[MHTML] CSS naar sloppy HTML

Pagina: 1
Acties:

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:33
Ik ben voor een filmhuis bezig met wat testjes voor een mailinglist. Nu blijkt als je css gebruikt dit door de helft van de mailprogs niet goed gegenereerd word (blijkbaar 1000x erger als verschil tussen IE, FF en Opera).
Wat wel overal goed werkt (althans voor HTMLmail) is ouderwetse HTML, vol <font>-definities etc. Nu vroeg ik me af of er een programma was oid welke aan de hand van css en bijbehorend HTML 'mooie :+' sloppy HTML kan genereren. Want om een pagina even om te gooien is wat mij betreft te veel werk...
Of evt. weet iemand waar ik goede bronnen over MHTML (en ondersteuning door div mailclients) kan vinden.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Nee.. je zult de hele pagina opnieuw moeten maken. Bij voorkeur gebruikmakend van HTML 3.2 als je zeker wilt zijn dat het een beetje werkt op met de meeste emailprogs. Al zul je met CSS-loze 4.0 ook nog wel een eind komen.

Het hangt er ook een beetje vanaf wat je doelgroep is. Zijn dit voornamelijk consumenten, dan mag je er wel vanuit gaan dat ze Outlook (Express) gebruiken of een ander consumenten emailprog dat aardig HTML weer kan geven.

Is je doelgroep echter ook het bedrijfsleven dan zul je dus behoorlijk ouderwets te werk moeten gaan rekening houdende met de grote hoeveelheid crap email-readers die bij bedrijven gebruikt worden (denk aan dingen als Groupwise, etc).

[ Voor 61% gewijzigd door Bosmonster op 30-05-2004 13:29 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In aanvulling op bovenstaande zou ik voor willen stellen om inderdaad goed te kijken naar de manier waarop deze mails worden gegenereerd. Controleer of je zowel een plain als een opgemaakte versie hebt; en link desnoods naar een kopie van de HTML mail op een webserver. Kijk anders ook even naar de manier waarop Tweakers.net dit heeft aangepakt; met een externe stylesheet die volgens mij overal goed zou moeten werken: Tweakers.net Nieuwsbrief

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Savantas
Hmm, ik heb al wat testjes gedaan en dat kwam erop neer dat externe css niet echt goed werkten, en eventuele afbeeldingen moeten liefst allemaal meeverzonden.
Het beste was idd HTML 3.2. Is een beetje jammer aangezien de site een hoof frontpagegehalte had (zeg maar gerust niet om aan te zien) en ik heb na wat oefenen de beheerder over gekregen op css, ziet er meteen veel beter uit (let wel, validatie nog niet aan beginnen ;) ) . En is dan natuurlijk flauw als je voor een nieuwsbrief weer terug naar af moet.
Dan maar eens kijken of ik in een frontpage (oid) een stijlenbestand kan aanmaken voor de brief.
(Overigens niet voor bedrijven, maar voor groot deel studenten, met als verwachte mailclient Outlook, Hotmail, maar ook Pegasus, Eudora, Evolution en zo nog wat te verwachten. Zelf gebruik ik Foxmail en dit geeft nergens problemen mee, maar goed...).

Het is bedoeling om er eigenlijk maar twee afbeeldingen in te gooien (logo en klokje) en er moet ook een plain versie komen, maar dat is al meteen moeilijk met een programma-tabel om nog leesbaar te houden...
Oh, en btw, thanx voor de reactie!

[ Voor 14% gewijzigd door Savantas op 30-05-2004 14:31 . Reden: bedankje vergeten... 8)7 ]

Verwijderd

Savantas schreef op 30 mei 2004 @ 14:28:
Hmm, ik heb al wat testjes gedaan en dat kwam erop neer dat externe css niet echt goed werkten, en eventuele afbeeldingen moeten liefst allemaal meeverzonden.
Misschien het lezen waard: CSS and Email, Kissing in a Tree.

• Savantas
Ja, inderdaad gelezen. Mijn vraag was in eerste instantie of er een programma of script was die van css weer html 3.2 kon maken, dan kan je de nieuwsbrief in ieder geval makkelijker maken, maar goed.

Iedereen dank voor het meedenken... _/-\o_

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Wat je kan proberen is op de webpagina alles selecteren in IE en dat vervolgens in Frontpage plakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Tom-Eric op 31-05-2004 09:26 ]

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

TumTum schreef op 31 mei 2004 @ 09:26:
Wat je kan proberen is op de webpagina alles selecteren in IE en dat vervolgens in Frontpage plakken.
Een aardig idee; alleen lijkt het erop dat IE bij het kopieren alleen inline stylen op het klembord zet. Oftewel; welformed HTML met CSS komt eruit als non-welformed HTML zonder CSS :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Ehh.. Sinds wanneer is HTML 3.2 en 'Frontpage HTML' één ding?

Is het nou echt zo moeilijk een beetje fatsoenlijke mailing op te zetten met een wat oudere HTML standaard?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Bosmonster schreef op 30 mei 2004 @ 13:26:Is je doelgroep echter ook het bedrijfsleven dan zul je dus behoorlijk ouderwets te werk moeten gaan rekening houdende met de grote hoeveelheid crap email-readers die bij bedrijven gebruikt worden (denk aan dingen als Groupwise, etc).
Ik ben ook met zoiets bezig, maar ik had het idee dat bijna elke mail-clients wel HTML aankan.

Overigens is GroupWise geen 'crap email-reader', het gebruikt al jaren Internet Explorer om HTML pagina's te renderen, maar dan wel met activex/scripts disabled.
Pagina: 1