• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
een keer liep ik met mijn broer (zelfde broer als in sig :)) en een vriend in de donner. De donner is een boekenhandeltje met zo een paar miljoen boeken (waarschijnlijk meer), de grootste in rotterdam.

en we hadden het over een boek, ik weet de precieze titel niet meer maar volgens mij was het "erik en het klein insektenboek". Liepen we ergens op de tweede en zei ik gewoon puur voor de garp "kijk! daar ligt ie" en wees gewoon een willekeurig boek op afstand aan. Toen we dichterbij kwamen (was dus ook onderdeel van de grap :)) bleek opeens precies DAT boek naast het boek dat ik had aangewezen te liggen.

Valt dit onder de catagorie puur geluk of hebben jullie andere maffe theorien?

just wondering :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
puur toeval, de kans dat zoiets gebeurt is vrij klein, maar het gebeurt wel af en toe

Verwijderd

Ik heb wel een keertje iets vergelijkbaars vaags meegemaakt.

Ik was jong mannetje (nog steeds wel) en was op een schoolkamp. Ik was samen met een gozer buiten 's avonds laat nog herrie aan het schoppen. En ik wijs op een gegeven moment naar de bosjes achter hem, en zeg: "er komen 2 mannen aan!!!". Deed ik gewoon om hem beetje bang te maken. Hij rende bang naar binnen toe.

Hij komt naar buiten en nog geen 2 minuten later sta ik met me rug naar diezelfde bosjes en begint hij te roepen: "Er komen 2 mannen aan!" Dus ik zeg: "tuuuuuurlijk." Ik dacht dat hij mij nu in de zeik wilde nemen.

Wordt ik op m'n schouder getikt door 2 politieagenten. We maakten te veel herrie en buren hadden geklaagd. Best toeval of niet :?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Nee, hoor... er was een geest... die had een positieve energie en die wees automatisch naar de negatieve energie in het boek. De geest nam bezit van jou arm en zodoende wees jij precies naar dat boek.

Heb ik zelf ook wel eens meegemaakt.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• aatos
Op donderdag 21 december 2000 13:55 schreef Apoc2 het volgende:
Ik heb wel een keertje iets vergelijkbaars vaags meegemaakt.

Ik was jong mannetje (nog steeds wel) en was op een schoolkamp. Ik was samen met een gozer buiten 's avonds laat nog herrie aan het schoppen. En ik wijs op een gegeven moment naar de bosjes achter hem, en zeg: "er komen 2 mannen aan!!!". Deed ik gewoon om hem beetje bang te maken. Hij rende bang naar binnen toe.

Hij komt naar buiten en nog geen 2 minuten later sta ik met me rug naar diezelfde bosjes en begint hij te roepen: "Er komen 2 mannen aan!" Dus ik zeg: "tuuuuuurlijk." Ik dacht dat hij mij nu in de zeik wilde nemen.

Wordt ik op m'n schouder getikt door 2 politieagenten. We maakten te veel herrie en buren hadden geklaagd. Best toeval of niet :?
zoveel toeval vindt ik het niet: als je klein mannetje savonds in het donker loopt te kloten is het niet echt vreemd dat je iemand in de zeik probeert te nemen door te zeggen dat er twee mannen aankomen. gebeurt wel vaker lijkt me.
en als je teveel herrie maakt is het ook niet vreemd dat de politie eropaf komt. en ja, die zijn altijd met zn tweeen.

Verwijderd

Ben et er absoluut mee eens dat het gewoon toeval is hoor. Maar vond het toch wel een toevallige gebeurtenis (vage formulering).

Beetje onzintopic dit misschien?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51

Jag

Sorry, niet goed gelezen :P.

Jag

• aatos
Op donderdag 21 december 2000 14:34 schreef Jag het volgende:
Als je het geen toeval noemt, hoe verklaar je het dan?

Jag
ik weet niet of je hiermee op mij doelt, maar ik zei 'zoveel toeval vind ik het niet' hiermee bedoelde ik dat de kans erop niet zo heel klein is. maar natuurlijk is het gewoon toeval.

Verwijderd

toeval bestaat niet! Je hebt een bepaalde weg afteleggen in het leven. Op deze weg komen alle gebeurtenissen samen die je overkomen. Je kan wel van deze weg afwijken en andere dingen laten gebeuren maar je komt vanzelf weer op de weg waar alles gebeurd.

