[Apple vs GSM] Welk toestel

Pagina: 1
Acties:

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik ben een trotse bezitter van een iBook met BT. Nou was ik ook SPV E200 bezitter, maar als er iets niet compatible bleek waren het deze twee apparaten. De SPV is dus de deur uit, en nu sta ik voor de "ik moet een nieuwe telefoon" keuze.
Mijn vraag: wat is er compatible en wat absoluut niet. De T630 van sony ericsson, schijnt erg lekker samen te werken met de apple. De nokia 6230 heeft veel leuke mogelijkheden, maar hier ken ik de compatibiliteit niet van. Heeft er iemand al ervaring met deze nokia in combinatie met het mac os?

Andere aanraders (behalve de p900 (budget ;)) zijn ook erg welkom. GPRS via BT is een must. Ook agenda en contacts zou ik graag syncen.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SE adverteerd zelfs met apple compatibiliteit... dus daar zou ik er 1 van nemen....

[ Voor 9% gewijzigd door Zwerver op 29-05-2004 22:16 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een van deze? Mijn S55 doet het iig prima.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Mij is het in ieder geval niet gelukt om m'n 6230 te syncen met iCal en adresbook.
GPRS over BT heb ik niet geprobeerd.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Op de site van Sony Ericsson staat een compabiliteitstabel van haar verschillende telefoons. Ik heb zelf de P900, die werkt prima met OSX. Hij verschijnt keurig in iSync :)

• blackd
  • Niet online
Ma_rK schreef op 29 mei 2004 @ 22:10:
Ook agenda en contacts zou ik graag syncen.
http://www.apple.com/isync/devices.html Edit: oh link was al gepost.

Verder heb ik een S55, zowel iSync als GPRS met Vodafone werkt goed.

[ Voor 6% gewijzigd door blackd op 30-05-2004 02:23 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
We hebben er hier op 't werk een hele rits getest die werken met OSX. We zijn er achter gekomen dat vooral SonyEricsson jet erg goed doet en dat Nokia eigenlijk een beetje brakke BlueTooth chips heeft. Met bijna elke Bluetooth telefoon kan je wel via het internet maar wil je dus syncen met iSync dan moet je goed opletten welke modellen ondersteund worden anders werkt het gewoon niet.

kleurbleur.nl

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Zoals al eerder gezegd, werkt de Siemens S55 prima in combinatie met iBooks en PowerBooks. Ik heb dit zelf even uitgeprobeerd in een AppleCentre :)

Verder verwacht ik dat vrijwel elke telefoon die zich gewoon aan de standaarden houdt, wel zal werken. Een ingebouwd modem is daarbij natuurlijk geen overbodige luxe, en ik vind het dubieus als er bij de telefoon een hele cd-rom met drivers voor Windows geleverd wordt.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 16:25
Ik gebruik zelf een Nokia 6600. Het toestel werkt prima i.c.m. iSync, het over-en-weer zenden van bestanden tussen Mac en telefoon werkt ook goed en ook het Internetten via GPRS werkt zonder problemen.

Ik moet zeggen dat Salling Clicker een stuk mooier werkt op de Nokia 6600 dan op m'n vorige SE toestel. Vooral de weergave van iTunes cover art op het schermpje van het toestel is gaaf en het kunnen bekijken van je foto's uit iPhoto via het toestel is ook grappig.

Wat ik ook een voordeel vindt is dat er voor de Nokia 6600 (en andere Series 60 Symbian) toestelen enorm veel leuke software te krijgen is; veel meer dan bijvoorbeeld voor de SE P800/P900.

Verwijderd

ik zou voor een T610 ofzo gaan in iedergeval een Sony Ericsson, dat heb ik nu ook en gaat super :)
het zou nu wel de T630 oid worden...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nokia vertoonde in het verleden een beetje Microsoft-achtige neigingen op gebied van Bluetooth: een eigen versie van de "standaard" hanteren, alleen compatible zijn met de eigen apparaten, etc. Daar zijn ze ondertussen wel vanaf gestapt, maar hier en daar bots je dan toch ineens weer.

Sony Ericsson heeft wel opgelet toen het over (het belang van) standaarden ging; Bluetooth is vanaf het begin "volgens het boekje" geïmplementeerd en mijn beide telefoons (respectievelijk een T68i privé en een T610 zakelijk) gebruik ik volledig geïntergreerd met mijn powerbook. Eigenlijk alle modellen van Sony Ericsson vanaf de T68i en nieuwer gaan perfect samen met Apple voor zover ik weet.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 01:18
Ik heb me vandaag de t630 aangeschaft, speciaal omdat die in de iSync lijst van Apple stond en .. waaw wat een aankoop.

'k heb dadelijk de nodige koppelingen gemaakt met het adresboek (dial/send SMS) en de TAPI popups zijn ook helemaal geweldig.

Ben nu de Clicker 2.1 software van Sallen aan het evalueren. Krijg je de titels enzo van itunes op je scherm. Super !

Absolute aanrader in combinatie met OS X dus !

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 29 mei 2004 @ 23:21:
Mij is het in ieder geval niet gelukt om m'n 6230 te syncen met iCal en adresbook.
GPRS over BT heb ik niet geprobeerd.
ik heb ergens een programmatje tegengekomen op versiontracker.com voor je 6230 en mac. Maar de naam ontsnapt me.

• Vieze
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2021
Zwerver schreef op 29 mei 2004 @ 22:16:
SE adverteerd zelfs met apple compatibiliteit... dus daar zou ik er 1 van nemen....
Zo, lekker advies zeg! Heb je aandelen? Bedrijven adverteren met zoveel! Op zich toch net effe te weinig redenen dacht ik.

De isync link die eerder gepost is, is een redelijk goede 'garantie' dat het gaat werken!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik ben nu de trotse bezitter van een SE T630. Een heerlijk toestel. Apple zag hem meteen en alle adressen en agenda zaken werden direct uitgelezen (ben nog niet zo lang apple gebruiker, en ik was toch het windows, "ik werk wel maar vandaag even niet" gevoel verwacht).

Daarnaast heb ik het programma http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/ gedownload en geistalleerd. Hiermee kun je via bt remote je apple bedienen. Ideaal voor powerpoint presentaties, maar ook om bv gewoon even een film op pause te zetten als je achter je tv zit. Bedankt voor alle door jullie gegeven tips.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Vieze schreef op 17 juni 2004 @ 18:49:
[...]

Zo, lekker advies zeg! Heb je aandelen? Bedrijven adverteren met zoveel! Op zich toch net effe te weinig redenen dacht ik.

De isync link die eerder gepost is, is een redelijk goede 'garantie' dat het gaat werken!
uhm adverteren dat je product compatible is met en ander product is niet vreemd hoor. En in geval van Apple kan je er dan toch van op aan dit mogelijk is. Men gaat toch niet zomaar reclame maken voor een ander product?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Vieze
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2021
Nitai schreef op 18 juni 2004 @ 15:05:
[...]

uhm adverteren dat je product compatible is met en ander product is niet vreemd hoor. En in geval van Apple kan je er dan toch van op aan dit mogelijk is. Men gaat toch niet zomaar reclame maken voor een ander product?
Tja, ik kan alleen maar zeggen: lees eerst de post eens goed waar ik op reageerde...

• Dennis
  • Laatst online: 19:55
Roelant schreef op 01 juni 2004 @ 17:12:
Sony Ericsson heeft wel opgelet toen het over (het belang van) standaarden ging; Bluetooth is vanaf het begin "volgens het boekje" geïmplementeerd en mijn beide telefoons (respectievelijk een T68i privé en een T610 zakelijk) gebruik ik volledig geïntergreerd met mijn powerbook. Eigenlijk alle modellen van Sony Ericsson vanaf de T68i en nieuwer gaan perfect samen met Apple voor zover ik weet.
Niet zo vreemd, aangezien Ericsson de "uitvinder" van Bluetooth is ;).

Verwijderd

siemens sx1 _/-\o_

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27
Ik heb zelf sinds kort de Nokia 6600 en deze werkt perfecto met iSync en de rest van de meuk.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Vieze schreef op 18 juni 2004 @ 17:36:
[...]

Tja, ik kan alleen maar zeggen: lees eerst de post eens goed waar ik op reageerde...
i did, hij zei niets raar vond ik. Ik weet niet wat er eerst stond, maar ja, sorry dat ik zo offtopic ga

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik ben het eens met yosemite. De Nokia 6600 heeft nbij mij op mijn werk geen enkele problemen met OSX 10.3.x Isyncen de zooi und klahr :).

Weet iemand overgens nog een E-mac voor weinig? Ik wil ook een Mac voor thuis die goed draait met OSX 10.3. Maarja, een gezin kost ook geld :)

Godspeed,
XyonN

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Pagina: 1