Toon posts:

scherm a80,Ixus430

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen
ik heb een vraagje ivm het scherm van deze 2 toestellen.
als ik mijn huidig toestel gebruik op een zonnige dag zie ik bijna niets meer van mijn schermpje en moet ik via de de zoeker fotograferen .
nu is mijn vraag ,

a80 groote 1.5 inch 67000pixels
ixus 430 1.8 inch 117000 pixels

mijn voorkeur gaat uit naar de a80 _/-\o_ maar waarschijnlijk is het scherm van de ixus wel veel beter maar zijn er mensen die er ervaring mee hebben want als je moet foto's maken met de zoeker als de zon schijnt kan ik zo wel een analoog toestel kopen :X

alvast bedankt voor de respons

Verwijderd

Ik zie dat dit je eerste post op ons forum is: welkom!

Lees alleen eerst ff de policy door voordat je post. Je kunt met behulp van de search al heel veel vinden over beide camera's. Met name in het grote A80 topic zul je veel kunnen vinden. Succes met je zoektocht!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zodra er zonlicht in het spel is, legt iedere TFT het af. Tuurlijk, de een kan er net een beetje beter tegen dan een ander, maar in direct zonlicht zie je niets. Kan je je hand ervoor houden enz, maar een beetje zon zal iig de compositie niet vernagelen. De A80 heeft een kantelscherm, daarmee kan je het scherm wellicht uit de felle zon wegdraaien en toch dezelfde foto nemen.

Mijns inziens kan je beter de camera uitzoeken op de opties die je ervan verwacht en het zonlicht links laten liggen, want die impact is bij alle camera's maximaal. Hint: kijk eens in een fotozaak en zie hoeveel invloed de zon daadwerkelij heeft.

* Delerium had ook problemen.
Maar de zon in een woestijn om 13:00 is iets anders als een Hollandse zon.

[ Voor 34% gewijzigd door Delerium op 30-05-2004 12:51 ]

Verwijderd

Kwoot:
want als je moet foto's maken met de zoeker als de zon schijnt kan ik zo wel een analoog toestel kopen
[kwoot]

Dus je doet het alleen digitaal om het schermpje
Ik heb ook zo'n schermpje, maar ik gebruik hem bijna nooit tijdens het fotograferen, aan het oog met de zoeker is veel stabieler........

Verwijderd

Topicstarter
@flits flits

nee nie echt ,maar het is toch beu als er een beetje zon is en je ziet niks meer in da scherpje .de meeste moet ik nu ook trekken met de zoeker en zeg zelf het is toch een beetje gemakkelijk zeker met die nieuwste toestellen
en ben al een week of 3 bezig met lezen en vergelijken en kan maar niet kiezen en dit kon misschien doorslaggevend zijn
welke van de 2 raad jij mij aan,ik zie dat jij hier toch 1 van de betere kenners bent ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 01:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 01:41:
@flits flits

nee nie echt ,maar het is toch beu als er een beetje zon is en je ziet niks meer in da scherpje .de meeste moet ik nu ook trekken met de zoeker en zeg zelf het is toch een beetje gemakkelijk zeker met die nieuwste toestellen
en ben al een week of 3 bezig met lezen en vergelijken en kan maar niet kiezen en dit kon misschien doorslaggevend zijn
welke van de 2 raad jij mij aan,ik zie dat jij hier toch 1 van de betere kenners bent ;)
Zelf zou ik gaan voor de A80, maar heb je geen interesse in creatieve mogelijkheden dan is de Ixus misschien voor jou de beste keuze
Het scherm van de Ixus is zeker beter, maar de afleesbaarheid bij veel licht zal niet veel uitmaken, daar zijn die TFT tjes gewoon nog niet zo goed,,,,,,,,,

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sinds wanneer heeft de ixus 430 een 1,8" scherm dan?

de ixus heeft nl. een 1.5" met 118.000 pixels
de a80 heeft ook een 1.5" maar dan met 67.000 pixels

het schermpje van de ixus is dus veel scherper

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad je hebt gelijk
heb mij vergist met de a75 8)7
Pagina: 1