Toon posts:

Modem als ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik heb een vraag over een 56k Modem (jawel ze bestaan nog )
Het betreft hier om een inbel server of te wel, Externe-toegangserver (windows 98 SE)

Ik heb een Dreamcast (sega spelconsole) met een 56k modem erin, om te kunnen internetten en online te kunnen spelen.

Nu schijnt het mogelijk te zijn om een draad tussen de modem van de Dreamcast en een modem van de computer aan elkaar aan te sluiten, en dat dan de Dreamcast internet via mijn breedband verbinding (die ook is aangesloten op de pc).

Op deze site staat hoe het moet: http://consolevision.com/members/mterlouw

Maar als ik dat doe zoals het daar staat, werkt het dus niet.
Als ik probeer te verbinden krijg ik dit:
code:
1
2
De computer heeft geen antwoord van de modem ontvangen.
Controleer of de modem is aangesloten en schakel eventueel de modem uit en weer in.

Dit is ook als ik met de Dreamcast connectie probeer te maken.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Heb je een firewall?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router jah.

Maar de modem maakt ook geen verbinding met de Dreamcast, die zitten rechtsstreeks op elkaar aangesloten.

Dus kan toch geen problemen opleveren of wel?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:01

samo

yo/wassup

normaal bel je in via een centrale, als je t telefoons op elkaar aansluit werkt dat namelijk ook niet dacht ik....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
t werkt denk ik wel als je een huis centrale hebt.. anders zou ik eens verder gaan zoeken. ik weet dat dat vroeger ook wel gebeurde, thuis netwerkje met 2 modems.

Verwijderd

Topicstarter
mmm dus wat op die site staat is eigenlijk onmogelijk?

Dit is dus de bedoeling.

PC met kabel internet (netwerkkaart) daar zet je een 56k modem in.
Sluit je een telefoonkabel van de modem naar de Dreamast aan.

Het is dus de bedoeling dat de dreamcast inbelt op het modem en dan gebruik maakt van de breedband internet. Ik weet dat hij maar 33 k aan kan, maar het kost dan toch geen tikken :P

Heeft iemand misschien link waarmee ik verder kan?

Verwijderd

volgens mij moet dr idd een huiscentrale tussen! let op! niet iedere centrale ondersteund modems

Verwijderd

Heb je wel dat schemaatje geprobeerd om een lijn te simuleren?

Misschien ten overvloede:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Right   + | | -                           Left
RED---+---||||---------/\/\/--------+-----GREEN
      |   | |     390 Ohm Resistor  |
      |  9V Connector               |
      |                             |
      +---||------------------------+
         .47 MDF Capacitor
Right                                     Left
GREEN-------------------------------------RED

Verwijderd

Topicstarter
Een huiscentrale?

K dan ga ik dat proberen.
Zou iemand een goed voorbeeld kunnen geven hiervoor?

Sorry maar ik snap het allemaal niet zo goed wat er mee bedoeld wordt zeg maar :X

Alvast hartelijk dank allemaal :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Je moet de modems goed instellen, normaal als je met een internetprovider inbelt heeft je modem een aantal handelingen te doen voor de verbinding. Een van die dingen is bijvoorbeeld de snelheid waarop de modems met elkaar kletsen en zo zijn er meer dingen.

Dit moet je dus ook allemaal instellen bij een modem tot modem verbinding.

Meh ...

Verwijderd

Voordat er uberhaupt heen en weer gebeld kan worden moet er op zijn minst lijnspanning zijn en voor het mooie aan een kant kiestoon en aan de andere kant belspanning.. Het schemaatje zoals ik eerder poste zou volgens de maker hiervan moeten werken.

Beter geschikt is een huiscentrale. Kijk of je ergens een oude duovox op de kop kan tikken (deze heeft volgens mij geen ISDN lijn nodig om tussen de twee analoge poorten te bellen) of anders een oude telefooncentrale op de rommelmarkt.

@twarp: modem instelling voor snelheid enzo hebben hier weinig mee te maken; hiervoor is handshake bedacht :o

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp moet ik zo quatro foxje van ISDN of iets dergelijks tussen de Modem en de Dreamcast hangen om het te laten werken :)

Want dat schema wat er staat van die persoon, ik zou niet weten waar ik dat moet toe passen dus ga ik maar eens op zoek naar zo'n quatro fox of iets dergelijks!

Nu weet ik dat we zelf isdn hebben maar daar kan ze zeken niet op aan sluiten zonder al te veel problemen?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 21:30:
Dus als ik het goed begrijp moet ik zo quatro foxje van ISDN of iets dergelijks tussen de Modem en de Dreamcast hangen om het te laten werken :)
nee, geen ISDN modem maar een analoge interne/externe modem (56k/33k6)
(extern werk beter vind ik)
Want dat schema wat er staat van die persoon, ik zou niet weten waar ik dat moet toe passen dus ga ik maar eens op zoek naar zo'n quatro fox of iets dergelijks!
het is mogelijk zonder extra toestanden de dreamcast met pc te verbinden alleen met dan de DC de line-tone negeren (ATX3 command d8 ik, voordat men gaat inbellen)
en de pc handmatig "antwoorden"
Nu weet ik dat we zelf isdn hebben maar daar kan ze zeken niet op aan sluiten zonder al te veel problemen?
dc en ISDN = nogo ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ThaHandy op 31-05-2004 21:46 ]

Verwijderd

1 woord:

ATX0

als init string van je modem (dreamcast)
e.g. je schakelt de lijn detectie uit.

en natuurlijk je modem van je pc instellen als ontvanger. (kijk hiervoor in je modemhandleiding. het zal iets in de trent van atS12=1 zijn (pickup after 1 ring)

h.

Verwijderd

Kijk eens in de meterkast of je niet toevallig al een QuattoVox hebt hangen of iets dergelijks. Bijna iedereen met ISDN heeft wel zo'n ding om analoge toestellen aan te sluiten. Misschien zijn er zelfs nog wel 2 poorten vrij (een QuattroVox heeft er zoals de naam doet vermoeden 4).
Pagina: 1