Argh! Een en al gelazer met KT7

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Okay, ik had eerst een probleem met mijn SB Live op mijn KT7 .. dacht ik. Ik had het probleem opgelost.. dacht ik. Not dus.

Na dat SB Live topic gepost te hebben zat ik nog ff naar een MP3tje te luisteren en wat te lezen op tweakers.net, reboot in eens mijn PC.

PC boot, start Win98SE.. gaat GUI laden en crashed exact zoals voorheen (je ziet de background, muispointer en de bovenste regels zijn zwarte puntjes of geel/groene verticale strepen).

Ik ruk dus die SB Live er uit (majorly frustrated), zet Memory Hole in BIOS op Disabled, USB IRQ op Enabled en reboot. Wederom loopt hij weer zo vast zoals voorheen (alleen ligt de SB Live er nu dus wel uit).

Safe mode starten, dat werkt perfect. Alle SB Live! en ASUS 5.33A drivers weggooien. Reboot. Nu loopt hij OF wederom vast bij het laden van Win98SE GUI of hij boot wel gewoon door.. en slaat dan na 5 minuten muurvast (ik heb dus 6x geprobeerd te posten op GOT maar telkens sloeg hij muurvast. Doodmoe en vreselijk :r ben ik om 3.30 maar gaan pitten.. moest vandaag weer werken).

Nog 1 maal proberen, BIOS gestart .. nu op FAIL SAFE gezet. Win98SE Start, detecteerd alle mobo-zooi weer .. ik installeer de VIA 4in1 drivers nog maar es (.25 drivers) ... maar zodra ik die ASUS 5.33 drivers installeer slaat hij weer vast.

Ik ga het vanavond overnieuw proberen. Ik heb al alle kaarten behalve de V7700 Deluxe eruit gehaald en ga Win98SE helemaal overnieuw installeren. Ik MOET de Asus 5.33a drivers gebruiken anders werkt de videocapturing niet (voordat iemand aankomt zetten met Det 3.0 6.47 ofzo).

Ik kan echt alle hulp en suggesties gebruiken want ik ben het echt zat nu. Dit is geen tweaken meer maar gewoon knie-diep door de stront kruipen.

Systeem:

Abit KT7 mobo, geen RAID (UL BIOS)
AMD Thunderbird 900Mhz @ 900Mhz
Alpha PAL6035MFC + Delta 60MP + Artic Silver
2x128MB PC133 Infineon
Quantum Fireball 18GB ATA66/7200 RPM
IBM Dextar 8GB ATA33/5400 RPM
ASUS V7700 GeForce2 GTS 32MB Deluxe
SoundBlaster Live! Value
3Com 3C905TX netwerk kaartje
NCR810 SCSI-II kaartje
iTK 128K ISDN kaart (ISA)

Windows 98SE
DirectX 7.0A
Via 4-in-1 .25 drivers (1.25? 4.25?)

Ik heb het volgende in het BIOS geprobeerd maar het hielp allemaal niet echt:

Init First: AGP
AGP 4x Enabled/Disabled
Fastwrites Enabled/Disabled
Memory Hole: Disabled / 15-16M

PCI Config staat op RESET.

De CPU wordt 25 - 32 graden, systeem wordt niet warmer dan 20 graden. Dit alles in een ANTEC SX-1030BEC kast met een uitstekende Antec SX303 300 watt PSU en 4x80mm fans.

In het BIOS zet ik IRQ 9 op Legacy/ISA want deze heb ik nodig voor de niet plug&pray ISDN ISA kaart.

Welke kaart moet ik waar steken? Ik had die SCSI-II kaart op PCI2, 3C905TX op PCI3, SB Live op PC4 (zoals in de FAQ staat op go.to/kt7faq).

Ik ga vanavond dus weer helemaal overnieuw beginnen met eerst alleen die GF2 in het systeem.

Alle onderdelen inclusief geheugen hebben prima gewerkt in mijn P3/500Mhz Katmai op mijn Abit BH6 mobo in een In-win 600 kast met 250watter.

Suggesties, help? Iemand? Kent iemand deze problemen en hoe los ik ze op? En niet met dat gelul komen van 'pc niet meer aanzetten', ik heb echt ff hulp nodig.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39
geheugen brak? Ik heb ook een strip 128MB kunnen "afschrijven" omdat die niet goed met mijn KT7 werkte, werkte daarvoor prima op een ASUS P2B-F

Probeer het is zou ik zeggen.

Flickr | Lego collectie

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Geheugen werkt echt prima. Safemode werkt ook prima. Geheugen heeft PRIMA gewerkt in BH6 en is van uitstekende kwaliteit (Infineon, geen no-brand OEM zooi).

Overigens bij defect geheugen krijg je meestal meer BSOD's dan complete freeze ups.

