[XP] Blijft hangen na Welkom scherm

Pagina: 1
Acties:

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
De pc start normaal op, tot hij aan het welkom scherm komt en daar blijft hij gewoon uren wachten. Het is een home versie, Panda antivirus staat hier op geinstalleerd.
Na een 5 tal minuten wachten in het welkom scherm komt er rechtsonder het panda logotje van de antivirus software te staan, wanneer dit er staat gaat om de seconden het HD ledje aan. Ik dacht dat hij misschien aan het scannen was ofzo? maar dit kan toch geen uren duren...

Ik heb allerlei troep, temp files enzo al gewist via een Bart PE opstart cdtje, opstarten in veilige modus geeft het zelfde probleem, laatst goede configuratie hangt hij ook, de systeem restore functie hebben zij spijtig genoeg uitgeschakeld.
Heb ook een chkdsk gedaan via de console, en een virusscan via een knoppix cd.

Iemand nog enig idee wat ik kan proberen buiten formateren :) Van de microsoft support word ik niet echt wijzer van :D Heb hier de search ook gebruikt maar niets gevonden.

Sys specs:
amd 1700+
Msi mobo via chipset (weet niet juist welk type)
256MB ddr
Abit gf4 mx
40GB hd

[ Voor 6% gewijzigd door The_wave op 29-05-2004 22:11 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
ik heb het wel eens erder gezien.

toen ging hij verder toen ik op... damn wat was het ook weer.
alt+f4?
alt+enter
ctrl+alt+del of esc
of zoiets

hij deed het 3 keer en toen was het weer weg.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• The_wave
Countess schreef op 29 mei 2004 @ 22:18:
ik heb het wel eens erder gezien.

toen ging hij verder toen ik op... damn wat was het ook weer.
alt+f4?
alt+enter
ctrl+alt+del of esc
of zoiets

hij deed het 3 keer en toen was het weer weg.
Doet niet echt veel nee :) Maar bestaat er geen handige tool zodat ik vanuit dos of linux ff in het register kan kijken, kan ik zien wat hij nog allemaal opstart enzo...

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 09:38
Dit heb ik ook meegemaakt...

De PC hing bij niet, maar er was om 1 of andere reden een 2e scherm geopend, waardoor het leek of d ePC hing.

ALT + TAB deed bij mij wonderen. Daarmee kwam ik in het inlog scherm en de PC starte verder normaal op.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

start eens op in veilige modus zonder netwerkondersteuning.....
denk dat het probleem zich dan niet voordoet.
Je bak wacht op een ip van dhcp waarschijnlijk.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• The_wave
Stiffener schreef op 29 mei 2004 @ 22:42:
Dit heb ik ook meegemaakt...

De PC hing bij niet, maar er was om 1 of andere reden een 2e scherm geopend, waardoor het leek of d ePC hing.

ALT + TAB deed bij mij wonderen. Daarmee kwam ik in het inlog scherm en de PC starte verder normaal op.
Klopt :) Opgestart in veilige modus, en bij het welkom scherm alt tab geduwt, dan staan er 2 dingen: Aanmelden bij windows en Windows logon. Het alt tab menutje oproepen lukt maar 1 keer :) Maar hij gaat dus niet verder, weird :(
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 29 mei 2004 @ 22:45:
start eens op in veilige modus zonder netwerkondersteuning.....
denk dat het probleem zich dan niet voordoet.
Je bak wacht op een ip van dhcp waarschijnlijk.
Denk niet dat dit een probleem is, er zit geen netwerkkaart in en internet gaat via een usb modem. De optie veilige modus is zonder netwerkondersteuning veronderstel ik daar er een optie is veilge modus zonder netwerkondersteuning.

[ Voor 31% gewijzigd door The_wave op 29-05-2004 22:55 ]

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 09:38
The_wave schreef op 29 mei 2004 @ 22:51:
[...]

Klopt :) Opgestart in veilige modus, en bij het welkom scherm alt tab geduwt, dan staan er 2 dingen: Aanmelden bij windows en Windows logon. Het alt tab menutje oproepen lukt maar 1 keer :) Maar hij gaat dus niet verder, weird :(
Heb je meerdere gebruikers aangemaakt op je PC :? Mijn PC had een admin en een user account. Die user account heb ik verwijderd en daarna (tot op heden ;) ) geen verdere problemen gehad.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• The_wave
Stiffener schreef op 29 mei 2004 @ 23:14:
[...]

Heb je meerdere gebruikers aangemaakt op je PC :? Mijn PC had een admin en een user account. Die user account heb ik verwijderd en daarna (tot op heden ;) ) geen verdere problemen gehad.
Er is maar 1 user en deze heeft administrator rechten. Denk dat het formateren word :(
Pagina: 1