Toon posts:

NIC heeft kuren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn fileserver die debian Linux 3.1 draait. Soms valt alle verbinding met die bak plotseling weg. dan kan ik gewoon niet meer verbinden met wat voor service dan ook op die doos. Maar als ik nu vanaf die bak (local) een ping start naar mijn workstation word het opeens weer mogelijk om te verbinden. Maar na enige tijd valt de verbinding weer weg en kan ik weer opnieuw gaan pingen om die NIC uit `sleep' modus te halen, of wat dit ook mag zijn.
Iemand bekend met dit probleem? Het is trouwens een DEC NIC.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 19:39

SambalBij

We're all MAD here

Klinkt als een ARP probleem. Hangt die machine aan een hub of aan een switch? In het laatste geval is het misschien handig om die switch eens te power-cyclen of naar de configuratie te kijken (indien mogelijk)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
ahjah. ARP zou idd goed kunnen. Het hele zooitje hangt aan een HUB en ik heb een keer me workstation aan een ander poortje gehangen, dus daar zou het idd wel eens aan kunnen liggen. Bedankt, ik ga even verder speuren!

Edit: als ik naar de arp table kijk zie ik een duplicate entry. Address, HWtype, HWaddress, etc. zijn echter bij beiden etzelfde.
Als ik /etc/init.d/networking restart doe is de arp table weer leeg. vervolgens ping ik 1 keer vanaf me workstation naar die bak, en dan krijg ik weer die duplicate ARP entry. :S

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 12:35 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Alle kaarten op je netwerk hebben toch een uniek mac adres ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
@Tomsworld: ja uiteraard, maar om 1 of andere vage reden krijg ik dus een duplicate in me ARP entries. Beiden met hetzelfde IP-adres, etc.

Kan ik niet de ARP table `flushen' ofzo?

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 22:51

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Een dergelijk probleem werd bij mij veroorzaakt door een te hoog oplopende temperatuur in de kast: allerlei vreemde fouten in de hardware naarmate de temperatuur hoger wordt terwijl het systeem als geheel wel door blijft draaien. Bij een casefan temp van 100 graden en 70 graden CPU draaide het systeem nog steeds maar zat ik me hevig af te vragen waarom de NIC en de audiokaart toch steeds vast sloegen. Stilstaande fan verwisselen voor een draaiende heeft bij mij het probleem opgelost.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Topicstarter
Ok, problem solved. ben ff uit me luie stoel geklommen en heb de hub gepowercycled, did the trick! Bedankt mensen! :)

Edit; niet dus, als k nu weer naar me arp table kijk, krijg ik weer die duplicate entry. *flipmode*

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 13:10 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 12:51:
Ok, problem solved. ben ff uit me luie stoel geklommen en heb de hub gepowercycled, did the trick! Bedankt mensen! :)

Edit; niet dus, als k nu weer naar me arp table kijk, krijg ik weer die duplicate entry. *flipmode*
Toevallig geen andere hub / switch in de buurt of kan je ze eens crossed aansluiten om uit te sluiten dat het aan de hub ligt.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1