Toon posts:

[XP] er is internet verbinding maar IE werkt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
jaja dat is heel vreemt he ik zit hier met een Computer die met een ISDN lijntje verbinding maakt met internet nou is dat niet zo vreemt ;)

alle Netwerk settings staan goed en bij IPCONFIG /ALL staat alles goed hij ziet de 12Move verbinding en hij weet ook wat het ip is.

nou het stommen als ik IE open dan kan hij geen internet lijntje vinden.

ik krijg constant dat er een probleem is met de internet verbinding en dat ik mijn Netwerk admin moet raad plegen JA EN DIE HEB IK DUS NIET en je ISP werkt niet op Zaterdag avond en op zondag JA DAN ZIJN ZE NAAR KERK ;)

Dus TWEAKERS van nederland zou een van jullie kunnen denk waar het aan ligt.

ik zelf heb aardig wat netwerk kennis maar dit gaat me te ver.

als je meer wil weten over de Settings post maar dan zal ik er op reageren.

met Vriendelijke Groeten jasper "Fubac" Vermaas:+

Verwijderd

Gebeurt dat ook bij andere browsers?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

1. De groeten is niet nodig

2. Heb je je temp. inet files ook geleegd?

3. Wat is je output van ipconfig /all

4. Defineer "dat er een probleem is met de internet verbinding". Welk probleem dus?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:31
Wat is de presieze melding die je krijgt wanneer je een pagina in IE probeert te openen?

Ioniq 5 P45

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande tips - verder neem eventjes op wat je zelf al geprobeerd hebt om dit op te lossen en je verhaaltje is niet echt duidelijk. Wat heeft de kerk ermee te maken enzo? :)

Verder - welk OS gebruik je? Dan kan ik dit in je topic titel zetten? :)

Dan ten slotte - je vraag staat ook op deze manier vermeld in de Windows Operating Systems FAQ - ik hoop dat je daar ook al gekeken hebt?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem ook al een aantal keren gehad.
Wat bij mij helpt is het leeggooien van netwerkomgeving (dus tcp/ip, netbui e.d)
Daarna opnieuw opstarten en weer alles toevoegen.

Een 2e oplossing, zoek eens op winsockFIX.
Winsock kan dit ook veroorzaken namelijk, deze fix repareerd het register, gooit je host-file leeg en maakt ook tcp/ip opnieuw aan.

edit: heb een pagina gevonden voor je: winsockfix.
Kies je OS en download hem.

[ Voor 21% gewijzigd door arjants op 30-05-2004 00:11 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 30 mei 2004 @ 00:04:
Dan ten slotte - je vraag staat ook op deze manier vermeld in de Windows Operating Systems FAQ - ik hoop dat je daar ook al gekeken hebt?
ja had ik al gedaan maar ik denk dat arjants al het probleem heeft op gelost ik zit nu thuis maar ik zal morgen zekker even de TCP/IP zooi wissen WinsockFIX draaien.

en dan nu alles op een rijtje wat werkt en niet werkt

OS=WIN XP HOME
Probleem=geen webpagina maar toch internet aansluiting

geprobeert=
-------------------------------------
Ipconfig /release all
Ipconfig /renew
Conclusie: alles staat goed krijg IP en alles Subs staan goed
Internet Settings afgelopen
conclusie: alles staat goed
netwerk Bridge weg gehaald
Conclusie: die netwerk bridge ging nergens over en was aan gemaakt omdat de eigenaar dacht dat een Firewire ook als lan werd gezien
ADSL via Lan verbinding starten is een PPPoE modem niet PPPoA
Conclusie: Werkt door een of ander reden niet maar dat word later wel op gelost
Alle Inbel verbindingen verwijderd en opnieuw aan gemaakt
Conclusie: geeft geen verandering nog steeds de zelfde Problemen.

O ja er staat hier ook een verbinding op met een politie netwerk en die Inbel verbinding mag niet weg dus die heb ik laten staan.

als ik nu die TCP/IP weg haal moet dat dan op lan of op iedere verbinding gedaan worden of kan ik het beter testen op die 12move verbinding

Met dank een 8)7 Tweaker ;)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Doet de DNS server het wel dan?

Doe es "ping www.google.com"
(of een andere website die altijd wel werkt)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29

Duinkonijn

Huh?

toevallig vandaag het zelfde probleem...

ik kon pingen maar verders niet...

probeer eens adaware...

