies achter, of nog meer... pas geleden had ik een nieuwe variant van Bagle binnen op mijn hotmail-adres. Hotmail-mcafee zei clean ,mijn eigen McAfee (wel uptodate uiteraard): infected.

Sja... als je een hopeloos verouderde DAT gebruikt, gebruik dan maar helemáál geen virusscanner... geeft alleen maar een vals gevoel van veiligheid.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 30-05-2004 15:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Dan is het echt schandalig van hotmail. Van een online virusscanner mag je gewoon verwachten, dat het helemaal up-to-date is.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 15:37:
Dan is het echt schandalig van hotmail. Van een online virusscanner mag je gewoon verwachten, dat het helemaal up-to-date is.
Ach, als je blind vertrouwd op een virusscanner ben je sowieso al fout bezig denk ik.

Verwijderd

sdomburg schreef op 30 mei 2004 @ 15:44:
[...]

Ach, als je blind vertrouwd op een virusscanner ben je sowieso al fout bezig denk ik.
Ik vertrouw een virusscanner niet blind. Ik gebruik nog een eens hotmail. Behalve om te msn'en dan.

Maar wat ik probeer te zeggen is, dat een online virusscanner gewoon up-to-date moet zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 15:46:
[...]

Ik vertrouw een virusscanner niet blind. Ik gebruik nog een eens hotmail. Behalve om te msn'en dan.

Maar wat ik probeer te zeggen is, dat een online virusscanner gewoon up-to-date moet zijn.
Het is geen online virusscanner, het is een (webbased) mailding..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 15:48:
[...]

Het is geen online virusscanner, het is een (webbased) mailding..
Ook goed. :)

Verwijderd

Die zogenaamde berichten kun je negeren. Virusjes maken gebruik van spoofing technieken wat wil zeggen dat jouw mailadres misbruikt wordt voor virusverzending.

Blind vertrouwen op de mailscanner van hotmail is geen goed plan. Neem er altijd eentje op je eigen computer. Er zijn voldoende gratis alternatieven naast de (meestal betere) niet-gratis producten.
Pagina: 1