[WD1200JB] constante herrie :(

Pagina: 1
Acties:

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb een Western Digital 120 gb, 8mb, 7200 rpm in me pc hangen, maar deze maakt , na mijn mening een hele irritante constante herrie. Heel me pc is stiller dan de hdd zelf. Dus ik dacht ik zoek zo'n tooltje om heb stiller te maken :) Maar dat bleek moeilijker dan ik dacht, want ik heb op de site van WD gekeken, hebben hun die tooltjes wel :? En het lijkt me niet verstandig om zo'n tooltje van maxtor te gebruiken :P Of kan dat gewoon?

Nog een andere optie is dat ik hem, in een oude lege cd speler bouw, met geluidsdempend materiaal, met koeling natuurlijk.

Weet iemand of er zo'n tooltje bestaan voor WD, om de hdd stiller te maken, de lees/schrijfkoppen maken niet zoveel uit. Want als ik ga slapen en hem aan laat staan, voor te downloaden oid, wordt toch niet veel gebruik van gemaakt. Het liefst zou ik hem dan overdag weer op de oude instelling terug kunnen zetten.

bvd

Arch Linux

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Het piepen van een HD kan je niet stoppen, je kan enkel het seeken van de HD zachter laten verlopen, het is dus niet mogelijk een HD op minder rpm's te laten draaien B)

• jordz.
Ja daar was ik door dit topic: HD toerental aanpassen ook al achter gekomen :) Maar zou ik wel hem stiller kunnen maken door hem ergens in te bouwen ?

Arch Linux

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Alle WD schijven hebben zon irri gefluit. Daarom heb ik maar een Maxtor gepakt ;)

• jordz.
Riesjard schreef op 30 mei 2004 @ 12:37:
Alle WD schijven hebben zon irri gefluit. Daarom heb ik maar een Maxtor gepakt ;)
Ja ik wou er nog eentje bij kopen, een 160 gb maxtor oid, en dan deze gebruiken voor opslag :) Dus uitlaten schakelen als ik ga slapen :P

Arch Linux

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
Zalman heeft zon silencer kit. Wordt hij ingepakt en toch gekoeld.

• jordz.
Op de site van Zalman zie ik er 2 staan:
ZM-2HC2
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_2hc2_c.jpg
1. Cools HDD for more stable operation
2. Reduces HDD noise and vibration
3. Fanless design ensures noiseless, maintenance-free operation

ZM-2HC1
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_2hc1_c.jpg
1. Cools hard disk drives for more stability.
2. Reduces hard disk drives' vibration and noise.
3. The fanless design ensures complete noiselessness and permanent, maintenance-free operation.

Iemand ervaringen? Ik kon via de pricewatch & de search niks vinden..

Edit: Weet iemand hoe duur ze zijn en waar ik die kan kopen :?[
Edit 2: Heb het al gevonden met prijsindex :) , verder iemand ervaringen?

[ Voor 16% gewijzigd door jordz. op 30-05-2004 13:58 ]

Arch Linux

• jordz.
Een kickje :) Ik bedacht net, is er geen programmatje oid, dat als ik hem 's nachts laat downloaden oid, de hdd uitschakelt en alles in het geheugen load, en daarna om de zoveel tijd als het geheugen vol is, het naar de hdd schrijft ? :P Maja het liefst zou ik willen dat ie altijd stil is :) Zou best zo'n ding van hierboven willen kopen, maar of ook echt die constante toon weg gaat :?

Arch Linux

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-03 09:59
Als het echt van het draaien komt, dan niet nee
Als het alleen is wanneer jij er iets mee doet, dan wel...

• jordz.
SiLaTroN schreef op 31 mei 2004 @ 21:08:
Als het echt van het draaien komt, dan niet nee
Als het alleen is wanneer jij er iets mee doet, dan wel...
Het komt echt door het draaien, maar helpt zo'n zalman daar dus niet voor ? Je zou toch denken hij 'blokt' dat gekraak en ook het constante geluid.

Arch Linux

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Riesjard schreef op 30 mei 2004 @ 12:37:
Ik heb met WinAam18 getest ( een tool om schrijven in te stellen ) en als ik hem op stil zet dan... word het soms ERG langzaam....

Default kennen we allemaal wel ..maxtor is redelijk still

En Full speed... damn..dan hoor je de maxtor echt wel..maar hij is WEL snel!

There is no place like ::1

• jordz.
swampy schreef op 31 mei 2004 @ 21:17:
[...]

Ik heb met WinAam18 getest ( een tool om schrijven in te stellen ) en als ik hem op stil zet dan... word het soms ERG langzaam....

Default kennen we allemaal wel ..maxtor is redelijk still

En Full speed... damn..dan hoor je de maxtor echt wel..maar hij is WEL snel!
Kijk daar heb ik wat aan :) Maar als ik dat programmaatje start krijg ik de error: "Es wurde keine ATA-Festplatte gefunden!" Hetzelfde als in dit topic Wyckse_witte in "AMSET compatibel met Maxtor SATA?"
Ik zoek dus nog programmaatjes voor een WD met acoustic management :)

Edit: hier onderaan staat volgens mij de oplossing, alleen mij duits is niet zo goed :P Maar ik had ook speedfan draaien net als daar, zal zo wel even rebooten en kijken :)

offtopic:
Eerst me download afmaken :P

[ Voor 36% gewijzigd door jordz. op 31-05-2004 21:46 ]

Arch Linux

• jordz.
Ik heb allemaal programma'tjes geprobeerd om hem stiller te krijgen, maar daardoor worden alleen de schrijf- en leeskoppen stiller. Heeft niemand een idee om hem stiller te krijgen? Ik kan hem wel ergens inbouwen, maar hij wordt nou al gloeiend heet, verbrand er bijna me vingers aan!

Arch Linux

Pagina: 1