Toon posts:

[xp][outlook] mails op datum zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben bij een paar bedrijven aangemeld (moneyy 8)7 )
en nou wil ik graag dat alle mailtjes in een map komen van het zelfde e-mail adres.
en daar in weer een map met de datum.

dus outlook krijgt mail binnen. zoekt map op van afzender. en maakt een map aan van de datum waarop hij is verzonden of hij zet hem in een bestaande map.

heeft iemand hier een programma voor? of kan dat gewoon in outlook? (liefst in outlook :*)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Kijk eens wat berichtregels voor je kunnen betekenen. (Extras -> bericht regels, Tools -> Message Rules)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
ok, de mails worden nu door gestuurt.
maar niet naar een aparte map met de datum.

Verwijderd

Ik denk niet dat outlook elke dag zelf een map gaat aanmaken met de datum van die dag. Je bent al zo ver dat het per afzender word opgeslagen, met op of aflopende datum die al in outlook zit, zou ik tevreden zijn. *scheelt weer een klik.

Maar ik ken je e-mail verkeer niet en kan niet inschatten hoeveel waarde je er aan hecht dat het in aparte mappen komt. Weinig hulp dus eik... :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 11:25:
Ik denk niet dat outlook elke dag zelf een map gaat aanmaken met de datum van die dag. Je bent al zo ver dat het per afzender word opgeslagen, met op of aflopende datum die al in outlook zit, zou ik tevreden zijn. *scheelt weer een klik.

Maar ik ken je e-mail verkeer niet en kan niet inschatten hoeveel waarde je er aan hecht dat het in aparte mappen komt. Weinig hulp dus eik... :D
ik ontvang 5 - 16 mails per dag. dus daarom wil ik ze netjes op volgorde:p

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ongeveer zoveel ontvang ik er ook, maar heb dan echt geen map nodig voor elke datum.
Gewoon in een map laten plaatsen per verstuurder is volgens mij genoeg om het evengoed overzichtelijk te houden.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 12:32:
[...]ik ontvang 5 - 16 mails per dag. dus daarom wil ik ze netjes op volgorde:p
Aansteller. D'r kunnen 64000 mailtjes in een folder, dus waarom al bij 16 mailtjes een nieuwe folder aangemaakt? :X
Overigens is het aanmaken van een folder geen standaard optie van de Outlook mail rules; dus zul je een custom action voor moeten definiëren; een DLL (laten) schrijven in C++ oid. Ik heb er op Google geen add-in voor kunnen vinden, maar jij kunt vast beter zoeken dan ik.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik snap het ook niet helemaal? 16 mailtjes per dag is helemaal niets (ik kreeg er vrijdag, zonder spam mee te tellen, 63 ;) )

Sorteer op datum, of in de nieuwere OL versies; groepeer op datum en je bereikt toch hetzelfde?

Maar een alternatief is inderdaad een boek kopen en zelf gaan bouwen :P
Al is het volgens mij niet nodig om een dll te bakken, VBA zou vast ook moeten gaan. Gok ik, je zult het dan wel zelf moeten uitzoeken :P

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 30-05-2004 13:10 . Reden: hmm, die boekenreeks is een erg leuke intro maar ik geloof dat het 'C++ for dummies' wat verkeerd overkwam :D URL dan maar weg :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 30 mei 2004 @ 13:08:
Ik snap het ook niet helemaal? 16 mailtjes per dag is helemaal niets (ik kreeg er vrijdag, zonder spam mee te tellen, 63 ;) )

Sorteer op datum, of in de nieuwere OL versies; groepeer op datum en je bereikt toch hetzelfde?

Maar een alternatief is inderdaad een boek kopen en zelf gaan bouwen :P
Al is het volgens mij niet nodig om een dll te bakken, VBA zou vast ook moeten gaan. Gok ik, je zult het dan wel zelf moeten uitzoeken :P
blub,...
16 mailtjes zijn nog maar 1 van de 16 bedrijven 8)7
ik ga es kijken wat ik in vb kan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 19:12 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ah, dat scheelt :D

Toch zou ik nog eens goed nadenken of je het op datum wilt doen, bijvoorbeeld op bedrijf is misschien logischer en is ook nog eens veel statischer en "dus" makkelijker. Maar goed, een nieuw map maken in VBA is simpel:

code:
1
2
3
4
Set ol = New Outlook.Application
Set olns = ol.GetNamespace("MAPI")
Set mapje = olns.GetDefaultFolder(olFolderInbox)
Set nieuwmapje = mapje.Folders.Add(Date)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1