Chenbro gaming bomb kast met waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Bij v-webshop http://www.v-webshop.nl/p...ath=1_21&products_id=1075
zag ik een kast staan met waterkoeling erin voor maar 150 euro,ik vroeg me af of iemand ze kon en er eventueel ervaringen mee heeft.
ik plaats een aantal pics,misschien dat dat al genoeg zegt.

Afbeeldingslocatie: http://www.v-webshop.nl/images/gaming20bomb20klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.v-webshop.nl/images/coolriver1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.v-webshop.nl/images/combinatie.JPG

Verwijderd

op die site staat dat er een Recom Coolriver setje inzit.

Zou je daar eens naar moeten zoeken.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 15:46

ReseTTim

Chocolate addicted

op casejunkies en 3dgameman zijn er reviews over die case geweest zonder de waterkoeling.
wat ik weet kwam de case er wel goed uit. dit omdat het dus een screwless case is..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• marcelsmit
et ziet er wel geinig uit,montage schijnt makkelijk te zijn las ik ergens.
alleen vraag ik me af of ik voor op de videokaart ook de koeler en het koelblokje van de gpu/vpu af moet trekken,daar ik binnenkort een nieuwe geforce 6800 of ati radeon x800 wil,ben ik wel een beetje grillig van.

weet uberhaupt nog niet zeker of ik dit koop,ik heb niks opgeklokt dus nodig is het niet,maar het ziet er wel heel geinig uit :)

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ik heb deze kast in het zilver en ben er heel blij mee, maar een wc in die kast plaatsen is niet aan te raden. ik heb het geprobeert met mijn set maar je verliest zo veel ruimte en de kast is al krap. niet dat het niet kan je moet wat aanpassen om het passend te maken.
ik ben bezig om een een kist voor mijn wc te maken en daar komt de kast op.

het is ook een must om de drives te stealthen, ik vind alleen dat de studs die je erbij krijgt om je mobo vast te schroeven erg moeilijk doen om de schroeven er uit te halen.

je moet even in de price watch kijken want de kast is goedkoper te krijgen. maar ik denk niet dat je goedkoper zo'n combo vind tenzij je voor lose onderdelen wat meer voor wil uitgeven voor wat beters.

[ Voor 13% gewijzigd door ikman op 30-05-2004 11:24 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Wordt een redelijk kansloos verhaal zo'n koeling in die kast. Het recom setje wat erin zit presteer nog slechter dan een goede luchtkoeling. Verder daat het rad daar gewoon lekker in de kast op te warmen zonder dat 't ergens wat koude lucht vandaan kan zuigen. Ik zie teminste geen gat in de voorkant waar gemakkelijk verse lucht binnen komt. (gat van zo'n 12cm^2 bedoel ik nu dus in plaats van een paar kleine gaatjes.

Verder is die kast ook nog eens zo lelijk dat ik 'm niet zou willen hebben. De blokjes aan die set zij absoluut niet effectief en de slangen nog eens veel te dun. Ook de radiator zelf is geen toppertje. Je kan er gewoon doorheen kijken, zo dicht zitten die koelvinnen bij elkaar :X

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
De kast heeft wel aan de voorkant plaats voor een 92mm fan. Maar er zit mesh over de intake, dus die fan zie je niet zo goed...

Verder is dat Recom setje zeer bagger, kun je beter sparen voor een goed setje als je toch aan waterkoeling wilt beginnen.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Toch vind ik de Chenbro een ideale kast:
-Degelijkheid van een chieftec
-Handig HDD-rack
-alles is voorzien (stoffilters,...)
-nagenoeg screwless, en toch zit alles zeer vast.
-frontpanel kan afgenomen worden met handig kliksysteem
-je hebt er een premodded cut-out bij :p

en hoezo geen ruimte voor waterkoeling?
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/m0000h/h2o.jpg

Zelf waterkoeling ingebouw, en alles is perfect ;)

