amour021 schreef op 30 mei 2004 @ 00:15:
[...]
Waarom is het dan toen ik een oude Quantum schijf wilde openmaken hij met geen geweld open te krijgen was tot ik zo'n "warranty void if removed" stickertje doorprikte? Volgens mij zijn die krengen toch vacuum (of met verlaagde luchtdruk) om idd zo weinig mogelijk stof er in te hebben.
Mogelijk heerst er wel een onderdruk in een schijf. Afgaande op je verhaal over stickertje en vervolgens wel open kunnen krijgen, zal je best gelijk kunnen hebben maar om die dingen stofvrij dicht te krijgen, heb je echt geen verlaagde druk nodig hoor!
Natuurlijk zal hij nog wel kunnen werken maar ik denk dat je toch wel een grote kans hebt dat hij naar de eeuwige hardeschijfvelden gaat als je hem openmaakt.
In een houtzagerij of in een stoffige ruimte waar net heftig gestofzuigd is, zou ik een schijfje niet open maken maar verder....... schijfje moet gewoon werken, of hij nou open of dicht is.
Kijk voor de gein eens naar de diverse HDD-mods waarbij de afdekplaat vervangen is door een 'raampje'.
Stof mag er ook best in komen maar moet niet op belangrijke plekken komen zoals de platters.