Toon posts:

[ppp/dcc & Windows XP] Internet delen via null modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geen idee of het hier goed staat :?

Situatie:

Ik heb een pc met Windows XP Pro, met een nic die aan een router gekoppelt is met Chello.
Nu heb ik onlangs een laptop gekregen (draait met Windows ME) zonder UTP aansluiting, en ik heb ook geen PCMCIA kaartje hiervoor.

Toch wil ik de laptop via de XP box aan het internet krijgen.

Ik bedacht mij dat dit wel via de serieele poort zou kunnen, en daarvoor heb ik een null-modem kabel gemaakt (volledig bedraad).

Probleem:

Ik dacht via DCC (Direct Cable Connection) het te kunnen oplossen n.a.v. deze website: http://www.wown.com/j_helmig/dccmain.htm
Helaas kom ik niet verder dan een Connect.. Een IP wordt toegewezen aan de laptop, alleen kan ik de XP bak verder niet pingen vanaf de laptop.

Ik zie iets over het hoofd, ik weet alleen niet wat :X

Heeft iemand een tip hoe ik in deze situatie een internet verbinding kan krijgen op de laptop? Eventueel zonder DCC oid, misschien via een PPP server onder Windows XP (als die bestaan?)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48
Dit is misschien niet relevant? Maar waarom geef je niet gewoon 30 euro uit voor een PCMCIA netwerkkaartje? Het zal misschien zelfs nog goedkoper zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dennis schreef op 29 mei 2004 @ 22:40:
Dit is misschien niet relevant? Maar waarom geef je niet gewoon 30 euro uit voor een PCMCIA netwerkkaartje? Het zal misschien zelfs nog goedkoper zijn.
Natuurlijk kan ik een PCMCIA kaartje kopen, maar dat is niet de issue. Voor die paar keer dat ik het net op ga met de laptop vind ik het leuker en economischer om het via zelf gemaakte spullen te doen :)