Imho een zeer respectabele kast.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Evil_Homer schreef op 30 mei 2004 @ 14:56:
Toch vind ik de Chenbro een ideale kast:
-Degelijkheid van een chieftec
-Handig HDD-rack
-alles is voorzien (stoffilters,...)
-nagenoeg screwless, en toch zit alles zeer vast.
-frontpanel kan afgenomen worden met handig kliksysteem
-je hebt er een premodded cut-out bij :p

en hoezo geen ruimte voor waterkoeling?
[afbeelding]

Zelf waterkoeling ingebouw, en alles is perfect ;)

Imho een zeer respectabele kast.
Waarom lopen je slangen dan naar buiten? ;)
NOFI

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
RoamoR schreef op 30 mei 2004 @ 22:21:
[...]

Waarom lopen je slangen dan naar buiten? ;)
NOFI
als je goed kijkt zie je dat de rad aan de achterkant zit ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
dat is zijn rad

ah net te laat

[ Voor 38% gewijzigd door ikman op 30-05-2004 22:25 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat snap ik wel :P

Maar als iemand zegt dat een kast ruim genoeg is om waterkoeling in te bouwen, vind ik dat alles erin moet kunnen. Het rad is vaak het grootste (letterlijk) probleem om erin te krijgen, de rest doet niet onder voor normale koeloplossingen.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:35

_Ernst_

Mark It Zero!

Dat Recom setje heb ik zelf gehad om te beginnen met waterkoeling. Voor een stil systeem is het wel redelijk, maar wil je overklokken of er een zwaar systeem mee koelen moet je hem niet kopen. Mijn P4 2,8 en geforce mx440 koelde hij redelijk, maar toen er een R9800 bij kwam lukte het niet meer en kreeg ik bagger temps.

Niet kopen dus, zonde van het geld, kun je beter een goede luchtkoeling voor kopen of een iets duurdere waterkoeling :)

Last.fm

Verwijderd

misschien een reservoirtje? ;)
:*)

met vriendelijke groet,

Marfie >:)

EDIT: OW sorry verkeerd gekeken, ik was nog maar bij het begin :'( )

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 22:30 ]

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
RoamoR schreef op 30 mei 2004 @ 22:28:
Dat snap ik wel :P

Maar als iemand zegt dat een kast ruim genoeg is om waterkoeling in te bouwen, vind ik dat alles erin moet kunnen. Het rad is vaak het grootste (letterlijk) probleem om erin te krijgen, de rest doet niet onder voor normale koeloplossingen.
Mja, kon hem nog binnenin steken hoor (past in bovenkant) maar dan moest ik al direct in me nieuwe kast zitten zagen ... Besides, ik wacht nog op me Dual Rad :)
Die bouw ik dan wél erin. Ruimte genoeg hoor, is gewoon een beetje zoeken B)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• marcelsmit
ah,bedankt voor de reactie's.
ik ben helemaal niet thuis in de waterkoeling maar ik vond dit een leuke aanbieding,misschien inderdaad iets te goedkoop voor een echte goede waterkoeling zo blijkt.

tja en daar ik wel de nieuwe ati X800 of geforce 6800 wil (de keuze welke het wordt heb ik ook nog niet gemaakt :) ) moet ik wel een goede koeling hebben,en mij fans doen het redelijk goed zoals het nu is.
dus ik wacht er dan nog maar even mee :)

en voor Evil_Homer,ziet er strak uit imo

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
ik ga binnenkort ook beginnen aan waterkoeling van mijn chenbro, en daar is t besluit voor gevallen om in de bovenkant van de kast te dremelen zodat ik daar de rad kan plaatsen, onder de kast komt ruimte voor een reservoir

op die manier los ik gelijk alle problemen op die men hier noemt

de chenbro is overigens een heel erg superprettige kast en ik ben er dan ook erg tevreden mee, maar wat wil je, ik heb em gewonnen :)
Pagina: 1