Toon posts:

[XP] NTLDR error na instal XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het bertreft hier een pc van een kennisje ik zou xp even opzetten maar hij weigert in alle aarde .
het is een compaQ pressario 5186 - amd - 10gb hdd - 256 sdram .
ik wil hier xp pro opzetten echter de bios ondersteund geen cd rom boot , dus heb ik met een diskette van madboot xp geinstaleerd alles gaat goed totdat hij klaar is en moet opstarten voor het eerst.
dan krijg ik de volgernde melding :

Couldn't open drive multi (0)disk(0)rdisk(0)partition(1)
NTLDR: kan station multi (0)disk(0)rdisk(0)partition(1) niet openen

ik heb toen alles geformateerd en eerst me er op gezet , met daarna xp als update maar dan ook krijg ik weeer deze melding .
het is met een schone install en als upgrade over 98 se en me.

het gebeurt alleen met XP . met win 98 en win me werkt de pc goed.

Wat gaat er mis ????

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 09:54 ]

Verwijderd

Misschien kun je proberen de boot.ini aan te passen zodat hij van partitie 2 opstart. Als dat werkt dan heeft het te maken met de standaard Compaq systeempartitie.
multi (0)disk(0)rdisk(0)partition(2) dus

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

adagi,

Welkom op GoT :)

Op dit forum hebben we een aantal regels opgesteld waar een topic aan hoort te voldoen. Deze regels maken het jou makkelijker om te onthouden wat je in je topicstart moet zetten, en zijn voor je lezers handig omdat ze weten welke informatie ze kunnen verwachten.

Deze regels worden wat uitgebreider toegelicht in de policy. Ik zal de drie belangrijkste punten er even uitlichten omdat je topic niet helemaal voldoet aan de eisen die we hiervoor opgesteld hebben:

Probeer eerst je probleem zelf op te lossen. Lukt het niet om je probleem op te lossen dan kun je een topic openen op GoT. Zorg dat je duidelijk verteld waar je al op gezocht hebt en waarom het resultaat daarvan jou niet verder heeft geholpen. Hierdoor voorkom je dat we je tips gaan geven die je allang geprobeerd hebt; en dat is natuurlijk niet handig :)

Zorg voor een duidelijke topicstart. Zet hierin duidelijke foutmeldingen die je krijgt en informatie die voor ons handig is om je probleem op te lossen. Zorg er ook voor dat je zinnen in duidelijk Nederlands en goed leesbaar zijn opgesteld.

Kies een duidelijke titel. Dit kan vaak erg lastig zijn; maar kijk toch eerst even naar de rest van de topictitels op het forum. Je zult zien dat je meestal het beste het OS of programma tussen blokhaken kunt zetten en daarachter wat er fout gaat. Een goede topictitel moet jouw probleem meteen duidelijk maken.

Heb je bijvoorbeeld al eens gekeken wat er met de zoekfunctie is te vinden? Zo vindt ik heel wat als ik ga [search=ntldr xp] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate