Mcafee vertraagd opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Hey allemaal,

Ik heb een vraagje..

ik heb mcafee antivirus en de firewall plus gekocht en geinstalleerd.. heb het nu ongeveer 2 maanden draaien.. maar bij het opstarten merk ik dat me pc het erg zwaar heeft. mcshield.exe gebruikt 80procent van de processor en dat duurt ongeveer 2 minuten voordat ik dus echt de pc kan gebruiken..

waar ligt dit aan en hoe kan ik het oplossen?

alvast bedankt..

ps ik heb al op google gezocht en op het forum met de zoek functie maar kon er echt niks over vinden

Verwijderd

Start gewoon zonder de shield op. Start de shield dan handmatig, als je hem nodig hebt.

Verwijderd

En als je hem met een lagere prioriteit start?
"%windows%\system32\cmd.exe /c start /low mcshield.exe"

• Damocles.NL
maar breng ik zeg maar de veiligheid van mijn pc niet in gevaar als ik hem niet automatisch zou op laten starten?

maar er moet toch een verklaring zijn voor het opslokken van zoveel capaciteit bij de opstart van xp?

als ik hem dus die lage prioriteit geef dan kan dat verder geen kwaad? dan laat ie hem alleen minder processor gebruiken ?

ik ga dat maar eens proberen dan straks

Verwijderd

Damocles.NL schreef op 30 mei 2004 @ 01:14:
maar breng ik zeg maar de veiligheid van mijn pc niet in gevaar als ik hem niet automatisch zou op laten starten?

maar er moet toch een verklaring zijn voor het opslokken van zoveel capaciteit bij de opstart van xp?

als ik hem dus die lage prioriteit geef dan kan dat verder geen kwaad? dan laat ie hem alleen minder processor gebruiken ?

ik ga dat maar eens proberen dan straks
Virusscanners van Norton en Mcafee zijn zware scanners. Als de shield niet automatisch opgestart wordt, is je pc opzich wel veilig. Maar zodra je weer op het net zit, gewoon de shield handmatig starten.

• Damocles.NL
ja dat is dus het probleem.. als ik mijn pc aandoe dan staat ie gelijk op internet ..

ik probeerde trouwens bij taakbeheer om mcshield lagere prioriteit te geven maar dat stond het niet toe .. ik ga het zo ff met dat andere proberen..

me xp staat overigens op F en niet op C.. ik neem aan dat c voor drive c stond ...?

Verwijderd

Damocles.NL schreef op 30 mei 2004 @ 02:07:
ja dat is dus het probleem.. als ik mijn pc aandoe dan staat ie gelijk op internet ..

ik probeerde trouwens bij taakbeheer om mcshield lagere prioriteit te geven maar dat stond het niet toe .. ik ga het zo ff met dat andere proberen..

me xp staat overigens op F en niet op C.. ik neem aan dat c voor drive c stond ...?
Start je firewall dan autonatisch op i.p.v je virusscanner. Net zo veilig.

Verwijderd

Nee, je moet bij de eigenschappen van je snelkoppeling bij "beginnen in :" nog even je juiste path invoeren.

Maar het zou natuurlijk kunnen dat die lowpriority niet eens ingesteld kan worden 8)7
Start je firewall dan autonatisch op i.p.v je virusscanner. Net zo veilig.
En wat doet een firewall met virussen/worms/exploits etc.? niets - dus niet net zo veilig. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 16:12 ]

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Heb je een always on internet verbinding of moet je handmatig het internet op? Zet de autoupdate van je firewal feature eens uit in je prefs. Mijn ervaring met trage opstart van windows of programma's is dat windows íets' met een netwerkverbinding wil doen en dan geen bericht terug krijgt... wacht ie net zo lang tot je iets hebt. (hoge time-outs)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

je kan er ook voor zorgen dat ie automatisch iets later opstart, dooe bijvoorbeed "-wait n" waarbij "n" staat voor een aantal seconden aan de register key die hem opstart toe te voegen. Je moet dan zelf even de goede key opzoeken (waarschijnlijk in Hkey_iets/software/Microsoft/windows/currentversion/run en dan de key met de naam van je virusscanner. Daarin staat als waarde het path naar de .exe van je virusscanner, deze zet je tussen "dubbele aanhalingstekens" en dan dus het -wait N erachter....

Je PC is dan idd even niet beschermd... of dat erg is voor je totale bescherming, ja.. dat is een andere discussie.
Eventueel kan je het iets later opstarten combineren met het opstarten in lage prioriteit, dan kan je dus veel eerder gebruik maken van je PC. Het helemaal voorkomen dat een virusbescherming resources gebruikt, kan natuurlijk nooit (nouja, je netwerkstekker eruit misschien).

[ Voor 24% gewijzigd door Luxx op 30-05-2004 16:53 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Misschien wat spyware?

offtopic:
Euss kan je je mail checken, wil graag een cip openen :)
Bedankt :)
Pagina: 1