Bij het kiezen van een adsl abonnement hebben we thuis gekozen voor een Zonnet Adsl Family abonnement. We besloten geen doe het zelf pakket te nemen, en zelf voor een modem en router te zorgen. De router is inmiddels gekocht (een mooie Canyon Wireless Router), alleen moeten we nog voor het modem zorgen dus.
Nu was mijn oog gevallen op de Alcatel Speedtouch 510 voor de analoge lijn, maar wat zoeken leverde op dat er nogal wat problemen zijn met de configuratie ervan. Ik las verder dat dit modem op het versatel netwerk alleen bridged werkte. Kan iemand mij uitleggen wat bridged betekent, en of het van invloed is op de werking van de adsl verbinding. Of heeft iemand een ander modem gezien dat makkelijk op het versatel netwerk werkt?
Verder kwam ik nog de volgende ip-adressen tegen in mijn zoektocht: 10.0.0.138 en 10.0.0.150. Zijn deze ip-adressen van belang (ik denk dat 138 van de modem is) maar waar de 150 voor is? Waar kan ik deze instellen in mijn router, want bij pptp zie ik het volgende:
Nu was mijn oog gevallen op de Alcatel Speedtouch 510 voor de analoge lijn, maar wat zoeken leverde op dat er nogal wat problemen zijn met de configuratie ervan. Ik las verder dat dit modem op het versatel netwerk alleen bridged werkte. Kan iemand mij uitleggen wat bridged betekent, en of het van invloed is op de werking van de adsl verbinding. Of heeft iemand een ander modem gezien dat makkelijk op het versatel netwerk werkt?
Verder kwam ik nog de volgende ip-adressen tegen in mijn zoektocht: 10.0.0.138 en 10.0.0.150. Zijn deze ip-adressen van belang (ik denk dat 138 van de modem is) maar waar de 150 voor is? Waar kan ik deze instellen in mijn router, want bij pptp zie ik het volgende:
Ik denk dat ik dan de 10.0.0.138 bij Service IP Address ingevoerd moet worden? Of zeg me als ik het verkeerd hebIf your Internet Service Provider requires the use of PPTP, enter the information below:
Note: PPTP for a WAN connection is most popular in Europe.
PPTP Account [________]
PPTP Password [________]
Please retype your password [________]
Host Name [________]
Service IP Address [____.____.____.____]
My IP Address [____.____.____.____]
My Subnet Mask [____.____.____.____]
Connection ID (Optional) [____]
MTU (1400-1460) [____]
Maximum Idle Time [____] minutes [x] Auto-reconnect
Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600