Toon posts:

Digitenne: brainwave decoder probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word helemaal gek van mijn gisteren ontvangen Brainwave digitenne setje.

Helpdeks is vast dinsdag pas weer open, dus help me aub uit de brand :)

Ik krijg maar niet alle zenders tegelijk werkend! Altijd doen maar enkele zenders het! Na elke setup-> kanalen zoeken, vindt ie of:
-rtl4 5, animal planet en CNN en alle andere kanalen hangt het beeld van het laatst werkende kanaal: geen ontvangst van de nieuwe dus.
- alleen ned 1 2 3 en dan krijg ik animal planet en bbc world erbij, trl4 5 enzovoort zijn weer nergens te bekennen.

Ook als ik handmatig op 1 kanaal ga zoeken, verdwijnt alles wat ik al had en krijg ik alleen de zojuist gevonden kanalen.
Ik he ondertussen alle zenders wel een keer gezien, maar nooit meer dan 5 van de 20 tegelijk. Ik word lijp.

Bij het signaalinfo-menuutje heb ik overal de hoogste ontvangst sterkte (midden in Amsterdam, 7e etage), daar ligt het niet aan.

Welke werkwijze moet ik toepassen om alles in 1 keer te krijgen? Ik bedoel, ze weten mijn regio, alle kanalen zijn dus op standaard locatie, maar bij mij komen ze na het kanalen zoeken dus nooit allemaal goed binnen....

Wie vertelt me of ik iets fout doe en wat ik dan wel zou moeten doen? Oftewel, hoe heb JIJ het gedaan zodat het werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gok dus dat er iets mis is met de decoder aangezien alles wel ontvangen wordt, maar simpelweg niet wordt vastgehouden/opgeslagen bij elke kanalenzoekactie.

Iemand hetzelfde kassie en heeft die magic tip die ik over het hoofd zie bij de setup-instellingen?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Heb je al wel de laatste software erin zitten?

Als je handmatig zoekt op de frequentie, kun je dan wel die zenders opslaan? Zoja, doe dat en zet de ontvanger op standby. Dan weer aan en kijken of hij ze onthouden heeft. Vervolgens de andere frequenties handmatig inscannen.

Ik heb zelf trouwens geen Digitenne, maar dit zou ik doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nogmaals de software (firmware) van het decodertje via de ether geflashed en kreeg dit keer wel nieuwe firmware binnen, rustig gewacht tot alles opnieuw aan en uitging, en jawel.

Het werkt! Ik voel me een beetje in de zeik genomen aangezien dit nergens in de handleiding stond!! (en natuurlijk dom omdat ik dit zelf nietgewoon ben gaan proberen). :+ :X 8)7 |:(

Firmware is blijkbaar even belangrijk hier als bij PC hardware.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Hier nog een aardig artikel over het zelf aanbrengen van een seriele poort om de firmware te flashen bij een ander merk Digitenne ontvanger (Topfield):

http://www.satplaza.com/wordpress/index.php?p=221
Op dit moment bestaat er onder kopers van de Topfield 3000 COT-d Digitenne ontvanger grote onrust over het feit dat firmware updates voor de ontvanger niet constant en slechts op zeer beperkte tijdstippen door de provider Digitenne door de lucht worden verzonden. Door certificerings eisen welke Digitenne aan fabrikanten van DVB-T ontvangers stelt om een officieel gecertificeerde Digitenne op de markt te brengen zijn deze gebonden aan het feit om alle comminucatie van de ontvanger met externe bronnen uit de ontvanger te halen. Hierdoor is het niet mogelijk voor de consument om via de serieele weg de ontvanger te upgraden naar een nieuwe firmware.

Bij openmaken van de ontvanger bleek Topfield echter nog zo vriendelijk om de aansluitingen op het moederboard en de verbindingen op het moederboard in tact te laten. Hierdoor is mogelijk voor mensen met enige soldeer ervaring om zelf een rs 232 poort in de ontvanger te plaatsen.

Men moet er op dit moment nog wel rekening meehouden dat het om de mogelijkheid gaat om dit te doen. Na aanbreng van de rs 232 poort blijkt namelijk dat er wel cominnucatie met de ontvanger mogelijk blijkt te zijn middels de door Topfield uitgebrachte applicatie software maar dat de Topfield 3000 COT-d voorzien is van een eigen firmware loader en dat dus inbreng van zijn niet gecertificeerde broer de Topfield 3000 COT niet mogelijk is.

Vooralsnog raden wij dus iedereen nog af deze aanpassing toe te passen in de eigen ontvanger totdat er een mogelijkheid is gevonden om de firmware van de normale 3000 COT in de Digitenne uitvoering te kunnen plaatsen. De reden waarom wij dit op dit moment naar buiten brengen is dat om diverse fora’s de mogelijkheid van de aanpassing werd genoemd en bij TopfieldPlaza deze mogelijkheid al enkele weken bekend was.

Het lijkt ons een dringende noodzaak dat de Nederlandse importeur (Clark Electronics) bij Digitenne enige pressie probeert uit te oefenen om een degelijke dagelijks te ontvangen firmware update middels de manier welke Digitenne op zijn site presenteert uit te zenden. Het is toch van de gekke dat kopers van een ontvanger zelf zouden moeten gaan solderen en de garantie te laten vervangen om de mogelijkheid mogelijk te maken om op een door hen zelf bepaald tijdstip de nieuwste firmware in de ontvanger te laden. Hierin laat Digitenne een zeer grote steek vallen richting de abonnees van het eerste uur.