vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Verwijderd
Misschien een nieuwe kopie maken dan, of wat meer info geven want dit valt wel in de "doet het niet" categorie ;-)
ik zou een opsomming kunnen geven van de hw, maar dat is niet echt heel relevant imho, maar goed
p3 733
msi 6198
256 mb sdram
en een 20 gig WD schijfje
het is een legale versie, gedownload via het MSDNAA Programa (ELMS)
[ Voor 10% gewijzigd door bonzz.netninja op 30-05-2004 00:59 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Verwijderd
Als in:
Je zet je PC aan, stopt de CD erin, ziet de bios info, krijgt een melding zoals "booting from cd" en dan direct de foutcode 1 of misschien eerst nog wel een Windows setup scherm en dan de foutcode.
Ik gok er toch op dat de cd niet goed gebrand is (ofdat het image niet goed is) waardoor je de foutmelding krijgt. Wat voor image is het en hoe en waarmee heb je het gebrand?
Heb je de cd ook op een andere pc geprobeerd?
Waarom ben je er zo zeker van dat de cd bootable zou moeten zijn? Dat moet je ergens op baseren lijkt me.
Verwijderd
Goed, nou weten we zeker dat de CD bootable is en dus moet je het zoeken op jouw pc. Meest logische is dat je daar een probleem hebt met je cd-rom speler.bonzz.netninja schreef op 30 mei 2004 @ 01:08:
goed, even gecheckt, en mijn andere systeem boot prima van het cd-tje. Ik vind het vooral vreemd dat ik nergens op die MS site (technet) een verklaring kan vinden van de verschillende error code's die mogelijkzijn bij de installatie van 2003
Het kan zijn dat die niet helemaal lekker werkt of problemen heeft met het lezen van het cd-tje.
Kun je 2 dingen doen.
1) Je brand de cd nogmaals maar op een lagere snelheid (minder kans op fouten)
2) Je bouwt de cd-rom speler van pc waarop het booten wel lukte even over in jouw pc.
"Meest logische is dat je daar een probleem hebt met je cd-rom speler."
hoezo dan? vanwaar dit vermoeden?
je krijgt de melding ook nadat je opdracht heb gegeven (press any key to boot from cd-rom, een melding die de installie van 2003 geeft voordat je daadwerkelijk gaat beginnen) om te gaan installeren. Geen windows scherm dus.
Ik blijf eigenlijk gewoon zoeken naar de betekenis van error code 1, ipv een HW probleem.
[ Voor 9% gewijzigd door bonzz.netninja op 30-05-2004 01:23 ]
je zou het ook eens gewoon kunnen proberen. inplaats van je kop in de wind te gooienbonzz.netninja schreef op 30 mei 2004 @ 01:14:
ik kan het toch echt totaal niet vinden met de punten die lordaeron aandraagt. Met een beetje inzicht lijkt het me niet dat de cd-rom speler niet goed dienst doet. De error melding komt daadwerkelijk uit de installatie van 2003. Hij is dus al olijk aan het lezen geweest.
je krijgt de melding ook nadat je opdracht heb gegeven (press any key to boot from cd-rom, een melding die de installie van 2003 geeft voordat je daadwerkelijk gaat beginnen) om te gaan installeren. Geen windows scherm dus.
Ik blijf eigenlijk gewoon zoeken naar de betekenis van error code 1, ipv een HW probleem.
Cd-rom spelers verschillen onderling nog wel eens in de kracht om iets goed te kunnen lezen...
b.v. een cd gebrand op 24 speed kan door sommige cd-rom spelers verkeerd
gelezen worden... die vinden het prettiger als hij op 8x gefikt is...
vroeger had je het met audiocdspelers... als een cd op b.v. 12 speed was gefikt..
flipte hij... en brande je het op 2 speed deed hij het perfect
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
Ik baseer mijn vermoeden overigens op een jaar of 18 ervaring in de automatisering
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 02:17 ]
Ik voel een erg vervelend minachtend sfeertje onstaan, 18 jaar ervaring ofniet (who cares) onderbouwing van oplossingen helpt doorgaans bij acceptatie. Ook op zo;n opmerking dat "iemand het snapt" draagt niet bij in dit topic
mm, waarschijnlijk wordt mijn post niet helemaal correct begrepen, want het is niet zo dat ik mijn kop in de wind gooi. Ik ga eerst andere moglijkheden langs, voordat ik weer mijn hoofd in die stoffige server steek. Ik snap ook niet waar de link wordt gelegd met een slecht werkende cd-rom of cd-romspeler. Voor het zelfde geld is deze error code 1 bij de installatie van 2003 een hele andere mededeling...toch? maar goed, Vandaag ga ik dus idd de cd-rom speler verwisselen, en kijken wat ie doet.
[ Voor 18% gewijzigd door bonzz.netninja op 30-05-2004 11:17 ]
Je draagt er zelf aan bij met je opmerking "Met een beetje inzicht lijkt het me niet dat de cd-rom speler niet goed dienst doet"bonzz.netninja schreef op 30 mei 2004 @ 11:13:
offtopic:
Ik voel een erg vervelend minachtend sfeertje onstaan, 18 jaar ervaring ofniet (who cares) onderbouwing van oplossingen helpt doorgaans bij acceptatie. Ook op zo;n opmerking dat "iemand het snapt" draagt niet bij in dit topic
melding komt daadwerkelijk uit de installatie van 2003. Hij is dus al olijk aan het lezen geweest.
een cd rom speler kan ook last hebben van een soort dislextie... dingen leest hij goed maar andere delen weer niet
Ervaring.....
als je met google zoekt komt het meestal ook op een hardware probleem aan
heb al diverse HW gevonden met deze error...
nic / cd / geluidskaart..
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
Het loopt een beetje uit de hand zo en dat is niet de bedoeling.bonzz.netninja schreef op 30 mei 2004 @ 11:13:
offtopic:
mm, waarschijnlijk wordt mijn post niet helemaal correct begrepen, want het is niet zo dat ik mijn kop in de wind gooi. Ik ga eerst andere moglijkheden langs, voordat ik weer mijn hoofd in die stoffige server steek. Ik snap ook niet waar de link wordt gelegd met een slecht werkende cd-rom of cd-romspeler. Voor het zelfde geld is deze error code 1 bij de installatie van 2003 een hele andere mededeling...toch? maar goed, Vandaag ga ik dus idd de cd-rom speler verwisselen, en kijken wat ie doet.
Ik zal proberen mijn standpunt een beetje toe te lichten.
Op PC1 boot de cd niet
OP PC2 boot de cd wel
Conclusie: met de cd is op zich niets aan de hand, het image was bootable en dus goed.
Op PC1 krijg je het Windows setup scherm niet eens te zien en dus stopt de installatie al in een heel vroeg tijdstip.
Conclusie: mogelijk problemen met het lezen van de cd-rom wat kan liggen aan de kwaliteit van de gebruikte cd of aan een probleem met de cd-speler.
Als het een fout tijdens de installatie zou zijn dan had je een blauw scherm voor je neus gehad met daarop de foutmelding. Uit je post is nergens op te maken dat je dat gehad hebt en dus kom ik weer uit op je cd-rom speler die moeite heeft met het lezen van het schijfje.
Voordat je verder gaat zoeken is het dan natuurlijk handig om de factor cd-rom speler even uit te sluiten.