Ik waardeer de input maar ik denk niet dat het geheugen direct de aanleiding is. Ik zoek het meer in een IRQ conflict of een conflict tussen mijn KT7 (BIOS instellingen) en mijn GeForce2.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
(Waarom gaat posten zo vaag??)

Kijk op http://www.apushardware.com/faqs/kt7faq/faqboot.html
bij de vierde vraag
Hielp bij mij ook

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik zal ook dit eens proberen. Het wordt weer een lange avond vanavond.

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
Als ik je een tip mag geven:
Probeer dit vóór je windows opnieuw gaat installeren en zo... ;)

Succes

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik heb gisteren in pure frustratie Win98SE al vernietigd.. voelde wel beter toen ja. >:)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
dit heb ik dus ook gehad. je moet ervoor zorgen dat je sblive een eigen irq heeft, anders gaat het niet werken. flikker ook in veilige modus ffe wat overbodige shit uit opstarten met msconfig, hielp bij mij ook.
dingen zoals messenger en bij mij stond er ook 2x iets met powermanagement zooi erin. ook weghalen (1tje dan)

je kan ook ffe je bios modden en acpi uitzetten (go.to/kt7faq)

Verwijderd

heb PRECIES hetzelfde probleem gehad op een chaintech 6btm met een P3 450 MHz.
net zo lang zitten ouwehoeren

geheugen dimmetjes losgehaalt en opnieuw erin en het was klaar.

probeer het eens
kan geen kwaad

:)

Suc6

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ok.. alle kaarten er uit gerukt. Alleen GeForce2 er in.. overnieuw begonnen met installeren. Win98SE er overnieuw op, VIA 4in1 drivers, ASUS 5.33a drivers, DX7.0a.

Toen SB Live er in. Dit maal in PCI#2. PCI slot 2 en 3 delen hetzelfde IRQ. Dit ging ook goed. Toen 3C905TX in PCI#3. Ook ding ging goed. Alle drivers installeren, vast IP adres geven (mijn DHCP server ligt ook uit elkaar), liveware 2.0 er op, DX7.0A nogmaals.

Toen heb ik PCI#4 geskipped, deze (en PCI#6) gebruikt hetzelfde IRQ als de USB! In PCI#5 mijn NCR810 SCSI-II controllertje gestopt. Wordt door Win98SE detecteerd.. huppa.

In ISA slot mijn ISDN kaart gestopt... drivers geinstalleerd.

Nu heb ik wederom een MP3 lopen en zit te internetten. Het SCHIJNT weer te werken allemaal. In tegenstelling tot eerder heb ik dus geen enkele 'freeze' gehad tijdens het booten van Win98SE. Ook de 3DMark2000 demo + bechmark loopt prima (nu nog wel ff lage score van 5900 omdat ik nog helemaal niets getweaked heb.. ding moet eerst stabiel lopen.)

Gisteren leek het eerst ook goed te gaan en toen niet maar het verschil met nu is:

- nu geen lock-ups/freezing tijdens laden van Win98SE
- geen rare BIOS grappen moeten uithalen om hangen te laten voorkomen.

Gisteren moets ik eerst IntelliPoint 3.1 installeren wilde Win98SE mijn Microsoft Optical Mouse (USB) zien.. nu deed hij het vanaf het begin.

Ik heb er nu meer vertrouwen in. Ga ik eerst alle apps + games weer installeren.. en dan gaan we BIOS tweaken en PC naar 1 gig brengen.

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 22:52 schreef tazzman het volgende:
en dan gaan we BIOS tweaken en PC naar 1 gig brengen.
That's the spirit :)

Verwijderd

Waarom gebruik je niet gewoon de 6.x asus driver ?

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V7700/w9x631b5.zip

mzzl

Verwijderd

Dit is heel belangrijk, zonder de aanpassing hieronder kan de computer gewoon raar blijven doen met opstarten en in Windows, het lijkt gewoon een tijdje goed te gaan en dan begint het gezeik weer met vastloppers en reboots dus voordat iedereen allemaal met IRQŽs gaat zitten klooien en Windows opnieuw gaat installeren moet je eerst het volgende is proberen:
Windows 98 or Me hangs or reboots during startup or at desktop!.
This again has been reported as being due to a problem with the Seagate device driver files. One user who is a small system builder has reported that renaming drvwppqt.vxd and drvwq117.vxd solves the problem. You can rename these files to anything you like (I recommend appending .old to the filename) - you're just stopping Windows from find them. They experienced the problem on motherboards from seven different manufacturers and found the above solution to be successful.
Na bovenstaande gedaan te hebben waren alle problemen bij mij opgelost, ik had eerst dagen lopen kutten in het bios en Windows en over dit heengelezen omdat ik dacht ik heb geen Seagate schijf |:(
Pagina: 1