Volumepot doorlussen

Pagina: 1
Acties:

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
Ik zit met een klein vraagje, mijn volumepot van mijn versterker is al tijdje stuk en een nieuwe in (nog) onvindbaar.

Is het nou mogelijk of de soldeerpunten waar de 3(!) oude pots zaten zo te verbinden dat ie op max draait gewoon?

Wat voordat het geluidsignaal naar de versterker gaat wordt het nog geregeld door de pc zelf :).

Officeel zaten er triple logaritmische 250k pots in.

If it aint broke, fix it till it is!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Dan zou ik m zeker niet op max zetten.. Wat zou er gebeuren als je je volumeschuif vol open zou zetten en je per ongeluk in windows je geluid te hard hebt?

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 129% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:53 ]

Verwijderd

Je kunt het beste in Windows je geluid hard zetten en op je versterker naar keuze. Op die manier heb je de minste vervorming/ruis en kan er ook niet iets kapot gaan.

Ik zou persoonlijk kiezen voor weerstandjes zodat het volume tenminste altijd beperkt is.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Simpele koolstof-potmeters kosten bijna niks, dus waarom zo'n risico nemen? Voor 15 euro (schat ik... de mijne heb ik al 15 jaar) heb je een topkwaliteit ALPS of Burr Brown potmeter die niet ruist en op den duur ook niet gaat kraken. Ik zou in ieder geval voor enkele euro's een potmeter kopen en die solderen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
ik moet een winkel vinden die potmeters verkocht en conrad niet.

If it aint broke, fix it till it is!

Pagina: 1