Toon posts:

Maximale hoeveelheid geheugen in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot hoeveel mb ramgeheugen ondersteunt Windows XP ?

En is het overkill om van 1024 DDR 400 te upgraden naar 1536 (3*512) ?

Verwijderd

Hoeveel je max kan ligt denk ik gewoon aan hoeveel er op je mobo passen en of het een overkill is ligt denk ik aan wat je allemaal met je pc doet. Voor een beetje surfen en tekstverwerken heb je natuurlijk geen 1.5 gig nodig :P

Verwijderd

Gaat dat nou sneller bij win xp?
ik heb nu 384mb erin. en hij loopt traag.
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 10:52:
Hoeveel je max kan ligt denk ik gewoon aan hoeveel er op je mobo passen en of het een overkill is ligt denk ik aan wat je allemaal met je pc doet. Voor een beetje surfen en tekstverwerken heb je natuurlijk geen 1.5 gig nodig :P
ik denk dat het alleen voor video bewerken en zware programma`s nodig is.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 10:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 10:52:
Gaat dat nou sneller bij win xp?
ik heb nu 384mb erin. en hij loopt traag.
Dan ga je het wel degelijk merken ik had eerst ook 384 mb met windows xp. Liep ook behorlijk traag. Zit nu 1024 mb in en nu loopt het aanmerkelijk sneller

Verwijderd

Offtopic:
kun je me vertellen wat je speceficaties zijn van je systeem?
msn of mail?

Ontopic:
maar waarom heb je zoveel geheugen nodig?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 10:59 ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

The maximum amount of memory that can be supported on Windows XP Professional and Windows Server 2003 is also 4 GB.
http://www.microsoft.com/...rm/server/PAE/PAEmem.mspx

En of je het gaat merken van 1GB naar 1.5 GB hangt totaal af van je toepassingen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Het geld is er, en het geheugen is momenteel erg goedkoop.

1 Gieg gaat momenteel al erg snel, maar upgraden heeft volgens jullie dan eigenlijk niet echt effect: ik zit al tegen het dak ?

Toepassingen: webdevelopment, photoshop, surfen (well duh), chatten,...

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 10:50:
Tot hoeveel mb ramgeheugen ondersteunt Windows XP ?

En is het overkill om van 1024 DDR 400 te upgraden naar 1536 (3*512) ?
waarom wil je gaan upgraden :?

zet anders eerst je page file uit dit gaat waarschijnlijk ook wel helpen,
heb dit zowel op mijn notebook als op mijn desktop gedaan (bijde 1GB aan geheugen)
en het scheelt een hoop aan swappen

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Voor die toepassingen is 1 gig wel voldoende.

Verwijderd

Barracuda schreef op 30 mei 2004 @ 11:07:
[...]

waarom wil je gaan upgraden :?

zet anders eerst je page file uit dit gaat waarschijnlijk ook wel helpen,
heb dit zowel op mijn notebook als op mijn desktop gedaan (bijde 1GB aan geheugen)
en het scheelt een hoop aan swappen
nog sneller: ramdisk aanmaken en daar een pagefile op zetten :P

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 11:13:
[...]

helaas ramdisk gaat maar tot 64MB uit mijn hoofd (heb dit ooit wel gedaan met doom 1

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Sim-pel:

ctrl-shift-esc voor taakbeheer/task manager, en dan kijken bij het tabblad prestatie/performance wat het piek geheugen gebruik is. Doe je normale dagelijkse ding, games, grafisch klooien, veel vensters open, en kijk dan waarom het blijft steken.

Controleer trouwens ook even of je moederbord DDR 400 wel ondersteunt bij gebruik van 3 modules.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Voor photoshop kan het handig zijn. Maar dat hangt er maar net vanaf hoe groot de files zijn die je edit. Als je met een leuke dslr aan het spelen bent kan het handig...:P

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 11:13:
[...]
Dit begrijp ik dus niet...
Een pagefile wordt door het OS gebruikt om data tijdelijk op disk op te slaan die op dat moment niet in het geheugen passen. Als je dus geen ramdrive aanmaakt hadden die data gewoon in het geheugen gepast. Omdat je een stuk van het geheugen gaat gebruiken voor die ramdrive past het niet meer en wordt het langs een (langzame) omweg naar hetzelfde geheugen geschreven..
Of mis ik hier iets ?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pagefile wordt ook gebruikt om data te bewaren die niet direct noodzakelijk cq. beschikbaar moet zijn. Dan worden die dingen naar de hdd geschreven om het geheugen vrij te houden voor applicaties die een hogere prioriteit hebben. Een ramdrive kan dan misschien wat nut hebben, maar ik zou eerder een ramdrive gebruiken om tijdelijke bestanden enzo in op te slaan.

Verwijderd

windows gebruikt altijd een beetje pagefile. als je hem uitzet wordt er gewoon gecached met andere bestanden. dus moet je hem gewoon aanzetten en in een ramdisk gooien. dat werkt natuurlijk alleen als je zoveel ram hebt dat windows de pagefile nooit voor normale taken aanspreekt.

daarom is die 64 mb waar barracuda het over heeft ook genoeg.

@robin vreuls: tuurlijk dat ook :) doe ik zelf wel, maar nu ff niet aan gedacht :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 23:48 ]

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
4 GB was het inderdaad, zoals inmiddels gepost.. :)

De enige overige limiterende factor is je moederbord.. 4 GB zal ik hier nooit halen, want er past hier maar '3' op..

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 11:06:
Het geld is er, en het geheugen is momenteel erg goedkoop.
Toepassingen: webdevelopment, photoshop, surfen (well duh), chatten,...
Alleen voor photoshoppen op hoge resolutie met veel rare bewerkingen KAN het nuttig zijn... Hangt er dus een beetje vanaf hoe je photoshop gebruikt. Kijk anders in je taskmanager hoeveel van je geheugen er nu gebruikt wordt, en waarvoor, daar kan je vast wel eea aan afleiden.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Een colega van me heeft laatst 2 reepjes van 1GB (2GB totaal) gekocht. Hij heeft dat nodig vanwege de grote wav tables die hij gebruikt. Performance winst: enorm!

Moraal van dit verhaal: het ligt aan de applicatie die je gebruikt of je meer performance haalt met extra mem.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Pagina: 1