tcl/amsn: op den duur worden windows niet meer getekend

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ik gebruik altijd amsn in linux voor het msn-werk, maar sinds kort gebeurt er iets heel vreemds:

- na een tijdje hangt de client even (gebeurde wel vaker), maar daarna wordt er niks meer getekend in de windows en moet ik 'm killen;
- maakt niet uit welke versie van amsn ik dan probeer te starten, uit cvs of die in de debian repository, ik krijg een grijs window waar niks in getekend wordt;
- ik heb geprobeerd alle dependencies opnieuw te installeren omdat die misschien brak zijn;
- als ik als een andere user inlog doet amsn het weer;
- voor de user waarin ie vastliep pas na een reboot;
- X herstarten heeft geen effect;
- /tmp legen heeft geen effect;

ik weet zo even geen andere apps die met hetzelfde mechanisme werken, dan zou ik kunnen proberen of die die fout dan ook optreedt om de mogelijkheden af te strepen. uit het feit dat een willekeurige build van amsn niet meer werkt concludeer ik dat het amsn zelf niet is :) .

weet iemand waar dit door veroorzaakt wordt? zou het overgaan na een update van het een of ander :) ?

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

een update waarvandaan waarnaartoe? welke amsn-versie heb je?

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Misschien gewoon de website van aMSN bekijken ?
It has been a while since aMSN 0.83, and since then, the Linux 2.6 kernel has been released, and Microsoft have made slight changes in their protocol. this has raised two issues:

1) Regarding Kernel 2.6: aMSN hangs randomnly when using kernel 2.6. This is probably due to the new kernel threads. For the moment you can keep using the 2.4 Kernel. We're working with the tcl developers to find if this is an AMSN problem due to bad use of tcl, or a tcl bug.
UPDATE: It looks like this problem only happens when using TCL/TK 8.4.x. I'm using tcl/tk 8.3 on Debian, Linux Kernel 2.6.4 and everything works perfect. Using tcl/tk 8.4.5 makes amsn freeze randomly.
MORE UPDATEs: Thanks to some Tcl core developers (Don Porter) that has pointed that probably the problem is in the tray icon code, which is not thread safe. We will take a look and try to fix it.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
...mijn excuses *schaam*

ik had GEEN idee dat het aan de kernel kon liggen :X

maar goed, amsn wordt geinterpreteerd door van alles, dus ik zal eens kijken of ik in de #!/usr/bin/blaat-dingen in de source files wat dingen kan fixen zodat ie 8.3 gebruikt. als ik 8.4 verwijder kan ik geen tuxracer meer spelen :( .

[ Voor 60% gewijzigd door Bananenplant op 29-05-2004 23:54 ]

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !