Toon posts:

eigen mailserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet een eigen mailserver opgezet(met het adres djilly@boenkekast.be) waarmee ik nu al mailtjes kan verzenden naar mensen.
Maar de bedoeling is ook wel dat ze naar mij kunnen sturen en dat lukt niet en ik weet niet waar het probleem zit. Als pop heb ik pop.skynet.be ingevuld met bijhorende gegevens en als ik dan iets naar mijzelf wil sturen via hotmail bijvoorbeeld krijg ik een zo een mailtje van dat het niet is gelukt.
Iemand een idéeke?
Ik gebruik het programma lan suite 2004

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14
heynsber@xs1:~% nslookup boenkekast.be
Server: localhost.xs4all.nl
Address: 127.0.0.1

*** localhost.xs4all.nl can't find boenkekast.be: Non-existent host/domain
heynsber@xs1:~%
Hele domein bestaat (nog) niet?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Als ik het goed begrijp is jou domeinnaam niet gelinkt aan jou mailserver maar aan die van skynet. Normaalgezien zou je in dat geval geen foutmelding mogen krijgen als je met hotmail naar je eigen adres stuurt. Geef eens meer details over de foutmelding die je dan krijgt.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
XanderH schreef op 30 mei 2004 @ 10:18:
[...]

Ik zie het ook net als ik het domein opvraag op www.dns.be

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je dat het hele domein nog niet bestaat?
bij hotmail krijg ik gewoon een mailtje van mail gefailed.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 12:44 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 12:41:
daar staat dan ook een reden bij.

Maar inderdaad, het hele domein staat ook niet geregistreerd in de whois databases.
XanderH schreef op 30 mei 2004 @ 10:18:
offtopic:
Gebruik jij xs4all.nl als domeinachtervoegsel ofzo? 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door blackd op 30-05-2004 12:49 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

SambalBij

We're all MAD here

Je kunt in mailprogramma's natuurlijk ieder willekeurig afzendadres instellen.
Als je echter op een bepaald adres ook mail wil kunnen ontvangen zal je eerst moeten zorgen dat dat adres (of domein) ook daadwerkelijk van jou is.

In de meeste gevallen gaat het om adressen als gebruikersnaam@provider.land, en dan zorgt de provider, die dan eigenaar is van het domein provider.land, dat de mail bij jou terecht kan komen.
Als je echter een eigen domein wil gebruiken, dan moet je dus wel eerst dat domein registeren, zodat het van jou wordt. Pas dan kun je in dat domein (DNS) gaan instellen op welke server de mail verstuurd aan dat domein moet worden afgeleverd, en kun je vervolgens op de mailserver instellen dat ie mail voor dat domein moet accepteren en lokaal afleveren.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 12:41:
hoe bedoel je dat het hele domein nog niet bestaat?
Ja, omdat het domein niet bestaat. Dan is het onvindbaar.

Heb je het domein wel geregistreerd? O-)
En DNS servers ingevuld en MX records aan je domein gekoppeld?

Volgens de domeinregistrar is het niet eens in gebruik.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik zou een domein aanvragen als ik jou was. Nu weet niemand behalve jij wat boenkekast.be voor domein is he ;)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

% WHOIS boenkekast
% No such domain
Begin eerst met via een hoster je domein laten te registeren.

Deze gaat ook je mail moeten afhandelen, pop-account(s) of forwarden naar je skynet mailbox zelfs mailserver draaien op een gewone adsl go of plus kan je vergeten.

Ten eerste heb je een dynamisch ip en ten tweede wordt poort 25 incomming gefilterd.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Ik snap je probleem wel denk ik.
Jij hebt in jouw netwerkje een mailserver geinstalleerd en dan denk jij dat je elk willekeurig domein er aan kan hangen..
Wake Up..!

Als je het IP adres van de mailserver bij jou POP en SMTP invuld, moet het wel werken.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 12:51:
Ik snap je probleem wel denk ik.
Jij hebt in jouw netwerkje een mailserver geinstalleerd en dan denk jij dat je elk willekeurig domein er aan kan hangen..
Wake Up..!

Als je het IP adres van de mailserver bij jou POP en SMTP invuld, moet het wel werken.
maar dan is gewoon de afzender gefaked natuurlijk ?

Hmm...misschien is webwereld.nl & http://www.tellus.nl/oplossingen_mailserver.html wel iets voor topicstarter.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Xander
  • Laatst online: 00:14
blackd schreef op 30 mei 2004 @ 12:45:
offtopic:
Gebruik jij xs4all.nl als domeinachtervoegsel ofzo? 8)7
offtopic:
Nope, alleen mijn lokale DNS was ff pleit0s dus ik had ff die XS4all unixshell gebruikt :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wellicht spuit 11 in dit topic, maar mocht het domein en dito mailserver online zijn, dan kan het vanaf Hotmail nog een weekje duren voordat je mailtjes kan ontvangen.
'k Had in januari soortgelijke problemen. Kon op het domein van iedereen mail ontvangen, behalve van hotmail. Blijkt dat hotmail zijn dns info niet regelmatig update...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ch!pY-J schreef op 30 mei 2004 @ 18:53:
Wellicht spuit 11 in dit topic, maar mocht het domein en dito mailserver online zijn, dan kan het vanaf Hotmail nog een weekje duren voordat je mailtjes kan ontvangen.
'k Had in januari soortgelijke problemen. Kon op het domein van iedereen mail ontvangen, behalve van hotmail. Blijkt dat hotmail zijn dns info niet regelmatig update...
Denk niet dat het domein online is.. Als je bij www.whois.be de betreffende domeinnaam controleerd, blijkt dat deze nog vrij is (of ze zijn daar traag met het updaten van hun database)..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

FlipFluitketel schreef op 30 mei 2004 @ 19:20:
[...]

Denk niet dat het domein online is.. Als je bij www.whois.be de betreffende domeinnaam controleerd, blijkt dat deze nog vrij is (of ze zijn daar traag met het updaten van hun database)..
idd dat wordt al 5 posts eerder gezegd, daar begint het probleem en whois wordt real time geupdate.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1