Toon posts:

Laptop HDD te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Had toen in mijn laptop een 40 gig schijf zitten maar opeens ging hij tikken en deed niks meer.
Nu heb ik een 20 en het is toch wel jammer dat er nix gebeurt met die 40, is het mogelijk om die 40 ergens te laten maken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt hem gewoon terugsturen naar de fabrikant als je er garantie op hebt, dan krijg je gewoon een nieuwe.
hdds zijn niet te maken in veel gevallen. En het is gewoon te duur om zoiets te doen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

bekijk ook de HD faq eens
Daar staat methodes om de HD toch nog tot leven te kunnen wekken (maar let op je garantie !).

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Hebbe geen garantie

Verwijderd

Topicstarter
@ brothar waar hdd faq?

Verwijderd

tsja, typisch gevalletje pech gehad dan idd.
lijkt wel een beetje op deze: [gloeilamp defect] hoe te maken?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

nieuwe schijf zal vele malen minder kosten dan een reparatie

waarom moet hij sowieso gerepareert worden?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

op je hd zit soms 3 jaar garantie, kijk en vergelijk de nummers eens met de fabrikant, misschien heb je geluk.
vorig jaar zijn de garantiebepalingen verscherpt en de termijnen korter geworden, maar misschien..........

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar ik krijg toch bijna geen 20 gig vol op deze nu maar het is bijv. wel natuurlijk best wel leuk om te proberen om hem te maken .
Het gaat hier ook om een IBM Travelstar maar als ik de schroefjes van de bovenkant afhaal en ik probeer hem open te maken dan blijft hij in het midden erop plakken zeg maar

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 23:40:
Nee, maar ik krijg toch bijna geen 20 gig vol op deze nu maar het is bijv. wel natuurlijk best wel leuk om te proberen om hem te maken .
Het gaat hier ook om een IBM Travelstar maar als ik de schroefjes van de bovenkant afhaal en ik probeer hem open te maken dan blijft hij in het midden erop plakken zeg maar
Natuurlijk, een harde schijf is luchtdicht verpakt. Als je hem openmaakt is hij helemaal naar de pineut :P

Verwijderd

Topicstarter
hahah dat wist ik niet probeer dat ding al open te krijgen hier , maar hoe moet ik dat ding anders open krijgen :S

Ik kan de schijfkoppe al zien de ronde dingen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 23:44 ]

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

amour021 schreef op 29 mei 2004 @ 23:42:
[...]

Natuurlijk, een harde schijf is luchtdicht verpakt. Als je hem openmaakt is hij helemaal naar de pineut :P
Dat is klinkklare onzin....

Als je een schijf open maakt en je maakt hem weer dicht kan hij het gewoon nog goed doen.

Alleen de reden waarom je het beter niet kan doen is dat één stofje voor grote ellende kan gaan zorgen. Lees: KAN voor grote ellende zorgen; hoeft dus niet.

M'n vader heeft een tijd geleden een schijf open gemaakt omdat de koppen niet goed meer wilden lopen. Drupje olie op de as, dichtschroeven en hij draaide weer als een tierelier.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe krijg ik dit ding nou open:S want hij blijft aan 1 kant vast zitten terwijl toch de schroefjes eruit zijn

• Admiral Freebee
  • Niet online
WFvN schreef op 29 mei 2004 @ 23:44:
[...]

Dat is klinkklare onzin....

Als je een schijf open maakt en je maakt hem weer dicht kan hij het gewoon nog goed doen.

Alleen de reden waarom je het beter niet kan doen is dat één stofje voor grote ellende kan gaan zorgen. Lees: KAN voor grote ellende zorgen; hoeft dus niet.

M'n vader heeft een tijd geleden een schijf open gemaakt omdat de koppen niet goed meer wilden lopen. Drupje olie op de as, dichtschroeven en hij draaide weer als een tierelier.
Waarom is het dan toen ik een oude Quantum schijf wilde openmaken hij met geen geweld open te krijgen was tot ik zo'n "warranty void if removed" stickertje doorprikte? Volgens mij zijn die krengen toch vacuum (of met verlaagde luchtdruk) om idd zo weinig mogelijk stof er in te hebben.

Natuurlijk zal hij nog wel kunnen werken maar ik denk dat je toch wel een grote kans hebt dat hij naar de eeuwige hardeschijfvelden gaat als je hem openmaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-05-2004 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat maakt mij dat nou uit of hij dood gaat, hij ligt anders toch maar in de kast

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

amour021 schreef op 30 mei 2004 @ 00:15:
[...]

Waarom is het dan toen ik een oude Quantum schijf wilde openmaken hij met geen geweld open te krijgen was tot ik zo'n "warranty void if removed" stickertje doorprikte? Volgens mij zijn die krengen toch vacuum (of met verlaagde luchtdruk) om idd zo weinig mogelijk stof er in te hebben.
Mogelijk heerst er wel een onderdruk in een schijf. Afgaande op je verhaal over stickertje en vervolgens wel open kunnen krijgen, zal je best gelijk kunnen hebben maar om die dingen stofvrij dicht te krijgen, heb je echt geen verlaagde druk nodig hoor!
Natuurlijk zal hij nog wel kunnen werken maar ik denk dat je toch wel een grote kans hebt dat hij naar de eeuwige hardeschijfvelden gaat als je hem openmaakt.
In een houtzagerij of in een stoffige ruimte waar net heftig gestofzuigd is, zou ik een schijfje niet open maken maar verder....... schijfje moet gewoon werken, of hij nou open of dicht is.

Kijk voor de gein eens naar de diverse HDD-mods waarbij de afdekplaat vervangen is door een 'raampje'.

Stof mag er ook best in komen maar moet niet op belangrijke plekken komen zoals de platters.

• Admiral Freebee
  • Niet online
WFvN schreef op 30 mei 2004 @ 00:35:
*knipperdeknip*
Kijk voor de gein eens naar de diverse HDD-mods waarbij de afdekplaat vervangen is door een 'raampje'.
Ja maar gewoonlijk zijn dat kapotte HDDs :+

Ik heb wel eens een gids over zo'n raampje gelezen en dat was een heel gedoe met de HDD openmaken in een badkamer met veel stoom enzovoort...

En er stond ook bij dat de eerste 3 à 4 pogingen gewoonlijk mislukken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zo heb gewoon de kap van de hdd helemaal opengerukt, en zag eigenlijk direct al wat er aan de hand was .
De read/schrijf koppe die was helemaal verbogen heb nog geprobeert ze recht te zetten maar helaas missie niet gelukt.
Dus ik dacht misschien is het mogelijk om een defecte hdd ergens goedkoop over te kopen en dan die read/schrijf knoppe over te zetten.
Ik had een beetje vette vingers dus er zit nu een vinger afdruk van mij op die schijf zal proberen dat eraf te halen

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hangt hier al enige tijd rond en je weet nog niet de FAQ's te vinden? :X

Ze staan bovenaan in elk GoT-subforum en het is eigenlijk de bedoeling dat je deze éérst doorneemt eer je een topic opent. Er staan zelfs directe linkjes erheen in de "Let op" tekst bovenaan in [New Topic].

Onder het stukje "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" en de daaropvolgend stukje "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?" staan meer dan genoeg informatie. Wat betreft informatie omtrent het prutsen aan de harddisk, daar hebben we in de FAQ gelinkte Wildjim's topic voor :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.