Toon posts:

geluid + dvd op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb net een nieuwe compaq laptop cel 700 dvd + tv out alles er op en er aan serie 1700

heel leuk allemaa dat dvd gedoe..

maar.. nu het probleem..
als ik me boxen op me soundcard aansluit.
en dvd kijk dan hoor je bij het spinnen van de dvd een soort geruis,,.

dat is zeer KUT !!!!

echt nie meer leuk ik erger me er zo aan dat ik er gewoon geen dvd meer in wil kijke... ja of met de kut compaq speakers die er op zittuh..

wie kent het en weet wat te doen ?

ik heb dit zelfde probleem ook op me systeem met me plextor.. die spint.. en dan ruis op me boxen

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 02:18

Maf

Je boxen aarden (statische electriciteit weghalen), zal je zien, gaat het stukken beter) Als dit niet werkt, dan Laptop aarden, maar dit mag niet kunnen, dan is er iets mis met je laptop.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Topicstarter
ok maar situatie nu =

kabel uit laptop--->>> mengpaneel --->> versterker-->> boxen

en aarden van boxen hoe da fuck doe je da ?

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 02:18

Maf

De audiokabel uit je lappie is heel gevoelig, draai de pin maar eens rond in de aansluiting, je zal na alle waarschijnlijkheid kraak en ruis horen. Dit is ook statische spanning. Ik weet niet of je mengpaneel en versterker via een geaarde stekker en stopcontact aangsloten is, zo niet dan zal er ruis vorming optreden. Het circuit heeft iets nodig om zijn statische elektriciteit weg te krijgen. Dit doe je door aan je versterker een geaarde stekker in een geaard stopcontact te monteren, of gewoon vanaf de achterkant van je versterker een koperkabeltje naar iets te verbinden wat met de aarde in contct staat. Doe dit NIET aan de verwarming, dit is uitermate slecht maar trek bijvoorbeeld een kabel naar het ijzeren richeltje op je balkon of doe maar iets vindingrijks, je zult zien dat het helpt.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."