Ik had het gisteren nog. Ik was bij mijn ouders op bezoek en mijn moeder zei tegen mij dat ze vrijdag haar autosleutels was verloren. Opeens zag ik in gedachte de autosleutels in haar handtas glijden en ik zei tegen mijn moeder: geef mij je tas eens...ik zoeken en jahoor! Daar lagen de sleutels. terwijl mijn moeder er al meerdere malen had gekeken.

Verwijderd

duh
als je wat kwijt bent vind je het meestal zelf niet maar ziet iemand anders het vlak bij je liggen
is bijna een wetmatigheid :)

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Toeval bestaat niet! :) Hoe vaak ik niet heb dat ik aan een bepaald nummer denk, dan zet ik de radio aan en dat nr. is er op. Idem met weten wie er belt voordat je de telefoon op neemt (ja, zonder nummerweergave ;) ) Ik loop vaak "in gedachten" af precies datgene wat ik zocht in winkels.
Handig hoor! haha

Edit: Donner is een fijne winkel...

Verwijderd

Dat betekent dat je paranormaal bent niet dat er geen toeval is. Ik denk dat veel van die dingen ook met je onderbewustzijn te maken hebben. Onderbewust zie je een boek wat op een bekend boek lijkt. Bewust wijs je erna. Dan blijkt het dat boek te zijn. Je gokte onderbewust goed.

Verwijderd

Toeval bestaat idd niet. Hooguit in de vorm van quantummechanische prcoessen die random gebeuren. Voor de rest alles gedetermineerd.

(ik ga deze discussie niet weer beginnen overigens :) )

zoek maar op %voorspellen% of %determinatie%

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Onderbewust zie je een boek dat om de hoek staat, bewusteloos loop je er naar toe.

(sorry, meligheids-aanval)

• flat
  • Niet online
ja, dat van die telefoon heb ik ook vaak
dan denk ik bijv. "oh, ik moet thijs nog ff bellen" loop ik naar de telefoon, en opeens gaat'ie. "Ja hallo, met Steven""Hej Steven, met Thijs"
vraag me niet hoe het komt, maar 't kan bijna geen toeval zijn.
edit:

ik had hier een verhaaltje staan over een naar mijn mening vrij vreemde ervaring die ik erg regelmatig had, toen ben ik eens op GoT gaan zoeken, en erachter gekomen dat die deja-vu heet, en dat er erg veel mensen zijn die dit hebben, dus laat maar zitten

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 14:00 schreef Mr_Atheist het volgende:
Nee, hoor... er was een geest... die had een positieve energie en die wees automatisch naar de negatieve energie in het boek. De geest nam bezit van jou arm en zodoende wees jij precies naar dat boek.

Heb ik zelf ook wel eens meegemaakt.
hmm :?

Verwijderd

Geluk of ongeluk bestaan niet
Het is gewoon een samenloop van omstandigheden, zoals die elk moment voorkomen, maar als het je goed uitkomt, dan noem je het "geluk",komt het slecht uit, dan noem je het "ongeluk", en anders noem je het "normaal"

Hoe meer "momenten"(= hoe langer je leeft) je meemaakt, hoe groter de kans is dat je geluk of ongeluk tegenkomt.

Daarmee ontkracht ik ook de redenering : na ongeluk komt geluk
Je geeft het beestje ter plekke een naam, wat nu "ongeluk" is, kan op een ander moment "geluk" zijn en gewoonweg niet opvallen.

Verwijderd

Op dinsdag 26 december 2000 03:52 schreef VipTweak het volgende:
Geluk of ongeluk bestaan niet
Het is gewoon een samenloop van omstandigheden, zoals die elk moment voorkomen, maar als het je goed uitkomt, dan noem je het "geluk",komt het slecht uit, dan noem je het "ongeluk", en anders noem je het "normaal"

Hoe meer "momenten"(= hoe langer je leeft) je meemaakt, hoe groter de kans is dat je geluk of ongeluk tegenkomt.

Daarmee ontkracht ik ook de redenering : na ongeluk komt geluk
Je geeft het beestje ter plekke een naam, wat nu "ongeluk" is, kan op een ander moment "geluk" zijn en gewoonweg niet opvallen.
Helemaal mee eens.
Pagina: 1