hp laptop + sitecom wifi card problemen

Pagina: 1
Acties:

• coolhand
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

Topicstarter
Hallo, Dit is mijn eerste post dus ik ben benieuwd.

Ik heb sinds januari 2004 een hp ze4522ea laptop. 'k ben d'r verder erg tevreden over echter:

Sinds vorige week heb ik een wireless netwerk thuis liggen, sitecom wl-122 ap en in de laptop een sitecom wl-120 pcmcia kaart. Het netwerk werkt geweldig (goed bereik etc. etc.) maar als ik de laptop van de 220 afhaal en dan ga surfen, loopt de laptop helemaal vast. Alleen een hard reset werkt dan nog. Dingen die ik al gedaan heb zijn:

-sitecom ap en pcmcia card geruild.
-windows opnieuw geinstalleerd
-computer geformateerd en nogmaals via de restore cd's de laptop opnieuw geinstalleerd.
-Bios van de laptop geupdate
-Laatste drivers voor de pcmcia kaart geinstalleerd
-Laatste firmware upadte voor het ap geinstalleerd
-Batterij optimalisatie gedaan (2x).
-HP online hulp doorlopen.
-HP active chat doorlopen (mederwerker gaf aan dat de batterij waarschijnlijk niet goed was.)
-Telefonisch consult bij hp (nederland) Enorm chagerijnige vent gesproken. Gaf alles de schuld behalve de hp laptop.

Tot nog toe dus alles zonder resultaat.

Zijn er nog meer mensen die deze problemen met een hp laptop hebben?
Heeft iemand wellicht nog wat tips.

Alvast bedankt voor de moeite.

ps.1: mijns inziens zit het probleem in de batterij, en niet in het netwerk.
ps.2: Hebben er meer mensen problemen met de combi hp (evt ze4522ea) + sitecom producten?

edit1. Probleem opgelost (min of meer) 'k kon de laptop terug brengen en ik kreeg mijn volledige aankoopbedrag terug. Dit aangezien het een bekend probleem bij HP was. :)

[ Voor 7% gewijzigd door coolhand op 24-06-2004 10:34 . Reden: problem solved ]

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

• coolhand

coolhand

Topicstarter
Klopt, het verder dat je bij de netwerk adapter eigenschappen van de wifi kaart geen optie voor energie beheer hebt?

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

• coolhand

coolhand

Topicstarter
Kan het verder zo zijn dat de "turbo modus"van sitecom roet in het eten gooit?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hmm.. beetje schizofreen?

Heb je al eens een ander wlan-kaartje geprobeerd? Heb je dezelfde kaart al eens in een andere laptop gehad? Heb je wel eens een ander pcmcia-kaartje erin gehad, en werkte dit zonder stroom?

Draait de windows zero configuration service (oid... gebruik de search)?
Wat voor chipje zit er in de Sitecom? In de edimax-kaartjes die mycom heeft zit Realtek _geen_ aanrader.

Je twee vragen: turbomodus: schakel het eens uit en test het dan.
Energiebeheer: in mijn laptop zit een intel2100 kaartje, daar zit een apart programmatje bij wat aan 'energiebeheer' doet. Tenminste, als dat is wat ik denk dat het is.

ping 127.212.23.124

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:33

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

WELKOM
Lees altijd goed de FAQ door als nieuwe GoT'er en extra vragen of opmerkingen toevoegen doe je door middel van de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif in je startpost

Misschien moet je in Computermanagement (app beheer) eens kijken naar de eigenschappen van je WLAN kaartje, staan daar instellingen voor energie beheer ed?

edit:
Bovendien, als je laptop zonder 220 ook prima werkt (op je bat. dus) dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat daar iets mis mee is. Heb je al eens geprobeerd om gewoon zonder netstroom je draadloos verkeer te regelen?

[ Voor 37% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 01-06-2004 08:47 ]

An Explanation of l33t Speak

• coolhand

coolhand

Topicstarter
coolhand schreef op 30 mei 2004 @ 11:32:
Hallo, Dit is mijn eerste post dus ik ben benieuwd.

Ik heb sinds januari 2004 een hp ze4522ea laptop. 'k ben d'r verder erg tevreden over echter:

Sinds vorige week heb ik een wireless netwerk thuis liggen, sitecom wl-122 ap en in de laptop een sitecom wl-120 pcmcia kaart. Het netwerk werkt geweldig (goed bereik etc. etc.) maar als ik de laptop van de 220 afhaal en dan ga surfen, loopt de laptop helemaal vast. Alleen een hard reset werkt dan nog. Dingen die ik al gedaan heb zijn:

-sitecom ap en pcmcia card geruild.
-windows opnieuw geinstalleerd
-computer geformateerd en nogmaals via de restore cd's de laptop opnieuw geinstalleerd.
-Bios van de laptop geupdate
-Laatste drivers voor de pcmcia kaart geinstalleerd
-Laatste firmware upadte voor het ap geinstalleerd
-Batterij optimalisatie gedaan (2x).
-HP online hulp doorlopen.
-HP active chat doorlopen (mederwerker gaf aan dat de batterij waarschijnlijk niet goed was.)
-Telefonisch consult bij hp (nederland) Enorm chagerijnige vent gesproken. Gaf alles de schuld behalve de hp laptop.

Tot nog toe dus alles zonder resultaat.

Zijn er nog meer mensen die deze problemen met een hp laptop hebben?
Heeft iemand wellicht nog wat tips.

Alvast bedankt voor de moeite.

ps.1: mijns inziens zit het probleem in de batterij, en niet in het netwerk.
ps.2: Hebben er meer mensen problemen met de combi hp (evt ze4522ea) + sitecom producten?
edit: Vandaag contact gehad met HP. Het blijkt een hardware-matig probleem te zijn met het pcmcia slot. Dit was al bekend bij HP. Ze konden er echter geen tijdsopgave over doen mbt een oplossing. :(

Pagina: 1