Toon posts:

Thuisnetwerk over 20m

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De thuiscomputer staan beneden in de woonkamer, wordt met het internet verbonden met een 3.3 mbits adsl modem USB

Mijn computers boven zijn het gezeur met diskettes beu en smeken om internet, alleen is de afstand tussen de 2 computers iets minder dan 20 meter (16 ongeveer), er zijn een aantal muren tussen en meer van die ongein

Mijn pa en ik zien het niet zitten om met kabels te werken, en stopcontact-internet is behoorlijk duur... dus , one word: wireless

Alleen hebben we dan een modem nodig met ethernet connector ( huidige is usb) en een router en netwerkkaarten... als het zo'n afstand is, zullen het ook niet de eerste de beste mogen zijn, dus zal er een heus prijskaartje aanhangen ( pa betaalt wel, die is het gezeur beu, ik heb dus 'carte blanche' maar toch wil ik het redelijk houden)

Ik heb iets gehoord over een ADSL router met ingebouwde modem... dat spreekt ons wel aan.

Heeft iemand suggesties, alternatieven, hoopvolle meldingen enzoverder... want echt , ik weet het niemeer :'(...

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Je kan ook in die pc waar internet op binnenkomt een extra netwerkkaart insteken (gewone LAN, wired dus), en die aan een wireless-router hangen...
Een 16m overbruggen, zelfs met muren tussen, zou geen problemen mogen opleveren.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

... grmopfft... search. maargoed, lekker weer

je kan een aantal dingen doen. en ervan is je pc met i-net als router gebruiken, daar dus wireless kaartje in, en in je pcs boven een, klaar. of je koopt een router/access point combo- en een nieuwe modem @ ethernet, en geeft de pcs boven wireless... (die benenden kan je net zo goed wired laten staan)...

kaartjes heb ik met belkin goede ervaring.. de hebben externe antennetjes... toch iets beter bereik. neem gelijk 54g... success

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 19:18
Kijk eens even langs op www.routershop.nl
Op die site kun alwel wat ideeen op doen.
Wat jij nodig hebt is waarschijnlijk : accespoint + lan adaptor (PCI)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
- Adsl modem+router (speedtouch 510) kost je 90 euro, daar een mooie AP aan hangen zoals de asus awl300, die zijn goed + mogelijkheid voor usb webcam, printer en extere hdd.

- Adsl modem + router + ap, makkelijke oplossing, 1 kastje en klaar. Zal iest van 120 euro kosten denk ik.

- Ap, aan een netwerkkaart in de pc die beneden staat. Die pc moet dan altijd aanblijven, cheap maar geen nette oplossing.

- USb adsl router... begin er niet aan, usb is brak, weg met die zooi.

Zo, genoeg info, succes met zoeken.

p.s voor de mensen hierboven, adviseer die jongen alstublieft geen netwrkkaart + ap, dan moet zijn pc altijd aan blijven staan, en de 40 euro die je ermee bespaard is het gekloot niet waard met internet connection sharing

[ Voor 19% gewijzigd door Icey op 30-05-2004 12:16 ]

Verwijderd

niet mee eens. er zijn miss problemen, maar om dan de hele optie niet te noemen lijkt me een beetje overdreven. verder heb ik er nooit last mee gehad. en die speedtouch, daar heb ik weer *wel* last mee gehad =p

edit @ below neej ok.. dan ist goed :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 12:32 ]

• Icey
Voor een tweaker is een 510 soms eventjes kutten, dat ding snapt af en toe niet dat hij moet forwarden geloof ik :P. Maar ik neem aan dat je met mij eens bent dat ICS een brakkere oplossing is dan een 510, tevens heb je dan gekloot met het manueel instellen van tcpip instellingen, tegenover plug and play dhcp van een 510.

De 510 was ook een voorbeeld.

