2 lijnen nieuwsserver demon

Pagina: 1
Acties:

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 19:54
Nieuwsserver van Demon :

De newsserver die Demon gebruikt is die van Supernews Deze beschikt over meer dan 140 Tb (ja, da's ruim 140.000 Gb ) opslagcapaciteit en heeft alle (binary)groepen die je je maar kunt wensen. De snelheid is (al dan niet tijdelijk) gelimiteerd tot 2 threads van 512 kbit/sec. :(

okee, dit was dus tijdelijk, wanneer komt er een def. oplossing, want dit service-product had voorheen 3 lijnen, waarom is Demon zo wazig hierover?

Kent iemand hun plannen voor evt. teruggave van die derde lijn? 8)7

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Wellicht dat Demon dat alleen zelf weet?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Geen idee hoe het met de nieuwsservers van Demon zelf zit, maar als je sneller wilt downloaden dan die 1MBit over die 2 threads, dan neem je toch gewoon een payserver ernaast? Programma's als PowerFTD leechen zonder problemen op 2 of meerdere newsservers tegelijk. Ik heb zelf naast de server van mijn provider een account bij Buzzardnews lopen.

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
* D3NN1S heeft ook demon!
maar vanwege de traagheid van de newzserver heb ik een acount bij pfcorner genomen ( http://www.pfcorner.nl )

Daar mag je een max van 8 gelijktijdige verbindingen opzetten en download daar dus op dik 830 kb/ps :D

Als je gewoon snel wilt downloaden moet je gewoon een pay-account hebben simple as that!
Ik ken geen 1 provider waarbij je gratis zulke snelheden kan halen.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

apacer schreef op 30 mei 2004 @ 09:47:

De newsserver die Demon gebruikt is die van Supernews Deze beschikt over meer dan 140 Tb (ja, da's ruim 140.000 Gb ) opslagcapaciteit en heeft alle (binary)groepen die je je maar kunt wensen. De snelheid is (al dan niet tijdelijk) gelimiteerd tot 2 threads van 512 kbit/sec. :(
Ik heb zelf ook een demon abo (1 Mbit up en 2~8 Mbit down). Demon zelf ziet het doorgeven van NNTP afkomstig van Supernews als een extra service niet als een basis behoefte. Om nu te voorkomen dat de abbonee's als malloten gaan leechen van usenet hebben ze de snelheid afgeknepen (tot een druppel en een beetje).

Enige oplossing is bijv. pfcorner, usenetserver of andere betaal NNTP diensten met een beetje retentie. (zelf goede ervaring met usenetserver) Tenminste kun je dan je bandbreedte gebruiken (trek zelf max 850 kb/sec met 6 threads).

[ Voor 5% gewijzigd door Pantagruel op 30-05-2004 10:21 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R