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Proxy instellen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 00:45:
ja had ik al gedaan maar ik denk dat arjants al het probleem heeft op gelost ik zit nu thuis maar ik zal morgen zekker even de TCP/IP zooi wissen
In WindowsXP kan je niet je netwerkstack verwijderen.
WinsockFIX draaien.
En dat staat dus in de FAQ :)

Verder pas ik je topic titel even aan zodat het OS erin staat :)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedraait ZWAAR vervuilt die computer zoon 200Files en 6Mappen.

ik ga zo winsocckFIX draaien en kijken wat doet.

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers van Nederport U word bedankt het Werkt weer en we gaan weer door met internet hier.

heren U word vriendelijk Bedankt ;)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 12:47:
Tweakers van Nederport U word bedankt het Werkt weer en we gaan weer door met internet hier.

heren U word vriendelijk Bedankt ;)
Vertel even hoe je het hebt opgelost zodat iemand anders er ook nog iets aan kan hebben :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja is er nog een vraagje hier ze hebben dus een ADSL lijn en die willen ze dus ook aan de praat hebben dus ik een PPPoE lijntje gemaakt met alle settings en dan moet alles dus gewoon goed doen.

want op de schootcomputer hier doet hij het wel. met de zelfde modem.

het is een telinou 1120 adsl Modem.

en het leuke is dus als ik dus op deze computer die verbinding probeer te maken dan doet hij dat niet en dat vind ik zelf ERG vreemt.

er is wel een Netwerk Brug die tussen een 1394 en een Intel Pro 100 draait maar denk zelf dat daar niet mis mee is toch???

en ja mensen ik het tweakers.net bijbel geraad pleegt maar kon geen goede sollution vinden ;)

O HEILIGE tweakers heeft u een antword O-)

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 30 mei 2004 @ 12:55:
[...]

Vertel even hoe je het hebt opgelost zodat iemand anders er ook nog iets aan kan hebben :)
heren draai winsockfix en alles doet het weer

dus heeft u hier last van

wel internet verbinding en geen webpaginas laden dan winfixsock draaien en hij doet het weer. winsockfix kun je vinden op GOOGLE er staat altijd wel een goede link.

Verwijderd

Topicstarter
heeft er dan niemand een antwoordt :'(

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou die brug tussen de firewire en de netwerkkaart eerst maar es weghalen :)
(1394 => Firewire)

Krijg je wel een juist ip?
start
cmd+[enter]
ipconfig+[enter]

PS. 3x onderelkaar reageren hoeft niet, je kunt je posting ook editten met de knop...Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 33% gewijzigd door arjants op 31-05-2004 00:42 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 22:59:
jaja dat is heel vreemt he ik zit hier met een Computer die met een ISDN lijntje verbinding maakt met internet nou is dat niet zo vreemt ;)

alle Netwerk settings staan goed en bij IPCONFIG /ALL staat alles goed hij ziet de 12Move verbinding en hij weet ook wat het ip is.

nou het stommen als ik IE open dan kan hij geen internet lijntje vinden.

ik krijg constant dat er een probleem is met de internet verbinding en dat ik mijn Netwerk admin moet raad plegen JA EN DIE HEB IK DUS NIET en je ISP werkt niet op Zaterdag avond en op zondag JA DAN ZIJN ZE NAAR KERK ;)
Behalve dat er op de site van 12move ook al allerlei tips staan, die jij vast geprobeerd hebt, maar dat kunnen wij niet zien, en je natuurlijk al op modemhelp.net hebt gekeken naar een mogelijke oplossing, kan je volgens 12move gewoon zelfs zondags terecht bij hun "customer service" Ohja, daarnaast is het niet echt heel netjes om te "spotten" met andermans geloof, zeker niet als het ook nog een onterecht is.
Voor vragen over uw bestaande abonnement, promoties en technische ondersteuning kunt u contact opnemen met 12move Customer Services.
Telefoon: 0900 - 0490498 (€ 0,50 per minuut)
Openingstijden ma-vr: 09.00 - 22.00uur
Openingstijden za-zo: 10.00 - 17.00uur
Fax: 030 - 214 9650
e-mail: helpdesk@12move.nl (technische vragen)
service@12move.nl (service vragen)

[ Voor 6% gewijzigd door Luxx op 31-05-2004 02:29 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

arjants schreef op 31 mei 2004 @ 00:40:
Ik zou die brug tussen de firewire en de netwerkkaart eerst maar es weghalen :)
(1394 => Firewire)

Krijg je wel een juist ip?
start
cmd+[enter]
ipconfig+[enter]

PS. 3x onderelkaar reageren hoeft niet, je kunt je posting ook editten met de knop...[afbeelding]
Ga eens slapen man ;)

Alle proemn in n drek

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is niet het grote plemp hier je vraag maar even neer fubac. Een nieuw probleem mag je in een nieuw topic met een goede topicstart kwijt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.