Okay, netwerkkaart + Ap is een oplossing, als de besparing de extra moeite (instellingen) en het feit dat de server altijd aan moet staan als de rest op inet wilt, waard is.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 12:07:
Hallo,

De thuiscomputer staan beneden in de woonkamer, wordt met het internet verbonden met een 3.3 mbits adsl modem USB

Mijn computers boven zijn het gezeur met diskettes beu en smeken om internet, alleen is de afstand tussen de 2 computers iets minder dan 20 meter (16 ongeveer), er zijn een aantal muren tussen en meer van die ongein

Mijn pa en ik zien het niet zitten om met kabels te werken, en stopcontact-internet is behoorlijk duur... dus , one word: wireless

Alleen hebben we dan een modem nodig met ethernet connector ( huidige is usb) en een router en netwerkkaarten... als het zo'n afstand is, zullen het ook niet de eerste de beste mogen zijn, dus zal er een heus prijskaartje aanhangen ( pa betaalt wel, die is het gezeur beu, ik heb dus 'carte blanche' maar toch wil ik het redelijk houden)

Ik heb iets gehoord over een ADSL router met ingebouwde modem... dat spreekt ons wel aan.

Heeft iemand suggesties, alternatieven, hoopvolle meldingen enzoverder... want echt , ik weet het niemeer :'(...
Devolo! Kijk op http://www.routershop.nl onder Homeplug en op http://www.devolo.de voor meer info.

Tip: neem de Ethernet/Ethernet starterskit

Kijk ook naar de aanbieding van de Alcatel Speedtouch 570 + Alcatel Speedtouch 110 PCMCIA kaart op http://www.routershop.nl
Alcatel SpeedTouch 570 R2 ADSL modem router wireless + ST110 wireless kaart Euro 142,20incl
Op de 570 zit 1 vaste ethernet aansluiting, natuurlijk kun je deze eenvoudig uitbreiden met een losse switch of je kunt er natuurlijk de Devolo op aansluiten ;)

Verwijderd

U.S.Robotics hebben een wireless router en ingebouwde modem. Ik heb er zelf een, en ik ben er enorm tevreden over. De wireless NIC, ook van U.S.Robotics is ook zeer degelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Met de search zie ik geen boos meer door de bomen, dus dacht ik : ik vraag het hier maar even...

even voor de duidelijkheid, het geen om PC's niet om laptops !

De optie die mij het meest aanspreekt is een wireless router met ingebouwde modem.

Hier kwam de Alcatel SpeedTouch 570 R2 ADSL modem router als voorbij... Is dat een goeie keuze?

Ik wil wel niet dat de ene comp moet aanstaan als ik met de andere op inet wil...

sorry voor de n00bisch uitleg ( zelfkennis is het begin van alle wijsheid :p)

Verwijderd

als ik toch nog ff mag posten... - en niet niet te off topic is. ligt het aan mij (niet met ja antwoorden) of zijn die starterkits meestal brak? Ik heb met die "maak je huis in een keer draadloos" setjes niets dan gezeur gehad (4 geinstalled geloof ik) terwijl als je zelf wat spul bij elkaar plukt het toch lekkerder werkt (heb nu linksys en belkin AP, en sitecom als flaptop kaartjes.. belkin in pcs)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Bramme je bent belg, gok ik aan je adsl snelheid te zien.

Wat je zou kunnen doen is een wireless modem/router halen bij Belgacom bv, je 1e pc kan je gewoon via ethernet op de modem aansluiten en je 2e pc wireless met een pci kaartje.

http://www.belgacom.be/pr...e=hbs_adsl_wirelessmodems

Met de siemens santis 50 heb ik redelijke ervaring, de netoptia is ook heel aardig, iets meer mogelijkheden zelfs.

http://www.belgacom.be/pr...Page=hbs_adsl_res_price#4

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Icey
Spul wat je zelf bij elkaar haalt houd zich gewoon netjes aan de standaart, het spul wat in die setjes zit is in princiepe hetzelfde, met het enige verschil dat er soms software bijzit, en die software zuigt.

Afgezien van dat is het exact hetzelfde spul.

@ Bramme, pc of laptop maakt geen zak uit, met het enige verschil dat je met een laptop geen gebruik kunt maken van PCI kaartjes, wel van PCMCIA (die schuif je half in je laptop), of usb (meezeulen van kastje + kabel, minst nette oplossing).

Speedtouch 570 is een mooie oplossing, want die worden ook standaart bij kpn abbonementen geleverd. Hou er alleen wel rekening mee dat als je hem koopt, dat je er de pptp instellingen moet hebben. Die kan je bij kpn ophalen, A. Router-modem (NAT/PAT), dat is een .ini file die je in je modem/router zet, wachtwoord instelllen en gaan :).

Speedtouch werkt als een zelfstandig apparaat, en je pc hoeft niet als server te werken, en dus continou aan te staan.
Note: ben er vanuit gegaan dat je een nlder + kpn bent, indien belg, dan weet ik niet presies hoe het zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Icey op 30-05-2004 12:45 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Icey schreef op 30 mei 2004 @ 12:23:
Voor een tweaker is een 510 soms eventjes kutten, dat ding snapt af en toe niet dat hij moet forwarden geloof ik :P. Maar ik neem aan dat je met mij eens bent dat ICS een brakkere oplossing is dan een 510, tevens heb je dan gekloot met het manueel instellen van tcpip instellingen, tegenover plug and play dhcp van een 510.
Eh, ik weet niet wat voor ICS jij gebruikt hoor maar ICS doet standaard aan DHCP. Verbinding delen, op de andere PC's nieuw IP aanvragen en gaan. Niks gekloot met TCP/IP instellingen.
De vraag is ICS dat ook goed doet, dat is namelijk een 2e punt. Vandaar dat het manueel instellen van TCP/IP vaak aanbevolen kan worden.
Waarom zou ICS dat niet goed doen volgens jou?
Edit: Omdat er veel problemen mee zijn, bij vrienden, kennisen, veel topics op internet etc. Daarom.
Je moet wel heel noob zijn om ICS niet goed in te kunnen stellen :+ *kuch*

Ik heb er anders nooit problemen mee in tegenstelling tot Draytek routers, Alcatel routers, Zyxel routers ( :r )

[ Voor 32% gewijzigd door Glashelder op 30-05-2004 13:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Icey
De vraag is ICS dat ook goed doet, dat is namelijk een 2e punt. Vandaar dat het manueel instellen van TCP/IP vaak aanbevolen kan worden.

Edit: Omdat er veel problemen mee zijn, bij vrienden, kennisen, veel topics op internet etc. Daarom. 8)7

ICS hoef je niks in te stellen... maar die zooi geeft altijd gezeik met dhcpleases, ipconfig /release, /renew etc etc...

Zodra ik mijn laptopje aanzet, dhcp server opstart (gebruik ik veel @ lans), dan werkt alles 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door Icey op 30-05-2004 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tomsworld schreef op 30 mei 2004 @ 12:42:
Bramme je bent belg, gok ik aan je adsl snelheid te zien.

Wat je zou kunnen doen is een wireless modem/router halen bij Belgacom bv, je 1e pc kan je gewoon via ethernet op de modem aansluiten en je 2e pc wireless met een pci kaartje.

http://www.belgacom.be/pr...e=hbs_adsl_wirelessmodems

Met de siemens santis 50 heb ik redelijke ervaring, de netoptia is ook heel aardig, iets meer mogelijkheden zelfs.

http://www.belgacom.be/pr...Page=hbs_adsl_res_price#4
sterke gok :D

maar, als je dat ding in een Belgacom center gaat halen, verkopen ze die niet zonder een skynet +abbonnement ( en dat kost veel meer dan de go :( )

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 13:04:
[...]

sterke gok :D

maar, als je dat ding in een Belgacom center gaat halen, verkopen ze die niet zonder een skynet +abbonnement ( en dat kost veel meer dan de go :( )
Jawel geen probleem heb ik al vaak gedaan. Ik wil dat en dat ik heb al een abbo en wil mijn usb modem vervangen.

Als je het duidelijk zegt geen probleem en dat heb ik al in vele belgacom teleboetieks gedaan, meestal denken die verkopers dat ze domme gebruikers voor zich hebben die het abbo vergeten.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
waar ik nu dus aan denk is een Alcatel SpeedTouch 570 R2 ADSL modem router met een draadloos kaartje

als ik het goed snap gaat het dan zo?

(____ = kabel ----- = draadloos )

comp 1_NIC ______ ethernetaansluiting router
router ---------wireless NIC_comp 2
router________telefoonstekker

???

De ene comp staat boven de ander beneden, op beide locaties telefoonstekkers, waar plaats ik de router het best ?

groeten ,
Bram

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Maakt niet echt uit he, misschien testen welke volgorde de beste wireless verbinding geeft.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06

Predator

Suffers from split brain

FAQ Network Troubleshooting

Zoek ook even goed op het forum:
tip keywords:
alcatel USB router
router modem

Of gewoon even wat shops afgaan.
Je vindt direct wel een paar wireless ADSL routers met ingebouwd modem.
Of je koopt een wireless router + ADSL ethernet modem.
Die dingen zijn niet zo duur meer.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.